Hoi! Ik kom even dit topic binnenvallen (sorry) … Ik zit echt met de handen in mijn haar want ik heb een koppel probleem.
Een aantal maanden geleden is een van mijn konijnen overleden. We hebben daarna ons overgebleven konijn voor een koppelvakantie weggebracht en daar is ze na een weekje teruggekomen met een heel leuk konijn. De eerste weken ging het heel goed thuis, maar na een maand raakten ze bij het opendoen van de puppyren met elkaar in gevecht en dat is nooit meer goedgekomen. Dit konijn moesten we dus helaas weer terug brengen na de opvang :(. Vervolgens hebben we ons konijn opnieuw laten koppelen en daar is echt de tijd voor genomen. Na 2 weken (en nadat ons konijn 2 mogelijke partners al had afgewezen) kwam ons konijn weer thuis met een nieuw konijntje en vanaf moment 1 thuis leek dit echt de perfecte match! Het was echt net een verliefd stel, altijd samen liggen, zitten en wassen. Zo lief…
Maar nu opnieuw, na ongeveer 5 weken, deed ik vanochtend de ren open en zodra ze eruit kwamen raakten ze gigantisch met elkaar in gevecht. Ik heb ze nu al de hele dag apart zitten en ook uit zicht van elkaar want het gaat anders echt niet goed. Ik weet echt niet wat ik moet doen en het komt zo uit het niets…
Voor mijn gevoel heb ik altijd alles goed gedaan: ik heb een grote puppyren waar ze alleen in de nacht in zitten en overdag lopen ze los. Verder heb ik ze de eerste anderhalf week alleen in de puppyren gelaten zodat ze zich niet aan elkaar konden onttrekken (maar dat was ook niet nodig). Verder heb ik veel schuilruimtes voor ze…
Dus als iemand de perfecte tip voor me heeft dan hoor ik het graag, want ik wil niet alweer een konijntje terugbrengen naar de opvang