Koffie is leven

Ben zelf tevreden over deze

Maar zit wel aan de bovengrens van je budget.

1 like

ik heb deze:

En vind hem heel fijn!

1 like

https://www.coolblue.nl/en/product/841445/sage-barista-express-black-sesame.html

Ik heb nu deze (ongeveer, iets andere versie). Dat is meer echt een espressomachine, dus kan me voorstellen dat dat niet is wat je wil, maar wilde m toch even tippen.

Overigens kijken wij zelf naar een nieuwe machine omdat we echte snobs zijn geworden en net een externe maler hebben gekocht (een Eureka Mignon voor de liefhebber) en dat toch nog betere koffie zet.

1 like

Ik heb een Nespresso Magimix inissia en ik vind m echt ideaal! Heb m al jaren maar zoals je zegt, voor thuis werken is het echt ideaal om gewoon 1 kopje per keer te kunnen zetten. Ben er heel tevreden over, mooi klein apparaat met goede koffie.

1 like

Ik heb m al jaren en erg tevreden mee!

2 likes

Welke oatly soort schuimt het beste in een opschuimer? Ik heb normaal halfvolle uit de koeling en die is top, maar vaak uitverkocht. Die met calcium doet niks qua schuim en volgens mij de halfvolle houdbare ook niet. Weet iemand welke (houdbare) soort wel goed schuimt?

Barista? Voelt zo voor de hand liggend dat ik twijfel hahaha

1 like

Barista oat is mijn favoriet. Almond barista schuimt ook goed.

1 like

Dat is van alpro toch? Die vond ik echt niet lekker, wij hebben altijd oatly. Mijn schoonmoeder had laatst een Duits merk die was ook lekker

Oja ik ben in de war zie ik! Sorry

Nou zeg tegen mij maar geen sorry, wij zijn net verhuisd en hebben de oude Senseo van zolder gehaald en nu drinken we al vijf dagen Senseo (terwijl die naast ons normale filterapparaat staat nu) en we vinden het gemak even helemaal fantastisch haha

Uhh ja dit is mega logisch idd, geen idee waarom we die dan nog nooit besteld hebben! Die ga ik testen. Vind het echt een tegenvaller dat die andere niet schuimen, een heel andere koffie ervaring gelijk…

3 likes

Ik neem altijd oatly barista of provamel amandelmelk, en dan de ‘normale’ die is gezoet met stevia en schuimt als een malle.

1 like

Ja zeker

6 likes

Ja snap ik! Ik heb ook nespresso cups maaar eigenlijk drink ik voornamelijk Starbucks cups. En eerlijk gezegd merk ik vrij weinig verschil. Je hoeft dus zeker niet perse nespresso cups te hebben

Uit gemak omdat ik die makkelijk uit de supermarkt mee kan nemen en die zijn regelmatig in de aanbieding (ook online)

Huismerk nooit geprobeerd!

1 like

Daarnaast, als je koffie met melk drinkt, heb ik een aparte melkopschuimer en indd ook altijd met oatly baristamelk. Echt wel aanrader!
Houd bol in de gaten want daar komen nespresso apparaten en melkopschuimers echt regelmatig in de aanbieding

Ik heb hier twee jaar geleden ook advies gevraagd en ik kan me herinneren dat ik volgens mij echt precies m’n nespresso en melkopschuimer combo + welke cupjes van @Musa heb overgenomen. nog steeds dankbaar :joy::pray:

3 likes

Qua smaak is het gewoon even testen wat je zelf lekker vindt, er is zoveel aanbod in andere merken dus daar zit zeker wel iets voor je tussen. Ik heb nu sinds kort een smaak van die Lidl die me ook wel goed bevalt en af en toe haal ik ook mijn favo smaken bij Nespresso.

1 like

Ik had eerst een hele tijd nespressocups, maar vond dat uiteindelijk duur en onhandig.
Ik koop nu altijd bij de jumbo of de Hema. Dan heb je een doos van 40/50 stuks voor 5 euro. En die smaken prima!

Een bonenmachine gaat voor jullie ook niet handig zijn, want bonen worden ook best snel muf.
Ik vind nespresso ideaal, iedereen vindt het ook lekker.

1 like

Laatst heb ik bij kaffekapselen naast de dolce gusto cups ook weer eens filter koffie besteld. De Starbucks christmas blend. Daar maak ik nu sinds een week weer cold brew mee, super lekker. Plus het bespaart heeel veel geld tegenover al die losse plastic cupjes van de supermarkt. De volgende keer ga ik een zakje blonde halen, de blonde in de SB vind ik altijd zo lekker smaken

2 likes

Ik gebruik meestal die van Lidl, blauw en paars vind ik echt dikke prima. De paarse van Douwe Egberts zijn ook lekker en regelmatig in de aanbieding.