Knaagdieren en konijnen

Rust zacht mijn lieve kleine Eddy. :broken_heart::broken_heart:

Je ging ineens zo hard achteruit nadat je je eenzaam voelde omdat Edd nu wat rust wou.

Door de stress heb je waarschijnlijk een infectie harder opgewakkerd die je al had en waar ik niks van wist. Je longen begonnen (twee uur geleden) mega hard hun best te doen om nog adem te krijgen maar er zat bijna geen leven meer in je.

Helaas heb ik je net moeten laten inslapen. :broken_heart::disappointed_relieved:

2 likes

Oh, nee toch?!! Wat ontzettend naar.
Heel veel sterkte❤️‍🩹

Ja ik ben helemaal gesloopt nu

Logisch. Je bent al dagen in de weer, heb ik gelezen. Super stressvol allemaal, en dan zeker met zo’n afloop. Dan komt het allemaal als een vloedgolf over je heen. Echt heel rot voor je.

Zorg goed voor jezelf!

1 like

Ah nee…… zo bezig met Edd, knijpt Eddy er tussenuit. Het zit je niet mee met deze drie mannen!
Sterkte die kleine boefjes stelen toch iets te snel je hart.

1 like

Het is zo klote dat Edd eerst hersteld moet zijn voor ik hem kan introduceren aan nieuwe vriendjes. Als de eenzaamheid hem maar niet nekt. Gisteren was die helemaal zichzelf (aan zijn gedrag merk je niks meer van de operatie) maar hij begint nu al wat downer over te komen.

En mensen op een rattengroep maar blijven roepen nu dat Eddy onmogelijk depressief/gestrest geweest kon zijn in die omstandigheden omdat Edd wel gewoon in de kooi zat en bla bla. Hij kreeg nauwelijks aandacht van Edd de laatste dagen, ga toch weg. :smiling_face_with_tear:

Sorry voor mijn rat spam de laatste week.

Lekker veel aandacht geven! Ik liep de hele dag rond met een alenige rat. Een beetje groomen tussendoor, Lekkers delen!
Ik weet dat een rat een mens niet als enig maatje kan hebben maar ik vind dat toch wel een mooie periode. Ze zijn dan zo aanhankelijk

Ik moet natuurlijk wel voorzichtig zijn omdat hij met die wond op zijn zijkant zit (en hechting buik). Mijn vriend en ik proberen hem zoveel mogelijk aandacht te geven. Ik ga duimen dat Edd zich sterk weet te houden tot hij is hersteld.

Over twee weken ga ik deze schatjes halen. De Burmees is door mijn vriend uitgekozen haha, hij mag en gaat ook de naam bedenken van die rat. Ben benieuwd waar die mee aan komt zetten. :sweat_smile:

Edd lijkt het nog prima te doen tot nu toe alleen, dat is wel fijn en de “wond” op zijkant ziet er ook steeds beter uit. Op zijn buikje zie ik vooral een kale plek (van het scheren) en een net dicht streepje dus dat gaat helemaal goed! Volgens mij heeft die daar wel de hechting er ook inmiddels al uitgehaald maar boeie.

(Die Siamees kleur was nat geworden vandaar beetje gekke vacht)

5 likes

Vandaag mijn 2 nieuwe bengels ophalen. Eigenlijk was het plan zondag maar mijn vervoer kan niet meer en Edd is inmiddels ook genezen dus ik ga ze straks met de trein ophalen. Beetje spannend vind ik het wel. :slight_smile: Hoop dat Edd beetje lief is voor ze.

Oh veel plezier!!
Wil wel een foto update van de kleine stuiterballen

1 like

Ik heb nog geen goede foto’s gemaakt maar komen nog wel! Eerste nacht hebben ze overleefd iig, nu hopen dat komende 24 uur ook goed gaat. De witte/beige heet Draco van Harry Potter en de toffeekleurige heet Noa en dat is een voetballer bij PSV volgens mij, mijn vriend kwam ermee en ik hou mij aan mijn woord haha.

