Knaagdieren en konijnen

@Amoruccio Ik hoop echt heel erg dat ze de nacht overleeft, als ze er morgen nog wel is maar ze eet nog niet, dan zal ik direct de dierenarts weer bellen.

@inezweski Je spamt het helemaal niet vol hoor! Je posts zijn altijd van grote toegevoegde waarde! Mijn konijtje heeft nog steeds een ondertemperatuur. Ze zit op zich behoorlijk stil, maar is nog actief genoeg om zich te verzetten tegen dingen die ze niet wil (zoals iets warms tegen zich aan of mijn andere konijn die zich opdringt). Ik heb nu de verwarming maar licht aangezet en ze ligt graag bij de verwarming dus ik hoop dat het iets helpt. Masseren ga ik zeker doen, dankje :slight_smile:

1 like

Dat ze zich verzet lijkt op zich wel een goed teken. Ons konijn laat zich normaal gesproken niet aaien of oppakken. We konden beiden met gemak doen toen.
Hou je ons op de hoogte hoe het morgen gaat?:slight_smile:

1 like

Ja ik houd jullie op de hoogte! Vind het fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan

5 likes

Even een update: ze heeft gisteravond niet meer gegeten en ik vreesde voor het ergste. We hadden aar wel gemasseerd en een warm plekje voor aar gecreëerd. en we hebben voor de nacht haar hok gewoon open gelaten zodat ze op een voor haar zo fijn mogelijk plekje kon zitten.

Maar vanochtend at ze weer een beetje! Ben zo blij! Een paar bicjes, een beetje peterselie en wat hooi. Ze eet nog niet echt volledig. Helaas is ze nog niet helemaal de oude, dus ik denk dat het wel verstandig is om iets stimulerends voor haar buik op te halen bij de dierenarts…

1 like

Ja! Ze heeft zojuist ook een paar keutels gelaten. Heb ook inderdaad even met de dierenarts gebeld voor overleg. De prikken werken 24 uur, dus ik houd het in de gaten en moet ze om 18u weer even bellen voor een update.

3 likes

Nou het lijkt wel te heersen als ik dit topic zo lees. Gisteravond wilde mijn konijn niks meer eten, terwijl ze normaal gek is op groente. Ze had toen rond 16:00 voor het laatst iets kleins gegeten. Ik zag haar telkens languit gaan liggen, dan weer ineens opstaan en een rondje draaien en weer opnieuw neerploffen. Wist van mijn andere konijnen dat dat foute boel betekent dus meteen Ciseral gegeven. Heb het even aangekeken maar toen ze om 21:00 nog niet at zijn we een half uur later naar de spoed dierenarts gegaan :money_with_wings:. Daar heeft ze twee prikjes gehad en heeft hij haar buik even gemasseerd. Een uur daarna at ze alweer een snoepje gelukkig. Dierenarts gaf ook wel aan dat er wel wat keuteltjes in de darmen zaten en heel iets gas, was er dan ook snel bij. Misschien was het bezoekje aan de dierenarts zelfs overdreven maar dan had ik de halve nacht wakker gelegen haha. Nu voelt ze zich weer helemaal normaal!

4 likes

Nou, groot gelijk dat je langs de dierenarts bent gegaan hoor! Anders had je inderdaad een slechte nacht gehad en waren de klachten bij je konijntje misschien wel verergerd. Fijn om te horen dat het beter gaat!

1 like

Hahaha :joy:, nou alleen maar fijn toch? En inderdaad, heb al zo vaak stress gehad door die beestjes dat dit de beste keuze was! Schrik wel telkens van die tarieven 's avonds, gelukkig heb ik daar standaard een potje voor.

1 like

Dit zijn mijn nieuwe konijntjes! Vanaf nu echt geen nieuwe babies meer, we hadden al twee konijnen

22 likes

Robin en Liv :star_struck:

3 likes

Wat eeb schatjes! En wat een lekker huisje :heart_eyes:

1 like

@kees fijn dat ze weer eet! Heeft de vooruitgang doorgezet?

