Ik wil een oesterzwam growkit bestellen, maar daarvoor heb je koffiedik nodig. Kun je dat denk je uit gebruikte nespressocups halen?
Ik zou zeggen van wel, is toch gewoon gemalen koffie die ze in die cupjes persen?
Welke Nespresso cups gebruiken jullie om een espresso te zetten?
Ik drink zelf zelden echt het espresso formaat maar vooral lungo en vind die van de starbucks het lekkerste; pike place, house blend en/of italian roast zijn mijn favorieten.
Van nespresso zelf vind ik voor espresso die paarse arpeggio het lekkerste of kazaar (zo’n hele donkere/sterke). Nou hou ik wel van sterke/ wat meer bittere koffie en moet ik niks heb van die iets meer zurige koffie, dus t is ook net waar je naar op zoek bent natuurlijk.
Van nescafe vind ik de brazil (zo’n groene) ook wel lekker.
Niet per se de budget varianten trouwens (weet niet of je dat zoekt?), zijn niet per se heel veel goedkoper dan nespresso zelf maar soms wel aardige aanbiedingen
Ik zou even langs een restaurant gaan en vragen of je koffiedik van hen kan krijgen. Zij hebben gegarandeerd een bak vol voor je.
Ik gebruik l’or en dan sterkte 9 of Douwe Egberts espresso sterkte 10. Na 3 jaar van alles proberen vind ik deze twee het lekkerst voor een espresso!
Weet iemand of de koffiecups van La Place een beetje lekker zijn?
https://www.jumbo.com/aanbiedingen/kies-mix-la-place-koffiecapsules/3100004-C-1
Ik haalde altijd koffie bij Lidl, maar die zit niet meer in de buurt na m’n verhuizing dus ben op zoek naar wat anders.
Ik heb havermelk in huis gehaald voor de cappuccino, maar wat moet ik doen om het te laten schuimen? Ik krijg t niet voor elkaar. Ik heb zo’n handmixertje en de gewone melk gaat prima!
Heb je toevallig de niet-barrista versie? Die schuimt namelijk niet (zit bijna geen vet in havermelk, wat dacht ik nodig was om te schuimen).
Ohh dat zou heel goed kunnen! Daar heb ik niet op gelet. Dankje!
Mijn mini koffiezetapparaat heeft langzaam zijn einde gehad. Heeft iemand nog een tip voor een goede filterkoffieapparaat dat in een kleine ruimte past? Ik vind die 1 cup moccamaster te duur. Dan wacht ik liever totdat ik meer ruimte heb voor een grote versie
Inflatie
Je hebt ook een kleine variant van Philips, die is ook fijn! Heb je al in een kringloopwinkel gekeken? Daar staan regelmatig kleine koffiezetapparaaten. Wel even goed checken hoe de kalkaanslag is
Tijdelijke smak Pumpkin Spice Cake
Ik vind dit een afrader. Maar misschien vinden de echte koffiesnobs nespresso sowieso een afrader.
Jammer! Wat vind je er niet lekker aan? Ik wilde ze ook proberen, maar dan laat ik het zitten.
Ja ik vind de smaak te kunstmatig Pumpkin haha, maar misschien vinden anderen het wel lekker, is natuurlijk ook persoonlijk.
Als je ff een nespresso winkel inloopt kan je m testen.
Ik vind ‘m als lungo ook niks, maar als melk-koffie (flat white maak ik meestal) vind ik hem wat subtieler en wel prima, want dan vind ik een beetje zoetig wel lekker.
Dit is misschien wat meer moeite maar gewoon zo’n los opschenkfilter? Die zijn maar een paar euro en daar kun je dan dus precies 1 mok voor zetten. Alleen niet handig als je bezoek hebt (alhoewel dan kun je er ook gewoon een pot onder zetten maar moet je af en toe zelf opschenken haha)
Haha dit vind ik echt te onhandig. Ik houd wel gewoon van koffie, ik zoek gewoon qua apparaat iets praktisch qua formaat.
Snap ik! Ik dacht qua formaat is dit heeeeeel praktisch Maar moet je wel trek in hebben elke ochtend ja.