Als jullie echt goedkoop willen zou ik kijken wat je tweedehands kunt kopen. Ik heb zelf een (Ikea) wasmeubel en bijpassende kast op marktplaats gekocht voor 60 euro. Kostte wat tijd om degene te vinden die ik wilde, maar hij is in prima staat en een schijntje van de nieuwprijs. Ik was ook op zoek naar een (design)radiator maar heb die uiteindelijk nieuw gekocht door tijdgebrek. Let er wel goed op dat je de juiste aansluiting hebt!
Er zijn ook ontzettend veel mensen die wasbakken en kranen voor weinig geld of gratis weg doen.
Wat een ellendige situatie zeg, zo balen als je net alles hebt opgeknapt en er dan zo’n aap uit de mouw komt. Ik begrijp hoe je je voelt want Wij hebben min of meer hetzelfde wel een light versie hoor, maar het lekt in de meterkast als je de bubbels van het bad aan zet, de douche kan maar op 1 temperatuur, als je de wc doortrekt begint er vanalles te borrelen onder het bad. Wij hadden het hele huis verbouwd behalve de badkamer en kwamen er pas na een half jaar verbouwen achter dat de badkamer niet functioneerde naar behoren.
Hoewel onze badkamer er wel heel oké uit ziet heeft tot nu toe elke loodgieter/klusjesman/badkamerzetter gereageerd dat het het beste en uiteindelijk goedkoper is om alles te slopen en opnieuw te beginnen. Dan kunnen ze precies zien hoe het leidingwerk loopt en wat er mis gaat. Maar dat gaan jullie volgens mij al doen!
Wij zijn 2 weken terug in een badkamerwinkel geweest, geen dure zaak sanidirect was het geloof ik. Zij kwamen voor onze badkamer uit op 20k . Dan deden we niks geks of luxe. Was wel inclusief slopen, zelf slopen zou ongeveer €1200 schelen. Gaat wel om een badkamer die iets groter is dan gemiddeld en dat maakte het duur zei hij.
Nou dat geld hebben we even niet omdat we niet op de badkamer hadden gerekend dus we gaan toch zelf alles bij elkaar shoppen via internet. Heel verhaal maar hieronder mijn tips:
Tip van een bevriende loodgieter om geen inbouwkranen maar opbouwkranen te nemen zodat mocht er iets mis gaan ze er altijd bij kunnen. En neem liever een basic lijn van een bekend merk dan een vaag merk waar je geen onderdelen meer van kan vinden (dat probleem hebben wij nu waardoor onze douche niet te repareren is). Bij tegels opletten dat het makkelijk tegelen is (visgraat patroon of hele grote tegels is moeilijker tegelen) en dat het niet te harde tegels zijn die bij het snijden verkeerd afbreken. Badkamermeubel heb je al maar die zijn bij Ikea bijv een stuk goedkoper dan in de badkamerwinkel. Tegels in de aanbieding kopen of via een outlet. Een toilet kun je bij bepaalde zaken een hele set kopen waardoor dat soms nog goedkoper is dan in de praxis oid (Geberit UP100 toiletset met Saniclear Jama randloze toiletpot incl softclose zitting - SK22111 | Sanitairkamer.nl) bijv deze dan heb je wel de wat stevigere lijn van geberit maar niet duur. Oh en de indeling hetzelfde houden, dat scheelt loodgieterswerk.
Voor alle overige tips houd ik mij ook aanbevolen want we hebben nog niemand met tijd om hem te zetten dus voorlopig nog geen nieuwe badkamer
Ja dit is ook een goeie idd! En bijv BVA auctions in de gaten houden.
En als je niet alles tegelt? Wij hebben delen gestuckt en delen getegeld. Hierdoor waren we een stuk goedkoper uit.
Wij zijn ook nog bezig met de badkamer.
Leidingwerk hebben we ea moeten verplaatsen. Veel gedoe dus zou dat zoveel mogelijk laten.
Dit keer gekozen voor een douchebak ipv tegels omdat het makkelijker is met de afwatering. Wij hebben niet de goedkoopste omdat we specifiek zwart wilde maar deze zijn goedkoop te krijgen.
En je kan ook showmodellen etc kopen scheelt ook. Badmeubel is duur maar die heb je al.
Alleen erlen wandje of douchegordijn is makkelijk en goedkoop.
Ben nu aan het kijken voor tegels en zitten erover na te denken tot de helft te tegelen en rest stuc
Of helemaal beton cire. Maar daar kom ik nog op dezelfde prijs uit als tegels of zelfs duurder.
Je kan ook nog wandpanelen doen, dat hoef je alleen vast te kitten.
Wij gaan waarschijnlijk zelf tegelen, mn vader heeft ervaring maar zoeken wel een makkelijke tegel uit.
