Klussen in huis-topic

Daarnaast: Het is sowieso nooit vergelijkbaar, je vergelijkt op maat gemaakte offertes met standaardprijzen vanaf google. Zegt allemaal niks. Je kunt binnen Nederland ook duizenden euro’s aan verschil in een offerte krijgen van twee verschillende partijen.

4 likes

Pistachegroene steel look ramen zijn aangekomen. We hebben dan maar alle ramen dat groen gedaan en die zijn ook allemaal geplaatst.

56 likes

Heel tof dat groen!

3 likes

Thanks! Ik had nog eucalyptusolie en dat verwijdert goed stickers dus dat er even op gedaan. Tot nog toe geen succes maar ik geef het even en ik kan altijd nog zwaarder geschut zoals nagellakremover proberen.

1 like

Hoe doen jullie dat met je dochter? Wij moeten ook nog best wat doen maar met 2 kindjes komt het er weinig van… zijn wellicht ook wat minder trivialere dingen

Zo herkenbaar

Hier weer een klusdag van 8:30 tot 19:30 gehad en ik zit nu volledig uitgeblust op de bank. En morgen weer vroeg naar werk

2 likes

Herkenbaar, de combinatie verbouwen/werken/kind is echt killing :sob: Zeker toen we niet in huis woonde vond ik het mega heftig.
Oh en de shift dat ik opeens hoofdverzorger was en mijn man hoofdverbouwing. Voorheen deden we zoveel samen, nu konden we niets anders dan splitsen.

Ook geen tips verder, het is gewoon doorbikkelen en alles loslaten wat kan :joy: (dus dure stoommaaltijden van de Appie, kind veel uit logeren en alle hulp accepteren).

2 likes

Wij hebben ook die verdeling ik kinderen en hij verbouwing. Maar nu is er gezeik met de verbouwing en heeft hij niet veel via mail gecommuniceerd. Maar nu ben ik ook jurist. Kan ik dat allemaal gaan regelen met rechtsbijstand. Hij is daar niet handig in. Zelfde als met het budget. Moet ik ook in de gaten houden.

Ben zo klaar met die hele verbouwing.

1 like

Hahah ja meer trivaal bij ons dus. Geen sprake meer van muren uitbreken enzo en we wonen hier al een tijd. Wel nog schilderen, paar dingen kitten enzo…

Dat logeren is dan wel ideaal indd! Met 2 kindjes zitten mijn (schoon)ouders er niet zo op tr wachten dat ze komen logeren helaas. Ik heb ook echt een hekel aan de troep die je hebt met klussen. In de sloop fase is dat niet zo erg :smile:. Gaan jullie veel zelf doen?

1 like

Ah dat is handig dat je die kennis hebt! Wij hebben nog wat ellende van de aannemer, zoals lekkage enzo, maar aannemer negeert ons en dan is het enige wat je kan volgens mij een rechtzaak beginnen. Dat voelt zo heftig!!

Maar kinderen alleen doen is ook pittig!! Hoe lang moeten jullie nog?

Die kennis heb ik niet echt. Jurist was sarcastisch bedoeld. Vanuit werk soms een beetje wetgeving. Maar niks met dit. Rechtszaak is denk ik idd enige. Ze hebben nog paar dagen om te reageren op de in gebreke stelling.

We wilden eind deze maand maar denk eerder februari. Niks is af. Keuken en badkamer moeten er bijvoorbeeld nog in maar kunnen door dat gedoe niet verder.

Heb je de aannemer al in gebreke gesteld ?

Oh haaha, in dat geval ben ik ook jurist. We hebben indd in gebreke gesteld, maar geen reactie.

Ding is ook vooral dat als je dan de rechtzaak wint, en hij betaalt alsnog niet, je volgens mij niet echt een middel hebt om hem te te laten betalen?

Wonen jullie al in het huis?

Nee we wonen er nog niet. Tijdelijke ergens anders nog. Maar niet ideaal.

Er is inderdaad weinig wat je kan doen na zo’n rechtzaak.
Google reviews waren de eerste paar goed en recentere ook maar daarna echt een paar die hetzelfde als wij hebben. Volgende keer verder door klikken.

3 likes

Wij willen een kerstslinger en kerstkrans ophangen zonder de verf op de muur + de deur te beschadigen. Liefst ook niet met heel kleine spijkertjes.

We hebben al speciaal tape geprobeerd waar een hamer aan zou moeten kunnen blijven hangen. Kerstkrans viel echter binnen een uur naar beneden :frowning_face:

Ik dacht nog aan slingerklemmen, maar die zijn net bij mijn bouwmarkten uitverkocht. Iemand toevallig ervaring met iets geniaals?

2 likes

De kerstkrans zet ik altijd met een punaise in de bovenkant van de deur. Dus het platte stukje. Is dat iets? Want ik begrijp dat je je verf niet wil aantasten, maar daar is het niet te zien.

2 likes

Oja, punaise kan ik nog proberen op die plek!

Het gaat trouwens om twee plekken (was een beetje onduidelijk sorry): krans aan de deur, slinger aan de muur/plafond. De slinger moet op 3 punten bevestigd worden. Er is hier geen uitstekend kozijn of gordijnrails (mis m’n vorige woning nu :sob:).

2 likes

Je kan ook zo’n hanger halen:

1 like

Er bestaan ook van die slingerklemmen die tussen muur en plafond geklemd kunnen worden, misschien is dat een optie? Heb ze zelf nooit gebruikt, dus weet niet of het in de praktijk ook echt goed werkt

afbeelding

5 likes

Beetje late reactie, maar goed heet maken met een föhn?
Zo kregen wij plakspiegels van onze houten inloopkast deuren eraf (die de vorige bewoner daarop had geplakt…).

Bij de plakkers op de badkamertegels werkte dat helaas niet. Maar die heb ik uiteindelijk eraf gekregen met een platte schroevendraaier! (Na er eucalyptusolie en nagellakremover met aceton overheen gegoten te hebben. Dus kan nu niet zeggen welke daarvan nu heeft gewerkt haha)

2 likes