Klussen in huis-topic

Pff ik dacht vanmiddag even snel een plank te kopen die ik in de keuken wil ophangen. Is alles in de bouwmarkt wat er nog een beetje oke uitziet qua systeem max. 15 kilo? Dit idee:
image

Valt me echt tegen, de kookboeken (die ik erop wil zetten) zijn al 15 kilo!

Gelukkig online wel een systeem gevonden wat meer gewicht aankan, maar tot zover even snel naar de bouwmarkt voor een plank…

Ik heb trouwens dat als ik dingen in huis wil aanpakken (zoals dus dit plankje) dat ik ineens allemaal andere dingen in huis zie die ik ook nog moet doen. Raak daar echt super ontmoedigd van, laat maar dan hoor.

2 likes

Is er hier toevallig iemand die zijn trap heeft laten schuren &lakken en die aan kan geven hoeveel zij hiervoor ongeveer betaald heeft?

Ik moet dit laten doen en heb nu een offerte van ongeveer €1100 (all in) en ik wil weten of dit een beetje een gangbare prijs is.

Wij hebben voor onze nieuwbouw trappen (2) 1400€ betaald voor wit verven. We hadden wel een voucher van 1000€ bij de aankoop van ons huis gekregen, dus eigenlijk 400€.

Het bedrijf dat kwam schilderen gaf aan dat ze dit nu eigenlijk deden op of onder de echte kostprijs. Al lijkt mij dat dan gewoon slecht onderhandeld vanuit hun kant.

Volgens mij was dit alleen voor een laagje verf, kan me niet herinneren dat er nog blanke lak over is gegaan ofzo.

4 likes

Wij hebben vorig jaar offertes opgevraagd om dit te laten doen. trap met een bocht van begane grond naar boven + ballustrades (ook boven om trapgat heen) en dan een rechte trap naar zolder en kwam niks onder de €5.000,- binnen. Open trappen. Nu hebben wij wel hele bewerkelijke spijlen met bollen erin, maar ik vind €1100 voor schuren en afwerken geen raar bedrag. Het is echt heel veel werk.

3 likes

Bedankt @Cleopatra en @Suikerklontje ik vond het ook wel als een goede prijs klinken vooral omdat het vervangen van 1 kapotte plank ook in de prijs zit maar wilde het even zeker weten

2 likes

Wij hebben twee trappen (open zolder trap) en de trap vanaf de bagage grond (dichte trap) laten doen en hebben daar €1200 voor betaald. Ik was er ooit zelf aan begonnen (nieuwbouw trap) maar wat een rot klus dus heb ik de schilder gevraagd :joy:

3 likes

Ik heb hier dus de bamboe broodplank van de Ikea voor gebruikt :sweat_smile: op maat gezaagd, gaat perfect en ziet er gewoon mooi uit!

2 likes

1100/50 = 22 uren werk voorzien, dat is zeker niet veel als het helemaal geschuurd wordt

1 like

Omg dit is echt een SUPER hack!!! En dan 2? Want anders is het bij mij niet breed genoeg.

2 likes

Ik ben voor een vensterbank (dat lijkt me hetzelfde idee) gewoon naar een houthandel gegaan ergens op een industrieterrein.
Als je de precieze afmetingen meeneemt, dan zagen ze dat ook nog mooi op maat.
Soms hebben ze een soort van ‘resthout’ liggen, misschien nog met een mooie speelse rand zeg maar?

2 likes

Heb werkelijk geen idee hoe de kwaliteit is van die dingen maar het scheelt zoveel dat het gewoon belachelijk is.

Voor 2 a 3 jaar zou ik het doen. Ik weet niet of je in het echt gezien hebt of online maar misschien dat je dan enorm verschil ziet.

1 like

Had in het vorige huis laminaat liggen van Hornbach, die vrienden van ons bij de Praxis hadden gehaald, maar dan dubbel zo duur, zou me om de prijs dus geen zorgen maken!

2 likes

Heb het in de winkel gezien, het ziet er prima uit maar qua levensduur geen idee.

Maar thanks! Denk dat we het maar eens gaan bestellen binnenkort

2 likes

Ligt er ook aan of je het kan doorverkopen aan de volgende bewoners denk ik? Anders zou ik mij niet druk maken over 2 of 3 jaar. Bij mijn huis moet alles leeg opgeleverd worden. Onze bovenburen moesten laminaat van nog geen jaar oud wegdoen.

2 likes

Is een huurhuis dus daar hoef ik mij eigen niet zo druk over te maken.

1 like

Dat is toch juist bij een huurhuis de vraag? Soms mag je het doorverkopen aan de volgende bewoners en soms niet, zoals bij mijn woningbouwvereniging.

1 like

Niet doen. Schildert verschrikkelijk.

3 likes

Gamma latex heb ik zelf hele goede ervaring mee. In de aanbieding valt de prijs ook nog wel mee.

2 likes

Als ze al wit zijn weet ik het niet, maar ik was met action verf uiteindelijk juist veel meer geld kwijt omdat we het absoluut niet dekkend (lichtgeel naar wit) kregen en dus en veel potten en vervolgens nog andere goede verf kochten.

2 likes