Als je hem alleen gaat gebruiken voor dingen op te hangen kun je ook de boorhamer van de aldi overwegen. Stuk goedkoper dan een makita. Wij hebben echt een zware verbouwing achter de rug en het ding werkt nog steeds super goed.
Ik heb een boorhamer van Bosch gehaald, dankjewel voor jullie adviezen!
Ik wil voor het eerst in mijn leven gaan tegelen. Tenminste, als ik toestemming krijg van de verhuurder. Ik heb nu vliesbehang in de keuken, maar wil graag een spatwand met tegels. Dat is veel makkelijker schoon te houden en een spatwand tegelen is niet zo moeilijk, toch?
Ik ben benieuwd naar je ervaring als je klaar bent! Ik wil ook een wandje tegelen in de keuken, maar ik durf er maar niet aan te beginnen haha.
Ik ben ook benieuwd! Ik wil het ook zelf doen. Lijkt me ook niet moeilijk namelijk. Vooral niet zo’n beperkt stukje met kleine tegels.
Edit. Kan je over vliesbehang heen of moet dat eraf ?
Volgens google kan ik eroverheen tegelen, dus dat ga ik gewoon doen. Ik wil dit al een tijdje, maar het contact met de verhuurder loopt stroef dus het zal wel volgend jaar worden als ik het überhaupt al mag doen . Het is bij mij ook een heel klein stukje van maximaal 50 tegels (12x12)
Is makkelijk! Enige wat ik wel zou doen is recht tegelen. Ik heb een paar schuin lopende randjes waar ik af en toe van baal. En van tevoren goed uitleggen zodat je symmetrisch tegelt bij ramen en hoeken.
Vraagje over lakken. Ik heb dus per ongeluk grondverf op terpentine basis gekocht en gebruikt, maar de lak is op waterbasis. Kan ik, na opschuren uiteraard, gewoon met die lak op waterbasis over die grondverf heen?
Van google word ik niet veel wijzer, dus vandaar de vraag hier.
Terpentine is vettig, en daar kan verf op waterbasis niet goed tegen. Als ik google, dan kom ik tegen dat het wel kan, maar alleen als je het goed ontvet, en opschuurt. Ik denk dat het sneller is om de grondverf in de winkel om te ruilen als dat nog kan.
Helaas gaat dat niet meer, het zit er al op. Maar dan gaan we waar weer schuren en heel goed ontvetten. Gelukkig zit de wibra om de hoek, even Dasty in slaan
Kleine toevoeging misschien, ik las dat je max aanvoertemperatuur op 50 graden stond voor ‘ie op 60 kwam. Als je een cv-ketel hebt die tevens warm water uit de kraan laat komen, dan is 60 dcht de geadviseerde ondergrens ivm legionella.
Ik liep vandaag met hetzelfde te klooien, de druk was goed, geen lucht in verwarmingen, maar de aanvoertemperatuur stond op 55 (teruggedraaid vanaf 75) ivm opstookprotocol vloerverwarming en het feit dat alle overige radiatoren in huis op knappen stonden van hitte ondanks dat ze uitgedraaid stonden. Nu inmiddels verhoogd tot 65 just to be safe en de woonkamer wordt nu 19 graden ipv 17,5/18 graden. Normaal is het niet zo’n punt ook, omdat we dan de vloerverwarming aan hebben maar dat is nu deze week niet omdat hier een nieuwe vloer op gelegd wordt.
Kortom minimaal 60 graden aanvoertemp ivm legionella bij cvketel-water uit kraan en druk liefst rond 2 (bar?).
Je hebt in de cv ketel tapwater en cv water. Cv water kan wel gewoon op een lagere temperatuur dat heeft niks met legionella te maken. In mijn cv ketel kom ik eerst op cv water en daarna op tapwater. Op deze websites staan de meeste ketels met een filmpje hoe je ze moet instellen.
Ook staat het uitgelegd bij het kopje veelgestelde vragen
Ik zoek een manier om een klein spiegeltje (rond, zonder kader oid) aan de muur te hangen. Ik dacht eraan een soort wandhaakje op de achterkant te plakken maar heeft iemand nog ideeën?
Dit werkt prima:
Schilderijhanger
Ik wil graag een raam (laten) vervangen, niet alleen het glas maar ook het binnenwerk. Het is een openslaande raam met een ventilatierooster die helemaal kapot is. Het kozijn eromheen is verder prima. Maar ik heb geen idee waar te beginnen. Ik zie vooral hele kozijnen online staan. Maar als je bijvoorbeeld niet per se een draaikiepraam wil is dat toch niet nodig? En ik vind het zonde en het zal duur zijn want we willen wel weer houten kozijnen, en niet één raam aluminium ofzo.
Het zijn trouwens twee ramen in één kozijn, de ander heeft niet het ventilatierooster en eigenlijk wil ik daarvan alleen het beslag aanpassen. Aangezien het een kinderkamer wordt wil ik een wat veiliger beslag. Dat kan toch gewoon in het oude raam?
Waar koop je dit online? Doe het zelf zaak? Ik zie er wel wat op bol maar die krijgen slechte ratings!
Hmm waarom moet dat in een nieuw kozijn als het echt losse ramen zijn? Bij vaste ramen snap ik het nog wel, maar deze ramen zou ik zelf kunnen losmaken.
Maar ik denk dat we voor HR++ of hoe dat ook heet gaan, ik weet niet of dat uitmaakt. En als het niet kan gewoon weer dubbel glas, want we hebben geen geld voor een heel kozijn inclusief plaatsing.
Praxis heeft ze
Ik heb er weinig verstand van, want ik heb mijn ramen laten doen. Maar in mijn geval kon er HR++ glas in de kozijnen, terwijl er eerst gewoon enkel glas in zat!
En bij ons dan weer niet omdat er te weinig dikte was, wij moesten dus ook nieuwe kozijnen.