Knaagdieren en konijnen

Vlek is ook fan (Heb het kussentje zelf gemaakt).
Vlek is alweer een oude kerel van ruim 12

7 likes

Omg :heart_eyes: :heart_eyes:

Wat voor ruif heb jij? Hoe zit ie vast? Ziet er handig uit!

2 likes

Ik heb deze. Is van het merk beezteez.

Staat gewoon los in hun plekje.
Ze hebben ook een kasteel en een auto.

4 likes

Nee, die kleine staat er geregeld tegenaan te graven omdat hij dan het lekkerste stukje hooi wil hebben.
Zelfde met die dikke, die staat er vaak tegenaan om bovenin het lekkerste te pakken

2 likes

Living the life. Ondertussen heb ik niet eens een fiets :joy:

3 likes

Heb je fotos van de kasteel en auto, zo leuk! De bunny’s are living their best life!

1 like

4 likes

Ja hoor, links hun grachtenpand met kasteelhoek uitbreiding. Tegen de achterwand hun auto. Rechts in de hoek hun schijthuis (express een hoge bak want die kleine pist anders tegen de muur aan)
Overal kleedjes, eronder zeil want zoals je kan zien piesen ze ook soms voor de bak :woman_facepalming:

Oja, en een bunnycam, zo kan ik soms terugkijken wat ze uitvreten

5 likes

Soms denk je toch echt dat ze er dood bij liggen…

6 likes

Wat een knapperd :heart_eyes:

3 likes

Een lachende Eddy.

10 likes

Haha er heeft iemand een huisje voor mijn ratten gemaakt met een 3d printer:

20220630-143825
Dakje kan er makkelijk af. Moet nog even schroefjes en ringetjes fiksen zodat ik hem kan ophangen aan de tralies. Er passen geen 3 ratten in maar ach ze slapen toch zelden allemaal samen.

Ik vind hem echt geniaal. :joy:

15 likes

Chinchilla’s en Russische dwerghamsters worden verboden straks.

2 likes

Ik heb 2 konijnen afgelopen jaar geadopteerd en waren al buiten konijnen. Hebben een goede ren maar helaas wel veel zon. De afgelopen hete dagen heb ik lakens onder de golfplaten gehangen, parasol extra en bevroren flessen water neer gelegd, extra water etx. Af en toe heb ik de oortjes nat gemaakt. Ging op zich goed al hadden ze het natuurlijk wel heet. Maar twijfel als er echt een hitte golf komt of ik ze niet tijdelijk binnen moet houden? Van de andere kant ben ik bang voor de stress die ze dat bezorgd, vooral het vrouwtje is daar erg gevoelig voor. Hier nog meer mensen met konijnen buiten die ze wel eens binnen houden bij extreem heet weer?

🐰

Ze hebben inmiddels wel 2 schuilhokken erbij en buiten wat kruiden plantjes en takken. Snachts doe ik de deur dicht.

4 likes

Heb je inmiddels al een goed huisje voor ze gevonden? :pleading_face: Zijn echt knapperds.

—————————————
Ik hoorde gisteren iets waar ik helemaal naar van werd, krijg het niet uit mijn hoofd en vraag me echt af waarom dit nog mag anno 2022. Zet het even in een spoiler want had het liever zelf niet geweten, gaat over de dieren die verkocht worden bij dierenwinkels.

Iemand vertelde mij dat er bij onder andere Welkoop/Boerenbond/Pets Place dieren (konijnen in dit geval), gebracht worden door iemand waarbij je zelf de schattigste uit mag kiezen. Zitten vaak ook zieke dieren bij. Dat laatste was voor mij niet heel nieuw, heb al eerder gezien in wat voor omstandigheden die beestjes gefokt worden… Maar wat wel nieuw was voor mij, is dat de dieren die niet verkocht worden mee terug gaan (of direct, of worden opgehaald na een aantal weken in de dierenwinkel) en dan vervolgens aan slangen worden gevoerd. Twee van mijn collega’s beaamden dat nadat een andere collega haar man die dus bij zo’n dierenwinkel werkt, er één mee naar huis nam om te redden. Van die twee collega’s heeft er één zelf bij een dierenwinkel gewerkt en die ander bij een konijnenopvang, daar brachten mensen ze vaak naartoe vanuit de dierenwinkel zodat ze zeker wisten dat ze goed terechtkwamen. Maarja dan hou je het alleen maar in stand. Waarom is de wereld zo kut :disappointed_relieved:, hoop echt dat verkoop van dieren in winkels verboden wordt.

Zo naar… heb je al de slechtste start ever, kom je in een krap kut hok en word je vervolgens dat. Het moet echt stoppen.

Nog wat naars

Spoiler

Mijn ex hield slangen en die moeten natuurlijk ook eten en daardoor ben ik erachter dat diepvries (baby)muizen en ratjes wel eens levend ingevroren worden

Ik haat de wereld soms echt zo erg

1 like

Hoe kan één ratje zo belachelijk schattig steeds.

:smiling_face_with_three_hearts:

17 likes

Die oortjes :sob:

3 likes

IMG-20220718-WA0006_edit_1004301344493103

Hier was er een toe aan een badje met de hitte.

• ja hij is te dik, we zijn heel hard bezig met diëten*
15 likes