We hebben ook een staand toilet met resevoir ipv een zwevend. Anders moest er weer wat ingebouwd worden en een muurtje gemaakt.
Dit was iets van 150 euro bij de hornbach.
eerlijk, tegelen is echt poepsimpel met die clips van tegenwoordig dus dat kan ik iedereen aanraden als ze er op willen besparen
Heb je daar speciale stuc of verf voor gebruikt? Ik zou dit best willen maar ben bang voor vochtproblemen.
Zelf tegelen hebben we in het toilet gedaan maar is voor ons nu niet zo praktisch omdat wij echt traag zijn als we het goed willen doen. Dan is het nog 2 extra weken zonder badkamer en ik weet niet of het me dat waard is
Als je een kleine badkamer hebt kan je op marktplaats kijken voor tegels, staan vaak restpartijen op!
Ja we hebben aquastuck gebruikt en waterbestedinge verf. We wonen er nu een half jaar en het houd zich heel goed. Soms word het vochtig van het douchen maar het droogt heel mooi op.
Is het zelf makkelijk aan te brengen die aquastuc ? Of is het net als gewone stuc?
Klinkt wel als goede vervanger van beton cire.
Wij hebbben het laten doen! Maar kostte uiteindelijk relatief weinig! Als je me dm’t heb ik wel foto’s voor je
Ik ga dus binnekort onze trap opknappen, dus tapijt eraf, lakken etc. Nu zag ik er best tegen op, want tapijt en de lijmrest eraf halen is natuurlijk gewoon een klote klus. Nu kwam ik er gister achter dat het tapijt waarschijnlijk met nietjes vast zit en niet met lijm.
Wilde dit heugelijke nieuws echt even delen, haha
Oh ik hoop het voor je, maar vaak zit het vast met lijm en nietjes!
Hier was het een horror klus met lijm en duizenden nietjes. Mocht er toch wel ook lijm onder zitten werkt het echt super nat inweken van de stof met een sopje van biotex heel goed om het los te krijgen.
Maar hopelijk valt het bij jou mee qua lijm en nietjes!
Ik heb goede hoop dat het mee gaat vallen. Als ik bij de tredes voel, zitten de hoeken vrij los.
Ik heb sowieso al superafbijt in huis en had als tip gekregen om dit in te pakken met plastic zodat het goed in kan trekken. En elke trede zonder lijm is er één om te vieren, haha.
Wel meteen nog een algemene vraag: wat is een goed stanleymes? Ik heb nu goedkope van de action en die zijn leuk om dunne dingen door te snijden, maar dat tapijt lukt echt niet.
Wij hebben een stanley fatmax en die snijdt wel goed en is ook stevig. Wel iets duurder, maar ik vind wel ook goede kwaliteit die ook lang mee gaat.
Het zijn met name de mesjes die een Stanley mes goed maken. Dus koop vooral titanium mesjes. Ik heb een mes, met binnenin een aantal reservemesjes. Dit is echt heel scherp en gaat lang mee en breekt niet af wanneer je met een moeilijk stuk bezig bent.
Ik heb toevallig deze week onze trap ontdaan van tapijt (zat rondom de treden). We hebben eerst gesneden en afgestoken met plamuurmessen, ging het meeste grove eraf.
Daarna hebben we met van die driehoek verkrabbers de lijm eraf gestoken. Stukje bij beetje, en bij de moeilijke stukken hebben we met een hitte-gun de driehoek warm gemaakt en daarmee de hardnekkige lijm verder afgestoken.
Vervolgens hebben we geschuurd met grove korrel en daarna fijne korrel, zitten nu bijna op het hout en gaan hem wit lakken.
Die lijm super afbijter werd ons afgeraden omdat dat zooooo slecht is voor je en schijnbaar onwijs stinkt. Dus als ik jou was zou ik sowieso ook eerst proberen zonder dat vergif
We zijn er uiteindelijk best veel uren mee bezig geweest, maar so worth it!!
Succes!
I know dat het troep is, ik heb de mazzel dat ik goed kan ventileren waar de trap zit. Ik heb al eens eerder met een warmtepistool gewerkt en vond dat helemaal niks. Heb me toen ook verbrand, dus ik ga een goed masker op zetten, zet de deur open en dan is het even niet anders.
Ik duim voor je dat het er goed af komt! Wij zijn momenteel ook met onze trap bezig om het (verlijmde) tapijt eraf te halen en het is echt een hels karwei. We gebruiken een hittepistool met een driehoekkrabber en zelfs dan is het bijna niet te doen. Nog 6 treden te gaan Wij gaan hem daarna nog schuren en in een nog te bepalen kleur verven.