Ik had 2 cavia’s, eentje is helaas 2 weken geleden overleden na een (lang) traject om haar add te verhelpen, maar tevergeefs. Ze is maar 2.5 geworden
Heb vrij snel na haar overlijden 2 kleintjes erbij gehaald, zodat de ‘grote’ niet depressief zou worden. Dit gaat helemaal goed, ze kunnen het goed met elkaar vinden, en de ‘grote’ is ook weer helemaal actief aan het rondrennen en aan het popcornen. Ik haal ze alledrie elke dag uit de kooi en ook even alleen zodat we kunnen bonden. Alleen 1 van de kleintjes gaat na een halve minuut al heel hard piepen en dan wilt ze terug naar de andere 2. Ze springt nog net niet van de bank af. Maar zo raakt ze niet gewend aan mij. Ik heb ook geprobeerd om ze met z’n 3en uit de kooi te halen, en haar dan extra aandacht te geven, maar het is geen doen. Ze volgen elkaar continu, rennen achter elkaar aan enzo. Ze is gelukkig wel handtam. Het andere kleintje gaat op den duur ook wel piepen, maar ze blijft wel lekker bij me liggen. Ik weet dat het tijd nodig heeft maar ze is zo gehecht aan de andere 2, ik ben bang dat als ik te lang wacht dat het dan niet goed gaat komen. Iemand nog tips?
Sowieso zijn de 2 kleintjes echt fucking fearless en wild
Toen de 2 ‘grote’ jong waren, waren ze helemaal niet zo.
Samenvatting
Samenvatting