ik heb mijn twijfels dat je goed iets in een osb van 9mm gezet gaat krijgen voor wat jij wilt maken, dat is echt een materiaal om tegen een frame te schroeven of op de grond te leggen en klaar, terwijl een multiplex wel meer mogelijkheden heeft
ik denk in ieder geval dat je maakproces een stuk vlotter gaat verlopen met een multiplexplaat om je stof vast te nieten
Goed punt. Thanks!
Heeft iemand hier ervaring met het zelf maken of laten maken van een houten ‘toiletplank’? Even geen idee hoe dit anders te noemen, maar wij hebben nu gewoon zo’n betegelde ‘plank’ / nisje boven het toilet en ik wil hier gewoon een houten plank op hebben. Als ik kijk naar de prijzen dit te laten maken zit ik zo boven de 80 euro… ik hoef echt geen boomstam style en denk dat ik ook zelf prima zoiets kan maken, zie alleen nergens een beetje een leuke DIY. Of is het echt zo simpel als een plank kopen, op maat maken, bewerken met olie of wat dan ook en er dan op ‘leggen’? Ik zou niet weten hoe dit stevig vast te krijgen op de tegels namelijk.
Ik zou een mooie plank uitzoeken en die aan de onderkant een beetje infreesen zodat er een klein randje overblijft wat over de bestaande tegel valt, zoals een overzet vensterbank. En dat zou ik dan gewoon vast kitten of lijmen ofzo
Formaat enzo bepaalt wel erg de prijs, maar ik heb bij deze webshop een hele mooie zware zwevende plank gevonden, precies op mijn gewenste maat. Komt met materiaal om te bevestigen in de muur. Is massief hout, mooi maar robuust geschuurd. Heb 'm zelf gebeitst in een walnootkleur. Vond dit erg betaalbaar, in vergelijking met de rest. Het duurt ongeveer 1 week voor verzending.
Bij ons is het dit en dan gelijmd op het inbouwgeraamte. Ietsjes overlappend aan de tegelmuur zodat het minder opvalt. Plank gelakt en aan de bovenkant gekit, onderkant moet nog gekit worden.
Ahh Ja dit is wat ik zoek! Ook thanks @TanteBetje en @Spaarlamp.
Wat bedoel je precies met ietsjes overlappend aan de tegelmuur? De voorkant toch ( dus een klein randje laten uitsteken?) ? Dus dat stukje op de foto die je aan de onderkant nog wil kitten?
Ik heb een 2 plankjes bij Otto gekocht, kwam ze bij toeval tegen. Hij is 1 cm te smal, maar dat zie je niet.
Heb dus 1 erbovenop op en iets hoger nog 1.
Kan vanavond wel foto maken als je wilt
Hi! Thanks. Nee ik bedoel een plank die ik al op een bestaand ( betegeld) nisje wil plaatsen! Niet om iets op te hangen.
Ik heb deze op het nisje gemaakt!
Wij konden gratis upgraden naar HR+++. Gewoon even vragen. Ze raden triple glas soms wel af als de rest van je zolder slecht geïsoleerd is trouwens
Oooo! Dan ben ik heel benieuwd naar de foto, mag ook in DM hoor!
Volgens mij is de meerprijs van hr+++ vaak redelijk hoog en de meerwaarde qua isolatiewaarde beperkt. Zeker in een huis wat verder niet perfect geïsoleerd is zal je er dan weinig aan hebben. Dat was in ieder geval wat wij te horen kregen toen we naar nieuwe kozijnen + glas aan het kijken waren.
Pff ik dacht vanmiddag even snel een plank te kopen die ik in de keuken wil ophangen. Is alles in de bouwmarkt wat er nog een beetje oke uitziet qua systeem max. 15 kilo? Dit idee:
Valt me echt tegen, de kookboeken (die ik erop wil zetten) zijn al 15 kilo!
Gelukkig online wel een systeem gevonden wat meer gewicht aankan, maar tot zover even snel naar de bouwmarkt voor een plank…
Ik heb trouwens dat als ik dingen in huis wil aanpakken (zoals dus dit plankje) dat ik ineens allemaal andere dingen in huis zie die ik ook nog moet doen. Raak daar echt super ontmoedigd van, laat maar dan hoor.
Is er hier toevallig iemand die zijn trap heeft laten schuren &lakken en die aan kan geven hoeveel zij hiervoor ongeveer betaald heeft?
Ik moet dit laten doen en heb nu een offerte van ongeveer €1100 (all in) en ik wil weten of dit een beetje een gangbare prijs is.
Wij hebben voor onze nieuwbouw trappen (2) 1400€ betaald voor wit verven. We hadden wel een voucher van 1000€ bij de aankoop van ons huis gekregen, dus eigenlijk 400€.
Het bedrijf dat kwam schilderen gaf aan dat ze dit nu eigenlijk deden op of onder de echte kostprijs. Al lijkt mij dat dan gewoon slecht onderhandeld vanuit hun kant.
Volgens mij was dit alleen voor een laagje verf, kan me niet herinneren dat er nog blanke lak over is gegaan ofzo.
Wij hebben vorig jaar offertes opgevraagd om dit te laten doen. trap met een bocht van begane grond naar boven + ballustrades (ook boven om trapgat heen) en dan een rechte trap naar zolder en kwam niks onder de €5.000,- binnen. Open trappen. Nu hebben wij wel hele bewerkelijke spijlen met bollen erin, maar ik vind €1100 voor schuren en afwerken geen raar bedrag. Het is echt heel veel werk.
Bedankt @Cleopatra en @Suikerklontje ik vond het ook wel als een goede prijs klinken vooral omdat het vervangen van 1 kapotte plank ook in de prijs zit maar wilde het even zeker weten
Wij hebben twee trappen (open zolder trap) en de trap vanaf de bagage grond (dichte trap) laten doen en hebben daar €1200 voor betaald. Ik was er ooit zelf aan begonnen (nieuwbouw trap) maar wat een rot klus dus heb ik de schilder gevraagd
Ik heb hier dus de bamboe broodplank van de Ikea voor gebruikt op maat gezaagd, gaat perfect en ziet er gewoon mooi uit!