Knaagdieren en konijnen

@AmazoneSlash @Perzik

Ik merkte toch dat ze anders werd. Ze ging ook minder eten, terwijl ze altijd echt leefde voor eten. Als een dier doodgaat door ziekte of ouderdom heb ik daar ‘vrede’ mee. Maar ze is altijd kerngezond geweest dus als ze zou overlijden dan zou dat echt door eenzaamheid komen. Dus ze heeft weer een maatje. Een castraat van dezelfde leeftijd uit de opvang. Echt een heel lief beestje, en het gaat goed. Af en toe wat kibbelen maar dat ligt aan haar niet aan hem haha.

Links het zeugje en rechts haar nieuwe maatje.

Samenvatting

10 likes

Ah wat goed dat je het zag en het nu ook weer beter gaat!

1 like

Nou helaas heb ik Edd weg moeten brengen naar een ander plekje want het ging gewoon echt niet tussen de rittens en hem. De rittens waren nog steeds best bang voor hem en wouden ook echt niet bij hem slapen of überhaupt ook maar in zijn buurt iets doen maar ondertussen was een van de twee hem wel aan het uitdagen en Draco had al een kras op zijn kop ineens.

Aangezien Edd al sinds de operatie eigenlijk niet meer echt samen heeft geslapen met andere ratten omdat Eddy drie dagen na zijn operatie dood ging vond ik het wel erg zo sneu worden dat ik in overleg met haar had besloten dat hij naar haar toe gaat en heeft nu vijf volwassen vriendjes wat verrassend goed gaat en hij heeft het daar echt naar zijn zin.

Het is echt heel jammer en ik had ook graag gewild dat het anders was gegaan maar eigenlijk had niemand op dit moment rust bij de situatie en nu is iedereen weer rustig en kan die lieve dikzak weer gewoon lekker tegen ratten vriendjes aan liggen. Ondertussen kan ik mij nu focussen op Noa want die is echt behoorlijk bang geworden in al die tijd maar dat gaat wel goed komen want Draco laat wel het goede voorbeeld zien.

Hij is daar sinds maandag en vandaag kreeg ik deze foto van haar. Ik krijg sowieso elke dag updates en foto’s dus dat is wel leuk.

4 likes

Zo te zien heb je een goede keuze gemaakt. En superfijn dat je updates krijgt!

2 likes

Nieuwe naambordje is ook binnen. Ik had er ook 1 van mijn vorige ratten (die heb ik natuurlijk wel bewaard). Ik vind dit zo leuk haha. :see_no_evil:

6 likes

We hebben dinsdag mijn oude opa van bijna 14 moeten laten inslapen.
Vlek was echt op, het is beter zo.
Ik mis die kleine chagrijn wel.

12 likes

Wauw bijna 14! Dat is wel een hele mooie leeftijd. Sterkte met het verlies :heart:

1 like

Ik heb sinds een paar weken 2 konijnen. Ze wonen (los) in de keuken. Ik heb een gesloten keuken en daar normaalgesproken de verwarming niet aan. Nu het vriest is het daar zo’n 12 graden. Ik weet dat ze prima tegen kou kunnen, maar doordat het binnenkonijnen zijn, hebben ze niet de juiste wintervacht. 12 graden is natuurlijk bij lange na geen vrieskou. Maar ik twijfel omdat de temperatuurdaling vrij plots is. En als ze naar buiten zouden gaan dat pas in het late voorjaar mag zodat de buitentemperatuur gelijk is aan kamertemperatuur. Nu is die overgang veel groter.

Is het fijn voor ze om toch de verwarming een beetje aan te zetten of juist niet? Als ze in de woonkamer hadden gewoond, zaten ze wel in een verwarmde ruimte…

Ja, als ze geen wintervacht hebben is het niet aan te raden rond de 12 te doen.
Zou hem wel even aanzetten.

2 likes

Hebben ze echt weinig wintervacht? Dan zou ik de verwarming wel aanzetten. Ik heb ook binnenkonijnen: eentje heeft echt een dikke vacht, de andere niet zo en die zit graag bij de verwarming. Als ik er niet ben staat die op 14/15 graden (en dan staat ie dus aan, zonder is het 12 denk ik :cold_face:).

2 likes

Ja, ik weet het niet zo goed want kan het niet vergelijken. Ze komen uit de opvang. Daar zaten ze binnen, maar meer een schuur- dan een huissituatie. Ik weet niet hoe het daar met echte kou was.

Ik heb blokverwarming en kan de elementen alleen aan of uit zetten. Een ‘beetje aan’ lukt niet echt. Ben er wat mee aan het hannesen, want moet ook niet te warm worden.

Ze lijken het wel fijn te vinden, want sinds de kou lagen ze veel minder languit en nu weer wel.

Ze zijn heel erg aan het puberen maar gelukkig kunnen ze ook nog wel lief zijn voor elkaar.

5 likes

Mn hamster heeft dinsdag dr pootje gebroken en die is geamputeerd. Ze doet t op zich prima, maar zie wel dat je dat pootje/heupje beweegt alsof t r niet lekker zit ofzo.
Iemand ooit een driepoot gehad?

Ja!! Ik. Heel lang geleden. Dat ging op zich echt super goed, ze paste zich heel goed aan. Zou sowieso (vooral begin) even zorgen dat ze nergens van te hoog kan vallen, maar mijn hamstertje heeft t destijds nog goed gedaan met drie poten.

Ah fijn om te horen dat ze t zo goed deed nog. Denk ook wel dat t goed zal komen maar vind t gewoon zo zielig. En een beetje eng.

Hè potver. Gisteren is een oppas hamster gebracht. Oud bessie ondertussen. We passen vaker op haar.
Maar het gaat nu al niet goed :cry:
Koud, rillerig en ze bevuilt zichzelf. Geen goed teken.
Baasje is nog niet weg dus komt vandaag nog even langs. Zo zielig dit!

1 like

Hoe is het nu?

Update: ze hebben afscheid genomen en wilde haar ook niet meer verplaatsen.
Hamstertje werd steeds rustiger, bewoog niet meer en is 24 uur later echt heen gegaan.
Het meisje wilde haar wel zelf begraven. Dus ze ligt in de vriezer :pleading_face:

Het was fijn om zo voor een beestje te zorgen. Een eigen huisdier geeft toch veel verdriet. Kruikje, schoon warm dekentje etc. En veel contact met de familie.

Ik ben twee Vlaamse reuzen aan het koppelen en ipv vechten (zoals op dag 1), bijt de voedster nu van zich af en dan loopt het rammetje weg. Ik hoop zo dat ze elkaar leuk vinden want het zijn beide schatten en dan hebben ze beide weer een maatje :heart:

3 likes

Het rattenhok heeft per ongeluk de hele nacht open gestaan. Het hok staat in de oude logeerkamer. Normaal hebben ze een opstap maar in dit geval stond die dus niet voor de ingang dus kunnen ze niet meer in het hok klimmen.
Ik vond nr. 1 - nog steeds in het hok die slaapkop :laughing:
Nr 2 - heeft best huis gehouden en wilde geen snoepje meer aannemen. Later zag ik de aangevreten zak koekjes. Die heeft genoeg gegeten!
Nr 2 en 3 - wel achter het schot gekropen de boefjes, maar ze lagen te slapen in het poppenbedje!! :smiling_face_with_three_hearts:

Doerakken

4 likes