Knaagdieren en konijnen

We hebben twee logeetjes deze week

13 likes

Afgelopen vrijdag met mijn konijnen naar de dierenarts geweest voor controle en jaarlijkse inentingen. Nu lijkt het mannetje zich sinds vanochtend niet goed te voelen. Wil bijna geen brokjes eten (eet gelukkig wel kruiden en hooi) en beweegt veel minder dan normaal. Ik vraag me echt af hoe dit nu ineens kan. Ik heb aan de buik gevoeld en deze voelt gewoon normaal.

2 likes

Hoi allemaal! Ik heb binnenkort een verjaardag van een 6 jarig meisje en ze krijgt 2 cavia’s van haar ouders. Weten jullie als professionals iets leuks voor haar nieuwe huisdieren als cadeautje? Mag ook iets cavia gerelateerds zijn. Rond de 20 euro is het budget.

Trixie Voederbal Metaal Zwart - Ruif - Ruif - Pets Place deze is maar 3,99 maar groot favoriet bij mijn cavia.

Verder heb ik nog een schuilhuisje van takken waar hij graag onder zit. Maar hij is nogal lui en de hele dag druk met eten :joy:

1 like

Een schootkleedje niet waterdoorlatend.
Cavia’s plassen wanneer en waar ze zin hebben

4 likes

Heb exact hetzelfde met één van mijn konijnen gehad in februari, na wat vocht en pijnstilling + medicatie voor de spijsvertering ging het vrij snel beter maar de dierenarts had er ook geen verklaring voor. Ben nu wel een beetje huiverig voor de volgende keer, hoewel hij er eerder nooit last van heeft gehad. Hoe is het bij jou afgelopen?

1 like

Oh wow dit is wel echt een goeie!

3 likes

Ja misschien toch even het immuunsysteem dat reageert op de inenting? Net zoals mensen ook ziek kunnen worden na een inenting. Ik vond wel raar dat het bij mijn konijn pas na 4 dagen was. Eerder ook nooit last van gehad. Mijn konijn is wel al wat ouder (8 jaar), dus misschien dat dat er ook nog mee te maken heeft?

Mijn konijn is er helemaal zelf doorheen gekomen. Eerste dag at ie amper brokjes, maar wel kruiden, gedroogde groenten en hooi. Hij dronk wel heel weinig, dus wel geprobeerd om te dwingen wat vocht tot zich te nemen. Dag erna ging al wat beter (beetje eten/drinken en wat meer bewegen). Derde dag at en dronk ie weer zoals normaal en zat ie weer vol energie.

Wel bijzonder.

2 likes

Hier waren ze vorige week ook toe aan de jaarlijkse vaccinaties, en werd gewaarschuwd dat het inderdaad kan voorkomen dat ze soms wat weinig trek hebben.
Fijn dat het weer de goede kant op gaat!

2 likes

Hema verkoopt babymoltons die daar geschikt voor zijn.
Oh was vooral voor @Pinkbeliever bedoeld

2 likes

Ik ben echt zo verliefd op Eddy. Hij is na 1,5 maand nog steeds een beetje mijn schattige baby.

13 likes

Met pijn in ons hart lijkt het ons verstandiger om onze 2 konijntjes weg te doen… Door een verhuizing en een andere baan kunnen we ze helaas nu de ruimte en tijd niet meer geven die ze eerst kregen…

Ik vroeg me af of iemand hier nog graag een koppeltje zou willen (regio noord Nederland) en ze zou willen overnemen. Ik wil namelijk wel heel graag dat ze goed terecht komen.

Uitleg

Het zijn 2 kleine konijntjes en ze zijn echt beste vriendjes. Ze zijn heel sociaal, zindelijk en doen niemand kwaad. De voedster is een Hollander en is nu 2 jaar. Het rammetje is een NHD, is 4 jaar en gecastreerd. Hij heeft een chronische blaasontsteking, maar door 2x per dag een pilletje is dit goed onder controle (pilletjes kosten €60 per 4 maanden).
Alle accessoires krijg je er bij (kooi, eet- en drinkbakjes, wc’tje, etc. Het enige wat je zelf er nog bij zou moeten kopen is een ren voor aan de kooi). Ze zitten nu binnen, maar zouden eventueel ook nu naar buiten kunnen.
Ik hoef er in principe niks voor, ik vind het allerbelangrijkste dat ze een fijn plekje krijgen met genoeg ruimte en aandacht.

Foto

afb

8 likes

Frumpje met een overvolle wangzak.

13 likes

Ons konijntje eet sinds vannacht ineens niet meer. Normaliter komt hij altijd heel vrolijk aangehupst sochtends maar vanmorgen niet. Hij zit stilletjes in een hoekje van zijn nachthok. Ik kan om 11 uur bij de DA terecht maar vind het zo sneu! Maak me echt heel veel zorgen. Gisteravond voor het laatst gekeuteld. :frowning:

Hoe gaat het nu met je konijntje?

Mevrouw is lekker lui vandaag.

22 likes

Aahw wat een heerlijke fluf!

1 like

Maar 1 zo te zien, beschaafd. Die van mij propt beide vol.

Ze is bijna 2 en merk dat ze ouder wordt. Voorheen als ik r riep kwam ze altijd. En nu denkt ze joe zoek t uit ik lig te pitten. Dan kan ik dr aaien en alles maar ze negeert me mooi.

1 like

My spirit animal voor de komende warme dagen! Wat een heerlijke fluffyball.
@Whoopdidoo ja voor de foto doet Frump nog redelijk charmant maar normaal :face_with_peeking_eye:

Aww ja als ze oude worden zijn ze net oude mensjes soms gewoon lekker lang slapen en alles op hun dooie akkertje doen.

3 likes

OMG :cry: :cry: :cry: :heart_eyes: :heart_eyes: :melting_face:
Te schattig gewoon!

1 like