Klussen in huis-topic

Ja en let dan ook even op welke je koopt. Stanley verkoopt normale messen en messen waarbij je het blad kan intrekken. Dat laatste is een stuk veiliger opbergen.

valt echt wel mee als je voldoende kan verluchten (natuurlijk moeilijk met deze temperaturen haha) maar de afbijtmiddelen die je vandaag nog kan kopen zijn al niet meer zo sterk omdat europa hiet heel streng in is geworden

3 likes

Uiteindelijk alleen een stoffeerderskoevoet nodig gehad en wat kracht en zo al het tapijt eraf. Zat 0 lijm op en dus echt alleen nietjes. Wel heel erg veel nietjes, maar dat mocht de pret niet drukken.

Hierdoor is de trap al kaal, geschuurd en heb ik de meeste kieren en gaten al gevuld. Project trap is ineens een stuk leuker geworden dan van te voren gedacht.

22 likes

De vorige eigenaar vond dit een goede oplossing om de plinten vast te maken.
In elke fucking kamer in huis :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:
Gelukkig gaan we alles opknappen inclusief nieuwe plinten

4 likes

Huh ik snap het niet denk ik. Die houtjes zijn toch zodat er voldoende afstand is tussen vloer en muur ivm werking?

9 likes

Dit zijn kapot gesneden wijnkurken die tussen de vloer en de muur zijn geklemd.
En dan de plint ervoor.
Dat er afstand tussen de vloer en muur is, dat snap ik. Maar die stukjes kurk hadden wel weg gekund voor het plaatsen van de plint

2 likes

Maar dit is toch best slim? Zo ‘werkt’ het laminaat minder en krijg je minder snel kieren in het gelegde laminaat, omdat het gewoon strak blijft staan maar er door het kurk wel een beetje speling in is.

24 likes

Op welke manier vormt dit een probleem dan?

De nieuwe plinten passen niet omdat het teveel uitsteekt.
@Rozevarken zelfs na ruim 5 jaar?
Lijkt mij dan inmiddels wel overbodig

1 like

Maar uitzetten/krimpen heeft toch meer te maken met warmte/koude dan met hoe lang het er ligt, dacht ik (ben geen kenner :stuck_out_tongue: )?

4 likes

Ja kan best.
Maar goed, ze zitten in de weg voor nieuwe plinten dus gewoon hartstikke kut.
That’s all

1 like

Kun je ze er niet zo uitwippen?

1 like

Ik begrijp niet zo goed hoe ze in de weg kunnen zitten, de plinten moeten er toch niet tussen, maar erop? Of komen die kurkjes te hoog?

2 likes

Is al gebeurd.
Maar goed, was meer even een ergernis omdat die kerel het halve huis half-assed heeft opgeleverd.
Ontbrekende plinten, kurken achter een plint tussen het laminaat.
Onze Ziggo aansluiting heeft weg gestuct achter de muur, behang met een beetje spuug aan de muur geplakt. Dat soort ongein.

@Hinkje ik gaf eerder al aan dat ze teveel uitsteken waardoor een plint niet past. Vandaar dat ze eruit moeten

1 like

Het was me niet duidelijk wat je bedoelde met “het teveel uitsteekt”, ik dacht dat de spleet misschien te groot was en de nieuwe plinten niet dik genoeg.

1 like

Oow nee, die kurk is te hoog om de plinten mooi aan te laten sluiten met de muur.

1 like

Wellicht heeft hij deels holle-opengewerkte plinten gehad aan de achterkant. Vind het ook juist een slim idee. Vervelend voor jullie dat jullie nieuwe plinten niet passen, maar vind dat je nogal overtrokken reageert op zoiets, ook omdat het zo op te lossen is.

2 likes

Bij het leggen van laminaat is het juist belangrijk een kier/ruimte te houden tussen muur en laminaat (kier/ruimte valt onder de plint, dus niet zichtbaar) zodat het laminaat kan uitzetten en krimpen zonder dat het laminaat in de ruimte bol komt te staan.
Dat houden die kurken nu juist tegen, lijkt me niet de bedoeling.

6 likes

Ik vind dit echt een super goed idee!

Het hout kan werken zonder dat het te hard gaat werken dat het uit elkaar wordt gewerkt.

Ik snap het probleem ook niet. Stanleymesje er bij en eventjes de kopjes er af snijden.

3 likes

Ik ga een hoofdbord maken voor bij ons bed. Het plan is een houten plaat met daarop schuim, wattering en dan stof (heel mooi ijsblauw fluweel). Nu zit ik er alleen mee hoe ik hem vast ga maken aan de muur. Heeft iemand suggesties? Ik hou wel wat hout over na zagen. De plaat die ik wil gebruiken is 9mm dik dus een ‘french cleat’ lukt niet.

1 like