Wat een voorbeeldige mannen.
Ik heb ook alleen maar knaagervaring
Haha laten we niet te hard roepen. Ik (hij) moet nog 9 dagen door zien te komen zonder problemen. ;p
Maar ze zijn al veel eerder geheeld hoor, ze herstellen zo snel!
Ja inderdaad, bij mij was er vaak binnen enkele dagen al niets meer te zien van de wond (dat waren wel naaktratten, nu heb ik behaarde ratten dus wellicht helen zij anders?). Eentje had zelfs een keer een gapende wond van 2 centimeters na een operatie, maar niets aan te doen omdat ze hechtingen en krammetjes eruit trok. Ik sprayde er altijd wondspray op en het heelde prima uit zichzelf.
Ja wondspray! Doe ik ook.
Laatst had eentje van mij een flinke wond in zijn oor. Twee dagen wondspray voor desinfectie en met drie dagen niets meer te zien! Doe mij ook zulke wondheling
Ik heb ook een dikke sufferd die vaak een pootje kneusd. Eerste keer schrok ik mij rot toen hij hinkte. Maar nu weet ik dat hij met twee dagen weer vrolijk rond huppelt.
Te hard geroepen. Vannacht heeft hij zijn hele zijkant eruit getrokken. Gelukkig op een klein beetje bloed op zijn witte vacht (rondom de wond) na geen bloed ergens te vinden (ook niet in de kooi). Inmiddels is het weer gewoon wit rondom de wond. Moet vandaag weer heen en dan gaan ze het dicht nieten.
Eddy is sowieso niet de dader. Dit moet Edd zelf hebben gedaan.
Maar wel nog dicht dus?
Een dierenarts die uiteindelijk niets voor mijn ratje kon doen (die bleef maar wonden openbijten maar het bleek dat ze vol zat met blaaskanker) zei dat een plastic kapje voor parkieten goed werkt.
Het lijkt strak maar een nekje van een rat is vrij dun vergeleken met hun kop.
Dicht wil ik niet noemen want ik vind het best heftig (maar hey ik heb geen ervaring met dit). Maar er stroomt geen bloed uit ofzo dus dat lijkt me wel een goed teken? Maar goed je ziet wel duidelijk dat het open is.
Die nietjes (krammetjes) zal hij er ook wel uit trekken. Anders even vragen naar wondspray (zie mijn bericht boven).
Ja kon je ze maar zeggen hè “niet aankomen anders wordt het erger!”
Maar nietjes werken wel beter dan hechtingen. Nog een paar dagen dichthouden! Beetje lijm er tussen, schoon houden. Wondspray erop
Succes Edd
Oh assistente zei dat die kans wel een stuk kleiner is. Maar ik neem ook even een sok mee en dan mag zij mij laten zien hoe ik dat kan doen. Maar goed please maak mij even niet te bang nu want anders eet ik weer de halve dag niks uit stress haha.
Ik twijfel of er ooit lijm tussen heeft gezeten eigenlijk.
Ok mijn ratten deden altijd langer over het verwijderen van hechtingen dan nietjes. Maar ik zou me niet druk maken, uiteindelijk zal de huid gewoon dichtgaan hoor. Eventueel kan de dierenarts nog antibiotica meegeven.
Krijgt hij al want het waren abcessen die zijn verwijderd.
Ah ja, dan helpt dat igg tegen infectie. Succes!
Oh als de arts weet hoe je een sok om krijgt let me know!! Net slangen die beesten ze zijn er bij mij zo uit.
Enneh onderhuidse hechtingen met wat lijm
Iemand zei vannacht ook toen ik al helemaal in paniek was ja doe hem een sok om. Ja sorry maar nee als ik al in paniek ben en geen idee heb wat ik doe… En bloed stroomde er niet uit ofzo dus ik durfde het voor een paar uurtjes wel aan (moest toch slapen). Er viel toch niks meer uit te halen, behalve de wond likken maar goed hij krijgt ook al antibiotica.
Nou ik kom net bij de dierenarts weg want hij wilde toch even kijken toen hij foto had gezien via de mail om even te oordelen. Nou het ergste werd al genoemd door de assistentes (dicht nieten bijv). Maar de dierenarts zei dat de wond mooi oppervlakkerig is en aangezien er alleen op het moment van de hechting eruit trekken beetje bloed in zijn vacht was gekomen en verder niks en nergens in 16 uur tijd heeft hij het zo gelaten.
Wel heeft hij voor 2 dagen antibiotica erin geprikt , vet lief want hij weet dat ik het gewoon thuis heb staan maar ik gaf toe dat hij op dit moment nog niet alles wil aannemen dus dat hoeft zaterdag pas weer, erg nice. En ik kreeg ook nog gratis een klein potje honingzalf (zo heet dat toch) mee wat ik 2 keer daags er even op moet smeren.
Gelukkig geloofde de dierenarts wel meteen dat Eddy niet de dader was en de hechting op zijn buik is nog helemaal in orde.
Zie je hoe snel ze kunnen genezen!! Wauw.
Ja honingzalf gebruik dat zelf ook wel eens. Love it.
Fijn om te horen dit. Gaat helemaal goedkomen
Ik hoop dat die honingzalf vies is voor ze haha. Er lekte een beetje op mijn vinger in de auto dus kon het niet laten om te proeven haha (echt een inieminie beetje) maar ik vond het vies iig. Ruikt ook sterk. Hoop het want dan zit die er nog minder aan iig.
Vet lief ook dat ik helemaal niks hoefde te betalen.