Koffie is leven

De bonen van Wakuli zijn wel echt een aanrader. Ik vond de koffiejongens te donker gebrand/asvalt-bijsmaakje hebben.

Grappig, ik vond de cups van Walkuli juist echt heel erg lekker, vooral de robusta! Die van de Koffiejongens vond ik niet bijzonder (maar wel mooie cupjes haha).

Wij hebben laatst een oude Francis Francis espressomachine van mijn moeder uit haar schuur gered en zijn sindsdien verslaafd.
Hiervoor Nespresso, maar ik realiseerde me ineens hoe duur die cups zijn. Voor dat geld kun je heel wat bonen kopen. Bonen hebben we van O’caffè. Malertje van Melitta gekocht en beetje uitgeprobeerd en nu hebben we heerlijke koffie (en is Nespresso echt niet lekker meer).
Voor melk opschuimen gebruik ik nog wel de melkschuimer van Nespresso, die vind ik echt veel beter dan de goedkopere opties en dan hoef ik dat pijpje aan de espressomachine niet schoon te maken :sweat_smile:.

image

3 likes

Tips/aanraders voor een fijne melkopschuimer?

Van Nespresso!
Is niet goedkoop maar wel heel goed. Die van mij gaat ook al wel 8 jaar mee.

1 like

Sluit me aan bij bovenstaande tip. Ik had 'm ook jarenlang, jaar of 9 misschien? Recent is hij kapot gegaan en heb ik voor veel minder geld die van Inventum gekocht (volgens de recensies echt heel vergelijkbaar met de Aeroccino van Nespresso). Nou, ik vind 'm echt heel erg tegenvallen.

1 like

welke cupjes gebruiken jullie voor je nespresso apparaat?
ik heb nu een lading nespresso cupjes, maar benieuwd naar jullie favorieten van andere merken die wel in de supermarkt liggen.
ik ga voornamelijk cappuccino drinken met een aparte melkopschuimer!

@macaron Inderdaad. Maar let op: kies wel voor de 4 en niet voor de 3, dat handvat is echt veel prettiger om te schenken!

Ik vind de Indiase (groen) de lekkerste, samen met de Livanto (brons). Maar voor cappuccino zijn de paarse en Roma (grijs) erg lekker (ik hou van een pittigere koffiesmaak)

1 like

Nespresso Genova en Cocoa Truffle.

Cafe Royal Hazelnoot vind ik lekker. Nu heeft Nespresso ook een limited edition met hazelnoot, maar die heb ik nog niet geproefd.

Starbucks Pike en Blonde.

En mijn nieuwe Jumbo verkoopt nu ook Nespresso cups. :sunglasses:

En ik gebruik een schuimer van WMF, is iets goedkoper dan Nespresso. En ik gebruik hem ook al bijna 6 jaar. Het heeft 4 opties: warme melk, veel schuim, medium schuim en koude schuim.

1 like

Dankje voor je antwoord! Ik was eigenlijk benieuwd naar de cupjes die in de supermarkt liggen, geen Nespresso dus. Maar dit is ook handige info hoor thanks! De koffie mag indd wel wat sterker zijn omdat ik het dus met melk drink

Oh, sorry… Ik ben in de supermarkt nog niet echt lekkere tegen gekomen. Die van L’or vind ik bijv. erg vies. Bij de Jumbo had ik wel een keer lekkere gevonden, uit Ethiopie. Maar kan ik nu even niet vinden? Misschien deze in nieuwe verpakking?
https://www.jumbo.com/jumbo-04-lungo-originale-36-koffiecups/319702ZK

1 like

Oh wat grappig, die van l’or worden hier juist gewaardeerd :joy: @Enthusiasm. Die van Starbucks zijn ook lekker maar wel aan de prijs.

2 likes

Heb je dit zelf gemaakt of ergens gekocht oid? Ik wil dit ook! Had ooit zo’n kit met al koffie er in voor mn verjaardag gekregen en vond het echt leuk, maar toen ik aan het googelen was kwam ik vooral mensen tegen die het zelf gebouwd hadden in gigantische emmers en ik woon niet zo groot haha

1 like

Oh leuk! Was het goed gelukt?

Ik heb m van Rotterzwam: https://www.rotterzwam.nl/products/paddenstoelen-growkit-oesterzwammen

Het is supermakkelijk. Een kleine emmer met broed erin en gewoon elke keer je koffie erin doen. Je kunt m meerdere keren gebruiken ook en kan gewoon in je keuken staan. De mijne is bijna vol!

Sowieso is dit initiatief echt fantastisch. Ik heb ook een koffiezeepje van ze, met koffie wat dan, bij de productie van koffiecups, naast de cupjes valt. Het is een soort lichte scrub en werkt supergoed tegen ui/knoflook handen. Ze hebben ook oesterzwammenbier en nog meer leukigheid. Leuke kerstcadeautjes ook!

2 likes

Nice thanks!

Ja was goed gelukt toen :slight_smile: pakket wat ik had was helaas voor eenmalig gebruik alleen dus dit lijkt me een goeie nieuwe optie!

1 like

Ik heb nog 6 cups van Nespresso vorig jaar met de smaak cloudberry, mocht iemand ze willen mag je ze gratis hebben :slight_smile: anders ga ik ze weg gooien.
Ophalen kan in DH.

@Huismus @AmyFarrahFowler @TanteBetje
Dank voor de tips! Hij ziet er ook nog mooi uit (lol, heel belangrijk natuurlijk).

1 like

Mijn delonghi halfautomatische espresso-apparaat, begeeft het bijna. Ik twijfel tussen het laten repareren of een volautomaat kopen…

Heeft iemand hier goede ervaring met een volautomatische espressoapparaat max 400 euro, met schuimpijpje? Ik drink vooral cappuccino, max 2 per dag. Ik zie op bol o.a. van delonghi en philips in het aanbod…

1 like

De groene en blauwe lungo van Lidl zijn echt top! Die kwamen ook goed uit de test bij de Consumentenbond.

1 like

Ik heb er eentje van Philips, de 3200 nog iets. Met schuimpijpje in plaats van het melkkannetje. Heb hem nu een maand of twee en ben er erg blij mee! Makkelijk schoon te houden en maakt niet veel lawaai. Via rentepunten van mijn bank kreeg ik er een flinke korting op.

2 likes