Klussen in huis-topic

Dan zou ik eerder zo’n HG middeltje proberen. Maar is dat niet helemaal in de verf getrokken dan?

2 likes

Daar heb je ook wel een goed punt. :’) Geen idee eigenlijk. Ik dacht als binnenkort weer beetje warmer is ga ik het kozijn eens super goed schoonmaken (met iets maar wat?), ik had stille hoop dat er dan in ieder geval iets vanaf ging. Verwacht niet dat ze weer spierwit worden ofzo hoor haha.

Dit is wel echt specifiek om voor het verven te gebruiken, maakt het hout ook wat stroever, ik zou het niet doen.

Edit: ook geen Dasty gaan gebruiken, stript alle verf er af weet ik uit ervaring.

2 likes

Oh :cry: dan ga ik wel voor wat @Lula zei. Het kan vast sowieso geen kwaad om keertje goed schoon te maken, weet wel dat HG ook iets heeft tegen nicotineaanslag. Dan moet ik dat maar kopen! Bedankt. :slight_smile:

1 like

Maar eerlijk. Ben je voornemens binnen te blijven roken? Dan zou ik me de moeite besparen, zeker als het voor je er zelf kwam wonen ook al goor was. En al helemaal als het een huurwoning is.

6 likes

Hmm is ook wel weer zo. Maar ga het alsnog wel schoonmaken (kan nooit kwaad) maar veel moeite ga ik ook niet doen idd.

Ik vind ook wel beetje lame dat woningbouw het toen niet heeft laten verven want rest van de woonkamer (enz) hebben ze wel gedaan voor mij door de rookaanslag toen op de muren enz. :rofl: Maar ze hebben één kozijn niet gedaan, net de ergste. Gelukkig valt het met gordijnen dicht al bijna niet op. Volgens mij had de vorige bewoner echt nooit een raampje open tijdens het roken.

1 like

Dat ze het uberhaupt voor jou geverfd hebben heb je dan al heel veel geluk mee hoor, is heel gebruikelijk dat de nieuwe bewoners het gewoon zelf moeten doen.

Daarbij, jij rookt zelf toch ook binnen? Een raampje open gaat echt nauwelijks verschil maken hoor.

2 likes

Ik heb ooit in een huis waar veel was gerookt een deur grotendeels schoon gekregen met Blue wonder.
Wanneer ik dat opspoot moest ik daarna wel met een spons/doek eroverheen want anders zag je (schone! ) strepen.

2 likes

Hoorde van vrienden dat het bij hun ook niet zo warm wordt boven doordat ze vloerverwarming hebben, ondanks de extra grote ketel. Ik heb er verder nul verstand van, maar de vloerverwarming kan misschien wel de oorzaak zijn

1 like

Bij een gebrek aan een verbouwtopic: hoe vind je een goede interieurontwerper/architect? We willen graag onze keuken verbouwen (incl muur vervangen door stalen raam) maar kom er echt niet uit… Had een constructeur bericht maar hij ontwerpt weer niet, de aannemer wil eerst het plan op papier zien voordat hij offerte kan maken blala. Ik zoek eigenlijk gewoon een Bob Sikkes😭 Iemand die alles doet.

5 likes

Ik kan het je niet aanraden. Ik huur sinds kort een flatje wat gigantisch smerig werd opgeleverd, en al het gele vet, aanslag en rook was niet weg te krijgen met dat spul.

1 like

Inmiddels heb ik de badkamer toch aangepakt met tegelverf. Ik zal in de spoiler een before en after zetten.

78 likes

Wauw, wat mooi fris!

1 like

Heb niet veel bedrijven gevonden die inrichten en klussen. Wat ik heb gedaan is googelen en kijken naar realisaties van architecten. Geen interieur maar echt architect want je gaat structurele werken doen. En dan mailen met wensen en vragen of ze momenteel projecten aannemen. Zij tekenen uit nadat je akkoord bent over offerte en zo. Sommige architecten werken met bouwbedrijven anderen dan weer niet, dus dan is het weer googelen en kan je direct zeggen dat je plannen hebt van de gewenste inrichting.

2 likes

Oh wauw wat goed gelukt! Ben benieuwd hoe het blijft met het water! Welke verf heb je gebruikt? Dan kan ik mijn toilet ook wat gaan opfrissen haha.

2 likes

Wij zijn inderdaad bij de architect begonnen. Die sluit uiteindelijk een constructeur aan om na te rekenen of alles kan en kon evt ook helpen met offertes opvragen bij aannemers (en evt meekijken naar offertes en waar geld te winnen valt). Onze architect had verschillende pakketten in hoever hij mee keek/hielp.
We zijn bij deze architect gekomen door rond te vragen bij bekenden die verbouwd hebben en waar we de stijl mooi van vonden. Wellicht ook nog een idee.

1 like

Het is de Histor wandtegelverf. Heb alles ontvet en de tegels zover het kon geschuurd. Volgens de recensies die ik heb gelezen blijft het prima zitten met water, dus ik ben benieuwd!

Het zijn overigens twee lagen!

Mooi! Hoe heb je achter de leidingen geverfd?
Ik wil dit ook op de badkamer en het toilet gaan doen. Maar ik zit met enorm veel leidingen.

1 like

Dit voorjaar wil ik graag mn balkon aanpakken. De mensen die het voor ons hebben “opgeknapt” hebben geloof ik iets van verf gebruikt wat niet geschikt was. Kijk hoe lelijk het bladdert etc. Het balkon loopt niet echt recht dus ik ben bang dat van die tegeltjes van bijv IKEA niet echt mooi gaan liggen. Heeft iemand hier een goed idee hoe ik dit weer een beetje om aan te zien kan maken?

1 like

Zie je dan niet het verschil tussen wat je met de kwast en met de roller gedaan hebt?
Ik heb de verf en alles al in huis. Alleen toen werd ik zwanger en mocht ik niet meer verven :joy:

2 likes