Klussen in huis-topic

Ik heb weer even advies nodig. We hebben muren laten stucen en deze voorgestreken voor we gingen verven. Nu hebben we 1 kant van de woonkamer geverfd en viel op dat de muur toch nog behoorlijk wat verf opzoog, waardoor we nu toch echt 3 lagen moeten verven. Voor de andere muur hebben we een vrij donkere kleur en ben ik bang dat die door de zuiging misschien nog meer lagen nodig heeft. Ik zat te denken of het zinvol is om nog een 2e keer voorstrijk te gebruiken op die muur, met het idee om de muur nog iets meer de verzadigen. Denken jullie dat dit zinvol is of is 2x voorstrijk smeren geen goed idee?

Kan zeker helpen! Of een laag witte latex flink verdunnen met water en dat als extra voorstrijklaag gebruiken

3 likes

Ja doen! Niks zo frustrerend als een muur die blijft zuigen. Anders heb je zo ook het risico dat er vlekken gaan ontstaan.

2 likes

M’n badkamer gootsteen liep niet door dus wilde het sifon losmaken om te kijken of er mss spul in zit. Nu is de koppeling tussen het sifon en de afvoer losgegaan (denk dat het verlijmd was ofzo/ zit er wss al in sinds de jaren 80)?

Ik kan het nog wel in elkaar drukken, kan ik het dan afkitten zodat het weer OK is (en zo ja met wat)?

1 like

Er van uitgaande dat het PVC is (lijkt me wel), als het nog heel (en droog) is dan de kanten die in elkaar schuiven insmeren met pvc-lijm en weer in elkaar schuiven.

2 likes

Dankjewel voor je snelle antwoord! Is geen pvc maar metaal (denk ik). Even fotootje ter verduidelijking

2 likes

Ik zou verwachten dat die ring waar je een cirkel omheen hebt kan draaien en dat je hem daarmee vast schroeft, maar zo aan al die aanslag te zien is dat misschien al wel langer niet helemaal waterdicht meer. Als het nog wel kan draaien zou je nog een poging kunnen doen om er teflontape tussen te draaien.

3 likes

Het probleem is dat die ring compleet vast zit aan de linker kant en het afgebroken is van de afvoerstang rechts. Er is niks te draaien, maar gezien de lijmresten denk ik dat het eerder is losgekomen en ik het ook in elkaar kan drukken en waterdicht/vastzetten met kit. Ik heb teflontape niet eerder gebruikt, werkt het ook als het niet vastgeschroefd wordt met die ring (en dus los eromheen plakt)?

Nee teflontape moet in het schroefdraad. Dit soort afvoersetjes zijn niet heel duur, weet niet of het je eigen huis is?

Nee, het is een huurhuis.

Ik zou het proberen te kitten en sowieso je verhuurder bellen dat je gewoon een nieuwe wasbak wil

4 likes

Ga ik proberen. Helaas is het goed doorlopen van de afvoer voor mijn kosten. Maar goed, kan proberen dat de stang ed zo verouderd zijn dat ze vernieuwd moeten worden en kijken wat ze zeggen.

Ja goed doorlopen als in geen verstopping veroorzaken lijkt me, maar een afgebroken leiding is niet jouw probleem lijkt me

1 like

:grimacing: ik hoop het.

2 likes

Lijkt een beetje mauve achtig, maar als ik die kleur google kom ik op 100 verschillende soorten kleuren uit. Maar dat kwam in ieder geval als eerst in mijn hoofd op!

1 like

Het lijkt ook wel taupe maar dan met een paarsige ondertoon (ipv beige of bruin).

2 likes

Ik zou zeggen pastel lila

2 likes

RAL 4009

18 likes

Always coming through :ok_hand:t5::ok_hand:t5:

2 likes

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?