Klussen in huis-topic

Wij hebben dit wel gedaan nadat hij een dag bij ons was geweest toen we er wel waren. Dit ging om een schilder via Werkspot en hij had goede reviews en ik kreeg ook gewoon een goed gevoel bij hem.

Ik denk dat het vooral om je gevoel moet gaan en anders misschien iemand anders inschakelen?

Vervelend hoor, zulke slechte communicatie.

Ik weet natuurlijk je beweegredenen niet maar een wazige kerel die zich zwart laat betalen, is dat nou wel een succesrecept? Zeker ivm die deadline, zou je toch niet kunnen overstappen op iets betrouwbaarders?

2 likes

@vruchtenthee kun je niet een vriend/familielid die dichtbij woont even vragen om de deur open te doen en er te zijn als die klusjesman komt?

2 likes

@vruchtenthee bij een onbekende zou ik het niet snel doen, maar bij een bekende of vertrouwd persoon geen probleem.

Onze aannemer (betrouwbaar bedrijf) hebben wij een sleutel gegeven en zijn zelf nooit aanwezig. Beneden hebben we wel onze meubels staan, alleen boven niet.

Een familielid doet elektra bij ons en die hebben we ook een sleutel gegeven. Hij is ook iemand met wie je niet/nauwelijks kunt communiceren. We kunnen prima een deadline met hem afspreken, maar hij laat nooit weten wanneer hij komt, ook niet na herhaaldelijk vragen. Maar hem vertrouwen we, dus dan zien we ‘s avonds wel of hij geweest is :woman_shrugging:t2:

De stukadoors hebben we bijvoorbeeld via via en kennen we zelf helemaal niet. Daar zorgen we dat we zelf thuis zijn en geven ze geen sleutel.

1 like

Wij waren afgelopen week op vakantie en moesten ons verf spuit drama laten herstellen en afmaken. De nieuwe schilder kon gelijk beginnen en de klus tijdens onze vakantie doen, dus hem de sleutel gegeven.

Wij kennen hem niet, maar is wel een bekende van mijn broer via zijn werk, hij had daar ook geschilderd en is er vaste klant.

Er komt wel iedere dag iemand langs om onze kat eten te geven. En eerlijk gezegd kon ik me niet bedenken wat iemand zou willen ontvreemden uit mijn woning. (Er zijn vast wel dingen die iemand mee zou kunnen nemen, maar is niet gebeurd, dus geen zin meer om daar heel diep over na te denken :smiley:).

3 likes

Is het nu helemaal mooi geworden? Fijn dat het zo snel opnieuw kon!

Ja het is prachtig geworden! We hebben wel een andere keuze voor de woonkamer gemaakt zodat deze echt afneembaar is voor als onze kinderen eten lanceren 🫣. Boven is onberispelijk netjes gedaan en deze schilder kan ook behangen, dus de nieuwe kamer van ons zoontje is nu af :smiling_face_with_three_hearts:.

Enige teleurstelling, waar deze schilder absoluut niets aan kan doen, is dat het plafond niet bij te werken was en dus helemaal overnieuw geverfd moest worden (woning is 2 jaar oud). Het is een flinke oppervlakte is en heeft ons dus best veel geld gekost om te laten doen.

Van onze Picasso schilder hebben we niets meer gehoord, dus denk dat we het erbij laten en anders maken we er verzekeringswerk van.

7 likes

Ik wil deze deur eruithalen om een kattenluik je te plaatsen, maar ik heb geen idee hoe ik deze pinnen eruit krijg. Iemand suggesties?

1 like

Als het goed is kun je die eruit slaan door een schroevendraaier oid in de onderkant van het scharnier te steken en er dan met een hamer op te slaan zodat ie omhoog komt.

2 likes

Er is overheen geschilderd dus dan kan het wel een stuk lastiger gaan. Misschien de verf eerst beetje lospeuteren.

3 likes

Er zit dus een dopje ofzo ook aan de onderkant, dus ik weet niet hoe het dan werkt.

2 likes

kan je het eruit wrikken met een platte kop schroevendraaier?

1 like

Kun je dat dopje niet los maken door er een platte schroevendraaier tussen te duwen? Als dat niet lukt zul je het scharnier los moeten schroeven aan de zijkant van de deur want dan is het denk ik een beveiligd scharnier/dievenklauw.

1 like

Wij hebben in een van de kamer een heel lelijk plafond. Het lijkt een soort dubbelzijdig tape icm lijm te zijn. 30 jaar geleden zaten hier tegels tegen het plafond geplakt en de vorige bewoners hebben wel de tegels verwijderd maar niet de tape/lijm resten. Heeft iemand een goede tip om dit te verwijderen of egaal te krijgen?

een dik egaal vliesbehang zou kunnen helpen maar test je beter eerst indien mogelijk, als dat niet genoeg is zal je waarschijnlijk een nieuw plafon moeten maken door de pleister opnieuw te doen/gyproc tegen te schroeven/akoestische pleister/houten latjes/…

2 likes

Heb je al geprobeerd om hier met een schuurmachine overheen te gaan? Zo heb ik een muur met 3 lagen behang en verf ook weer glad gekregen.

2 likes

Ik weet niet of dit nu t juiste topic is voor deze vraag, maar wie heeft er verstand van CV ketels en hoe t werkt? Heb de handleiding al gelezen en op Google gezocht maar kom er toch niet helemaal uit.

We hebben centrale verwarming, de ketel staat op zolder en de thermostaat hangt in de woonkamer. Alle radiatoren zijn dicht behalve die in de gang en de woonkamer. Ik heb m sinds vanmorgen ingesteld op 20 om te zien hoe snel het warm wordt; maar hij lijkt niet verder te komen dan 17,5 / 18 graden? Ik snap dat t echt heel koud is vandaag buiten maar met een relatief geïsoleerd huis en dubbel glas zou je toch wel mogen verwachten dat je CV het 20 graden binnen kan krijgen?

Het lijkt alsof de capaciteit niet voldoende is en hij niet kan opboxen tegen de koude buiten. Heeft het zin om de watertemperatuur hoger in te stellen? Die staat nu geloof ik op 60 en kan naar 65? Of gaat dat weinig verschil maken en de kosten alleen maar opdrijven?

2 likes

Heb je de radiatoren nog recent ontlucht? Worden die wel goed warm?

4 likes

Ik heb ze niet ontlucht want ik hoor nooit wat tikken enzo, dus dan zit er geen lucht in dacht ik altijd? De radiatoren worden wel prima warm, maar niet loeiheet. Zijn goed verspreid overal warm. Ik zie op m’n ketel ook nog een draaiknop voor “maximale aanvoertemperatuur” die staat nu op 50 graden. Zou het helpen als ik die wat omhoog zet?

1 like

Heb je de waterdruk ook al gecontroleerd? Dat bleek bij ons gisteren het probleem te zijn!

2 likes