Klussen in huis-topic

Maar misschien niet van eikenhout, maar van iets goedkoper vurenhout en dan beitsen in een eikenkleur? Eiken is vrij hard en duur en misschien niet het beste om in te investeren als je voor het eerst iets bouwt?

3 likes

Ja daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, ik begreep al dat eiken niet makkelijk is, maar ik vind wel zoveel mooier. Iig nog iets om een nachtje over te slapen…

Als het goed lukt, maak je het nog een keer in eiken. Je maakt altijd fouten in je eerste project.

1 like

Als je het voor het project en de leuk doet en het er ook best hobby-ish uit mag zien: doen. Als je het doet uit besparing of wel echt een strak meubel wilt zou ik het laten.

1 like

Ik heb een eikenhouten tvmeubel die ik graag donkerder wil maken maar liever niet met verf of beits. Ik ben wat aan het rondzoeken naar goede olie of was, maar lastig omdat je natuurlijk geen resultaten ziet online. Iemand die een goeie was of olie aanraad? hij is nu nog onbehandeld, en ik wil graag naar donker(der) bruin zonder te veel roodtint

Haha ik heb toevallig gisteren zoiets in het interieurtopic gevraagd. Niet per se tips voor een specifiek merk, maar voor ervaringen met een gekleurde olie. Online kun je van verschillende merken proefzakjes kopen, dus ik denk dat je dat het beste kunt doen en dan testen op een onopvallende plek.

Ik heb hem inmiddels 1x in de was gezet (decowax antiek bruin). Super simpel en ik vind hem mooi geworden! Niet zo donker als de bedoeling was dus ik ga inderdaad nog met een olie in de weer

2 likes

Ik geloof zeker in de kracht van Youtube maar je zal wel iets aan gereedschap nodig hebben, wat @TanteBetje trouwens zegt wel mee eens: eerst met vurenhout testen en als dat lukt met goed hout nog een keer boor het echie

1 like

Heeft iemand hier wel eens door een muursticker heen geboord?

Ik had een leuk idee voor een muursticker met daarop / in een lampje, maar nu denk ik ineens: komt dat wel goed met die muursticker dan?

Of eerst maar boren, dan de muursticker erover en dan dmv gaatje prikken de rest er in?

Waarschijnlijk gaat het plastic dan smelten dus ik zou inderdaad een gat boren en de sticker dan doorprikken.

1 like

Kennen jullie deze persoon? Komt hij/zij vaker?

Niet als het de eerste en enige keer is dat die persoon komt klussen. Hier een klusjesman die met regelmaat bij mij of familie langs is geweest en die geef ik gerust een sleutel om naar binnen te gaan als ik er niet ben. Maar dat is dan wel omdat ik hem langer ken, hij via een bedrijf komt etc.

1 like

Zoals andere al zeggen, ken je hem goed? Wat is je gevoel bij hem.

Eigen ervaring: Wij hebben de stukadoor wel sleutel gegeven van ons huis. Of we leggen soms de sleutel ergens in de tuin voor andere klusmensen. Maar ons huis is leeg en onbewoond.
Schuur/garage wel spullen staan is altijd op slot met andere sleutel. Hij weet niet wat daar staat (al het goed is).
Alsnog vind ik het niks maar mn man kent hem.

Staat je huis nog leeg en moet je nog verhuizen? Dan wel.

Wij kregen de tip van de makelaar om na de verhuizing de sloten/cilinders te vervangen zodat we tijdens het verbouwen/klussen iedereen de sleutel kunnen geven en dan na de verhuizing ons geen zorgen meer hoeven te maken dat iemand misschien nog een sleutel heeft.

4 likes

Kan die niet andere dag komen?
Ookal zouden bijv. de buren de deur open doen krijg ik de indruk dat je hem liever niet alleen in huis laat.

Wij hebben dit wel gedaan nadat hij een dag bij ons was geweest toen we er wel waren. Dit ging om een schilder via Werkspot en hij had goede reviews en ik kreeg ook gewoon een goed gevoel bij hem.

Ik denk dat het vooral om je gevoel moet gaan en anders misschien iemand anders inschakelen?

Vervelend hoor, zulke slechte communicatie.

Ik weet natuurlijk je beweegredenen niet maar een wazige kerel die zich zwart laat betalen, is dat nou wel een succesrecept? Zeker ivm die deadline, zou je toch niet kunnen overstappen op iets betrouwbaarders?

2 likes

@vruchtenthee kun je niet een vriend/familielid die dichtbij woont even vragen om de deur open te doen en er te zijn als die klusjesman komt?

2 likes

@vruchtenthee bij een onbekende zou ik het niet snel doen, maar bij een bekende of vertrouwd persoon geen probleem.

Onze aannemer (betrouwbaar bedrijf) hebben wij een sleutel gegeven en zijn zelf nooit aanwezig. Beneden hebben we wel onze meubels staan, alleen boven niet.

Een familielid doet elektra bij ons en die hebben we ook een sleutel gegeven. Hij is ook iemand met wie je niet/nauwelijks kunt communiceren. We kunnen prima een deadline met hem afspreken, maar hij laat nooit weten wanneer hij komt, ook niet na herhaaldelijk vragen. Maar hem vertrouwen we, dus dan zien we ‘s avonds wel of hij geweest is :woman_shrugging:t2:

De stukadoors hebben we bijvoorbeeld via via en kennen we zelf helemaal niet. Daar zorgen we dat we zelf thuis zijn en geven ze geen sleutel.

1 like

Wij waren afgelopen week op vakantie en moesten ons verf spuit drama laten herstellen en afmaken. De nieuwe schilder kon gelijk beginnen en de klus tijdens onze vakantie doen, dus hem de sleutel gegeven.

Wij kennen hem niet, maar is wel een bekende van mijn broer via zijn werk, hij had daar ook geschilderd en is er vaste klant.

Er komt wel iedere dag iemand langs om onze kat eten te geven. En eerlijk gezegd kon ik me niet bedenken wat iemand zou willen ontvreemden uit mijn woning. (Er zijn vast wel dingen die iemand mee zou kunnen nemen, maar is niet gebeurd, dus geen zin meer om daar heel diep over na te denken :smiley:).

3 likes