Hoe moeilijk is het om een gordijnrails op te hangen in een betonnen plafond? Onderschat ik dit nou heel erg? Kan toch niet zo moeilijk zijn met de juiste boor
Met een boorhamer en eventueel een leidingzoeker is het niet moeilijker dan iets aan de muur ophangen. Wij hebben aan de randen van het beton (waar meestal je ramen zich bevinden) gigantisch veel wapening, dus een plekje vinden om te boren was hier de grootste uitdaging.
De HG-behangpapierverwijderaar is onze redding. Vandaag gekocht en meer behang verwijderd dan gisteren op een hele dag zonder.
Thanks voor het advies! En goed om te weten. Dan ga ik inderdaad maar alles op opnieuw afplakken en de hele muur, inclusief randen een tweede laag geven
Wel vloerverwarming dan, in heel het huis: constante temperatuur in huis (zetten nooit hoger of lager) en dan is er ook geen warmteverschil aan de voeten
De geur van verwarming icm poep is echt goor
Ligt aan bouwjaar/staat van het huis. In ons vorige huis uit 1900 was de wc zo vreselijk koud, maar geen verwarming. Was echt geen pretje in de winter. In het huis waar we nu wonen (1960) zit er wel een verwarming en daar maken we dankbaar gebruik van als het echt koud is. Maar als je het nu al niet gebruikt zou ik het weglaten.
Ik sta op het punt radiatorlak te bestellen, zijn er merken aangeraden?
Wij hadden Hammerrite spuitbus, je moet wel echt veel afplakken, ook voor de nevel, maar het werkt goed.
Dankje & @Feather, ik heb Hammerite in een pot besteld, net de muren geschilderd dus geen zin om als een gek te gaan afplakken
Ja, dat is echt topspul, hè! Ik deed het een beetje erbij in zo’n stoomapparaat, dat ging helemaal als een tierelier
Van de pergola in mijn tuin is het hout vergrijsd :
Hoe krijg ik dat weer in een soort warme kleur zoals hieronder. Is het voldoende als ik naturel beits gebruik(dat heb ik wel bij de foto hieronder gedaan maar dat hout was niet vergrijsd)? of moet ik iets doen om het te ont-grijzen ofzo?
Even opschuren en dan beitsen. Ik heb vorig jaar ons houten schuurtje zo weer in een warme kleur gekregen.
Heeft er iemand ervaring met elektriciteit dingen?
Wij wonen in een huurhuis maar willen de keuken opknappen. Nu wil ik graag de keuken vervangen en dus ook de apparatuur. Het struikelblok is volgens mij de meterkast.
Zo ver als ik zie heeft de keuken 2 groepen (2 zijdes van de keuken). Als ik een combimagnetron en een (Amerikaanse) koelkast zou willen aansluiten op dezelfde groep klopt het dan dat de aansluit waarde onder de 3500 watt moet zitten?
Bij de specificatie van de oven staat 3000 watt aansluitwaarde. De koelkast ben ik nog zoekende.
Dankjewel!
Het stomme is dat we dit nu op beide groepen wel hebben. Op de ene zit de wasmachine/droger en het fornuis(met oven). Deze staan ook regelmatig tegelijk aan. Op de andere groep de koelkast en de vaatwasser. Dat zou dus eigenlijk niet mogen?
De indeling zit zeg maar vast zo door de indeling van de keuken die er door de woningbouw in gezet is. De vorige bewoners hadden dit ook 10 jaar zo.
Ontweringswater werkt als een tiet.
Daarna kun je het beitsen!
Ik kom even klagen dat een plafond met structuurverf oververven met latex echt niet te doen is voor zo’n slappe harrie als ik. Nog één kamer, en dan is het klaar!
Ah ja plafonds is sowieso zwaar, laat staan met structuurverf.
You can do it!
Wij gaan richting het einde van de verbouwing en de laatste loodjes wegen echt het zwaarst haha. Al die keuzes nog even op het einde en de tijdsdruk erbij. Maar ik weet waar we het voor doen: eindelijk als gezin in ons paleisje gaan wonen.
Volgens mij ligt dit er aan wanneer het huis gebouwd is. Een woning uit de jaren 60 moet voldoen aan het Bouwbesluit van die tijd. Pas als je ingrijpend gaat verbouwen (als in echt aanpassen naar deze tijd en niet iest simpels als bijv een niet-dragend muurtje weghalen) komt het nieuwe Bouwbesluit om de hoek kijken. Of heb ik het nu mis?
Kan stucen ook (redelijk) stofvrij?
Morgen wordt er gestuct en de werklui (die zelf niet stucen) zegt dat het stoffigste al geweest is, het fresen en voorbereiden, maar ik geloof het niet helemaal als ik het internet moet geloven. Ik wil vooral weten of ik de meubels moet beschermen (1 muur in de woonkamer wordt gedaan).