Ik heb al mijn woningen steeds met de monodek van histor gedaan, schildert fijn weg en geeft een mooi egaal resultaat. Is heel vaak in de aanbieding en anders ook niet zo super duur!
Nee niet doen. Goedkope latex kan ook gaan afgeven waardoor je overal witte vlekken op krijgt en je het alsnog wil overschilderen met duurdere verf.
Hier ook top ervaring met de huismerk Gamma latex. Maar online bestellen via bvb verfwinkel.nl scheelt ook veel geld. Hebben veel A merken in alle kleuren voor kleinere prijzen dan in de bouwmarkten.
Ik heb mijn slaapkamer van lichtblauw maar een soort taupe geverfd met Action verf en was gewoon prima te doen
M’n vriend heeft net een vloer van de Hornbach mee verhuisd naar z’n nieuwe huis. Lag 5 jaar en ligt nu weer in z’n nieuwe huisje. Niks kapot of versleten!
Los van wat andere hier al zeggen, vind ik de verf van action ook enorm stinken. Wij hebben onlangs onze oude huurhuis de muren moeten witten voor oplevering en daar action verf voor gebruikt. 3 dagen later rook je het nog en dat heb ik met andere merken niet.
Histor monodek werkt heel fijn. Daar heb ik een donkerblauwe muur weer mooi wit meegekregen.
Ik ben allesbehalve een goede klusser dus hoop dat iemand hier de gouden tip heeft. Ik ga ergens wonen waar ik een klein randje heb tussen raam/rolluik. Dat lijkt me goed voor m’n kat om soms lekker op te chillen, maar 1) officieel mag ik geen huisdier dus ze mag vanaf buiten niet gezien worden en 2) ik huur dus ik kan geen blijvende aanpassingen maken en 3) ze is een binnenkat dus wil sowieso niet dat ze van dat randje af kan (3 hoog). Wat zou ik hier kunnen maken zodat zij op dat randje kan liggen, maar het ook afgesloten is en ze dus niet zichtbaar is? Ik dacht misschien aan zo’n bamboe’scherm’ maar ze moet er sowieso aan de zijkant/onderkant ook niet tussendoor kunnen. En hoe ga ik het dan bevestigen? Tussendoor, als ik niet thuis ben, hou ik ze sowieso binnen dus dan hoeft dat scherm niet er te staan. Het moet dus ook heel makkelijk te plaatsen en weg te halen zijn. Hier 2 foto’s van hoe het er ongeveer uitziet
Aan de zijkanten zit denk ik de rails van het rolluik wat een beetje uitsteekt? Misschien kun je van hout een frame maken waarop je bamboe vastmaakt en dat zet je er dan in zeg maar en die rails van het rolluik zorgt ervoor dat het niet naar buiten kan vallen. Geen idee hoe stevig dat is als je kat er tegen aan gaat staan trouwens, dat zou ik wel even uitzoeken voordat ze naar beneden kukelt.
Als je er iets op gaat maken zou ik zorgen dat het heel stevig is, dus geen bamboerekje of net. Kans dat ze er dan tegenaan gaat liggen en er zo onderdoor wegvalt zou ik te groot vinden.
Zou zelf de kat daar niet op laten, zeker omdat het drie hoog is.
Ik zou het ook niet aandurven. Te veel onzekerheden en het is een redelijk smal stukje lijkt het.
Ah ja daar had ik inderdaad niet over gedacht, maar dat steekt een beetje uit ja. Dus wellicht zo’n soort houten inklapframe ergens vinden en daar zelf bamboe aan spannen. Thanks! Denk dat ik maar eens naar wat bouwmarkten en tuincentra moet. Onderop dan een lat in de lengte extra ertegenaan om die dan zo dicht te maken
@Druppels @mikselke snap jullie ook! Ik vind het ook mega spannend, maar vandaag lag ze ook helemaal zen op randje van de verwarming wat net zo smal is volgens mij. Dus wil toch een poging wagen en kijken of ik op een veilige manier haar af en toe wat buitenlucht kan gunnen
Mijn douche doet het niet meer. Het is zo’n kraan waarmee je het bad vol kan laten lopen en als je dan aan zo’n knop trekt gaat ie over naar de douche. Maar nu komt er bijna geen water meer uit de douche als ik die knop omhoog heb getrokken. Ook niet als ik hem zo ver mogelijk omhoog hou. Hoe los ik dat op? En hoe heet die knop/dat systeem überhaupt? Want dan kan ik ook wat gerichter zoeken.
Een omstelknop. Geen idee hoe je dat kan oplossen.
Zit er kalk tussen misschien?
Het wordt beter hoor haha. Veel succes
Bij ons zijn de pleisterwerken gestart.
Heeft iemand in Drenthe goede ervaringen met een bedrijf dat zonnepanelen legt om te delen?
Ik heb even advies nodig over het lakken van een trap die dagelijks gebruikt wordt. De heflt van de treden staan nu in de grondverf en ik twijfel of ik eerst die helft in de kleur aflak en dan pas de andere helft van de treden ga verven of dat ik eerst de rest in de grondverf zet en dan daarna weer om en om de kleur aflak.
Niet Drenthe maar Groningen: https://elize.nl
Super fijne mensen, goed advies en alles werkt goed en is netjes afgewerkt.