Ze zijn zo klein vergeleken met lieve dikke Edd haha :pleading_face::heart: maar ik geef het 3 maandjes haha en dan zijn ze ook wel bijna even groot. Ja ik zal snel foto’s maken want ze zijn echt pretty (vooral die Burmees ziet er zo bijzonder uit)!

1 like

Ja klein en snel!! En zacht en grote oren en nieuwsgierig en speels en… zoooo :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik had ze vrijdag in de rattenkooi gedaan want ging al 48 uur goed zonder ruzie maar meteen in de rattenkooi vluchtte Noa steeds voor Edd weg en bleef die bang in de tralies hangen. Nu zitten ze weer in een hamsterkooi, eerste 24 uur wel af en toe weer een gehoop gepiep en gevlieg door Noa maar het gaat nu wel weer goed, gisteravond lag Edd zelfs vlak naast ze zonder gepiep of wat dan ook.

Wel stom want voor ik ze in de rattenkooi deed ging het wel gewoon 2 dagen goed maar goed niks aan te doen. Ze vechten niet (ook al klinkt het best heftig maar hoort erbij zeggen ze). Edd wil ze niet pijn doen iig. Omdat Noa nu beetje bangig is op dit moment lukt oppakken even wat minder maar Draco is juist helemaal niet zo bang:

2 likes

Wat ik trouwens wel geniaal vind is dat ik dus vroeger een lichtelijke obsessie had met Martin Braak zijn hamsters. Altijd zulke mooie en gezonde en bijzondere hamsters. Bekend van deze website: https://www.dwerghamster.nl

Wat blijkt… Mijn ratjes komen gewoon bij de broer van hem vandaan. Omg. :heart_eyes: Nu snap ik ook meteen waarom hij bijzondere kleuren ratten heeft (Draco is niet zo bijzonder maar Noa wel).

1 like

Zo pretty. :heart:

7 likes

Zo schattig!

11 likes

Ik heb afgelopen week mijn cavia van 3,5 in moeten laten slapen. Ze had gebitsproblemen waar helaas niks meer aan te doen was. Nu is haar zusje alleen. Dit gaat vooralsnog goed. Ze is actief, eet goed en komt vrolijk over. Ze was ook niet heel close met haar zus, en leefde sowieso haar eigen leven haha. Maar als ik het internet moet geloven dat gaat dit niet goed. Iemand ook ervaring hiermee?

Ik wil geen nieuwe cavia erbij, ook niet eentje van dezelfde leeftijd uit de opvang o.i.d. Ik wil de cirkel doorbreken, en wil geen cavia’s meer mocht mijn cavia overlijden. Ik heb al jaren cavia’s, maar hier nog niet mee te maken gehad aangezien ik er 3 had.

5 likes

Late reactie maar ik denk dat je gewoon moet kijken hoe je cavia nu is. Als ze na na 17 dagen nog steeds zichzelf is zou ik geen maatje aanschaffen. Als je het idee hebt dat ze anders wordt of doet dan kun je altijd nog beslissen wat je wil. Bijvoorbeeld eerst kijken hoe ze doet als er 1 bij is (bijvoorbeeld van vrienden/mensen die je kent, mits dit klikt natuurlijk).
Volgens internet leeft onze hamster solitair (goudhamster) maar ik ken ook mensen die er wel 2 hebben. Denk dat het gewoon per beest verschilt.

Ik zie het berichtje ook nu pas. Ik heb dit ook gehad, de gezellige knuffelcavia overleed en haar zusje die wat schuwer en rustiger was bleef alleen over. Ik was bang dat ze weg zou kwijnen, maar ze leefde eigenlijk op. Knuffelen deed ze niet graag dus kwam weinig uit haar kooi maar ik praatte er wel vaak tegen. Ze heeft nog ruim 2 jaar alleen geleefd, en ik had niet het idee dat ze het erg vond om alleen te zijn.