Koffie is leven

Ja cold brew en volgens het recept verder zou het juist niet zuur moeten worden en zijn alle bittere tonen enzo er ook uit. Ik zie dat @Dazed weet hoe het kan want ik heb verder ook echt geen idee, haha. Ik ben benieuwd wat je er van vindt

1 like

Ik was laatst bij iemand die had een piccopresso. Iemand ervaring met dat ding? Was echt serieus de beste thuis koffie die ik heb geprobeerd!

1 like

Oh wat leuk! Ik heb er zelf geen ervaring mee maar toevallig een paar dagen terug deze video gekeken, daar zit ie ook in en hij was er ook heel enthousiast over!

2 likes

Oh nice! Die ga ik eens kijken

2 likes

Het kan ook liggen aan je bonen, Keniaanse en Ethiopische bonen hebben altijd een zuurtje. Braziliaanse bonen hebben dat minder. Vers malen zal weinig verschil maken

3 likes

Door tiktok ben ik helemaal geinfluenced en nu zoek ik oat coffee creamer, iemand enig idee waar ik in Nederland zoiets kan vinden?

3 likes

Is dat is het Nederlands niet gewoon barista havermelk. Maar dan ongezoet en zonder smaakjes?

1 like

Nee, coffee creamer is helaas wat anders dan (barista) havermelk

1 like

Zou ik ook wel willen weten, vooral die chobani vanilla creamer lijkt me heel chill. Had op de site van Kelly’s expat shop gekeken in de hoop dat het daar te koop zou zijn maar zij hebben het ook niet

1 like

Volgens mij is coffee creamer hier inderdaad niet of amper te krijgen, maar als ik zo even google is het wel prima zelf te maken! De meeste recepten gebruiken melk + gecondenseerde melk + eventueel vanille of iets anders voor een smaakje. De meeste grotere AH’s en sommige toko’s hebben wel gecondenseerde kokosmelk als je 'm vegan wil, en online zie ik ook gecondenseerde havermelk (kan je natuurlijk ook nog zelf maken).

6 likes

Ah goed om te weten, thanks! Ik zal van de week even wat recepten opzoeken en kijken of ik het zelf kan maken

1 like

Heeft iemand hier tips voor betaalbare lekkere bonen? We hebben een sage apparaat en kochten altijd bonen bij de lokale branderij, maar wil er graag wat minder geld aan uitgeven (vriend drinkt nogal veel koppen per dag). Vind eigenlijk alles tegenvallen wat ik probeer.

Miss Fairtrade Original - koffiebonen - Dark Roast Espresso is dat wat? Ik vind de filter koffie in elk geval erg lekker. Of het qua prijs veel verschil maakt weet ik eigenlijk niet.

En anders matige koffiebonen en lekkere koffiebonen doen. Dan heb je voor in de ochtend en avond ofzo een lekker bakkie en dan de rest van de dag oké koffie. Maar dat had je misschien zelf ook wél bedacht

Wat is je prijs range? Ik vind de Simon Levelt Peruvian Opal lekker en die is bij de AH regelmatig in de aanbieding.
Wij kopen nu bij The Little Roastery maar dat is volgens mij €18 per kilo.

3 likes

Wat voor soort bonen/roasts vinden jullie lekker? Ik ben niet zo van de hele donkere roasts en vind Illy Classico heel prima, voor mij is dat in ieder geval wel een stukje goedkoper dan de bonen van de lokale branderij

1 like

Ik heb echt een te lekkere ijs koffie tip:

Espresso naar keuze
Dan MelkUnie Protein Vanille of Oatly Vanille koud op schuimen óf met wat ijsklontjes in de blender.

Ik drink er nu dagelijks 2 en ben verslaafd.

10 likes

Geen ervaring met de picopresso maar ik heb wel sinds kort een nanopresso. Ik vind het een leuke manier van espresso maken iig :grinning: heb ook de nespresso adapter en de barista set erbij (had een super goede marktplaats deal :eyes: ) om een dubbele espresso te kunnen maken. Het is wel meer werk, beetje priegelig, hij kan niet in de vaatwasser, maar ik verheug me er zo op om binnenkort op vakantie m’n espressootje te maken op een balkon met uitzicht op de bergen :joy::star_struck:

2 likes

Ik heb deze week voor het eerst een ijskoffie van de hema gehad (2 euro zonder slagroom) en nu haal ik het bijna elke dag :joy:

4 likes

Is die zo lekker dan?

1 like

Ja, anders haal ik die niet zo vaak :joy: vooral goede prijs kwaliteit verhouding. Ik had laatst die van bakker bart en die vond ik toch wat minder.

2 likes