Ja, ze is weer helemaal de oude! :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Deze twee gekkies leven in onze slaapkamer.
Hebben weinig last van ze afgezien van de vrolijke buien die ze soms hebben. Dan gaan ze rennen springen en doen ze binkies. Soms knalt hierdoor een van de twee tegen het hekje aan(die dikste vooral) maar verder gedragen ze zich goed.

9 likes

Ik had 2 cavia’s, eentje is helaas 2 weken geleden overleden na een (lang) traject om haar add te verhelpen, maar tevergeefs. Ze is maar 2.5 geworden :cry: Heb vrij snel na haar overlijden 2 kleintjes erbij gehaald, zodat de ‘grote’ niet depressief zou worden. Dit gaat helemaal goed, ze kunnen het goed met elkaar vinden, en de ‘grote’ is ook weer helemaal actief aan het rondrennen en aan het popcornen. Ik haal ze alledrie elke dag uit de kooi en ook even alleen zodat we kunnen bonden. Alleen 1 van de kleintjes gaat na een halve minuut al heel hard piepen en dan wilt ze terug naar de andere 2. Ze springt nog net niet van de bank af. Maar zo raakt ze niet gewend aan mij. Ik heb ook geprobeerd om ze met z’n 3en uit de kooi te halen, en haar dan extra aandacht te geven, maar het is geen doen. Ze volgen elkaar continu, rennen achter elkaar aan enzo. Ze is gelukkig wel handtam. Het andere kleintje gaat op den duur ook wel piepen, maar ze blijft wel lekker bij me liggen. Ik weet dat het tijd nodig heeft maar ze is zo gehecht aan de andere 2, ik ben bang dat als ik te lang wacht dat het dan niet goed gaat komen. Iemand nog tips?

Sowieso zijn de 2 kleintjes echt fucking fearless en wild :sweat_smile: Toen de 2 ‘grote’ jong waren, waren ze helemaal niet zo.

Samenvatting

Samenvatting

2 likes

Nee ik dwing haar ook niet. Ik kan haar wel makkelijk pakken, en als ze zo hard begint te piepen dat zet ik haar direct terug. En ik weet dat cavia’s vooral veel aan elkaar hebben, maar ik wil niet dat ze zich achtergesteld voelt. Ik weet dat dat een hele menselijke emotie is, en dat ik dat een beetje op haar projecteer. Het boeit haar wss echt niet :joy: Maar bedankt, ik ga wat meer afwachtend zijn.

Ik heb een goudhamster en die stond een halfjaar op mijn slaapkamer. Twee nachten moest ik aan de geluiden wennen, daarna heb er nooit meer last van gehad. Ze staat nu in de woonkamer, vind ik gezelliger en ze slaapt altijd overdag en wordt rond 18:00 uur wakker. Let er wel op dat hamsters geen knuffeldieren zijn over het algemeen. Puck (mijn hamster) wil er ongeveer 20 minuten per dag uit en wordt dan heel druk. Dan doe ik haar weer terug in de kooi. Hoe zie je het loslopen voor je? Een hamster heeft ook een erg grote kooi nodig.

@Maestoso is de hamster fluisteraar van het forum wat mij betreft. Ze wil je vast veel tips geven als je wel besluit voor een hamster te gaan!

Ze zijn wel echt super leuk hoor :heart:

4 likes

Alleen zo jammer dat ze niet zo oud worden

Als ze wat ouder/rustiger zijn vinden ze het misschien ook wel gezellig om met zijn drieën of met twee tegelijk op schoot te liggen en geaaid te worden. Weet niet of dat nu al gaat? Dat is zo leuk :grin:
Die van mij vonden dat allemaal fantastisch, dan gingen ze zich helemaal uitrekken en vielen ze soms ook in slaap. Ik had er trouwens wel altijd zo’n doek met rubber erin van de hema onder omdat ze niet bepaald zindelijk waren.

1 like

Hahaha heel herkenbaar, je hebt speciale hekken voor hamsters waarmee je een gebied of rondje kan afzetten waarin ze kunnen rondlopen! Heb die zelf nog niet, maar wil die nog wel!

3 likes