Koffie is leven

Ik heb nieuwe koffiebonen gekocht en de koffie (ik maak vooral cappuccino en espresso) thuis is nog nooit zo lekker geweest!

Mijn favoriete koffiezaken in de stad gebruiken deze bonen en ook specifiek deze blend, maar heb de bonen via hun eigen website besteld.

12 likes

Oh ja friedhats is heel goed :heart:

Random (ongevraagde) tips voor koffiebars met lekkere bonen in Antwerpen vind ik Rushrush (Zurenborg) en Normo (Minderbroedersrui, centrum).

Mijn vriend werkt zelf voor een specialty koffiebranderij dus helaas hebben we zelf niet zo vaak meer koffie van andere branders, maar deze zijn bij mij wel echt favoriet (en eens wat anders dan de eeuwige Caffénation overal in de stad)

2 likes

Ik heb een keer de simon levelt decafe koffiebonen gekocht, die vond ik op zich wel lekker… en ik zie dat ze ook decafe oploskoffie hebben online maar daar heb ik geen ervaring mee

2 likes

De koffie moet snel weer in de aanbieding komen want ik ben door mijn 8 zakken bonen heen :grimacing:. Laatst ingeslagen met 1+1 bij de ap, binnenkort weer een paar avonden mensen over de vloer dus het is hard nodig haha

1 like

Heb je nog aanraders qua bonen van de appie? Ben nog een beetje zoekende naar betaalbare lekkere koffie…

Ik ben wel fan van Perla excellent! Maar ben niet zo’n fijnproever hoor haha

2 likes

Ik heb een Nespresso en drink teveel koffie. Nou wil ik graag terug naar filterkoffie zodat het net even wat meer moeite kost om een kop koffie te maken. Opties die ik aantrekkelijk vindt zijn een los (stenen) filter of een koffie zet apparaat. Moccamaster liefst. De prijs hiervan is echter niet te doen. Iemand hier nog aanbevelingen?

Clever dripper?

3 likes

En investeren in een goede bonenmaler en koffie maken met een simpel filter (Hariov60)?

3 likes

Chemex misschien?

2 likes

Zou een french press dan niet iets voor je zijn? Die hoeft ook niet zo duur te zijn en is misschien wel handig om uit te testen of dit (=meer moeite doen voor koffie) voor jou werkt.

Ik gebruik een herbruikbaar rvs koffiefilter. Die clip je gewoon op je kopje en na gebruik gooi je hem leeg en spoel je hem om. Super makkelijk en zonder onnodig afval.

En als ik echt een hele pot wil zetten gebruik ik een chemex.

1 like

Rondvragen in je omgeving of er nog iemand véél Douwe Egberts-punten heeft liggen die die persoon zelf niet gebruikt? Ik kreeg onverwacht een hele bak vol van mijn moeder en haar buurvrouw en daarmee heb ik een groot deel van mijn Moccamaster “gefinancierd”.

2 likes

Oh wauw bedankt allemaal voor de reacties, ik ga er even voor zitten vanavond en even Google-en!

1 like

Ik heb even de opties bekeken en in m’n hoofd blijft toch de Moccamaster een beetje hangen. Nou zijn daar 2 versies van. De one cup en de gewone. Ik ben alleen maar in het weekend samen met partner, is dan de one cup wel handig of moet ik echt voor de normale versie gaan? Ik drink s’ochtends zelf 2 Max 3 (kleine) kopjes koffie.

Ik zou de gewone doen maar ik vind het vooral handig met visite. Als je dat nou echt nooit of zelden hebt zou ik one cup doen. Tenzij je al je kopjes koffie binnen een uur drinkt, maar verse koffie is echt het lekkerst.

De Moccamaster is een investering maar bij goed onderhoud gaat hij echt lang mee! En hij zet uitstekende koffie.

Eventueel kun je ook tweedehands kijken. Ze zijn best goed schoon te maken ook.

5 likes

Ik heb de gewone gekregen van mijn vader en dat is gewoon prima. Je hebt een stand op de het apparaat voor een halve pot of een hele pot. Ik drink ook regelmatig ijskoffie en bewaar dan gewoon de koffie in de koelkast.

1 like

Ja ik drink m’n koffie wel binnen het uur. Doordeweeks dus 2/3 per ochtend en in het weekend 4/6. Dan is denk ik een gewone wel het handigste?

1 like

Ja ik bedoel dat je de 2/3 binnen het uur drinkt. Ik denk dat je uiteindelijk toch tegen de beperkingen van die 1 cup aanloopt. Ik zet vaak genoeg één kopje koffie in de normale versie, dus dat is echt geen probleem.

1 like

Weten jullie of je deze of iets vergelijkbaars ook in de supermarkt kan kopen voor de dolce gusto?