Koffie is leven

Oh ik zie dit topic voorbij komen en heb nu meteen zin om een kopje koffie te gaan zetten!

Ik drink overigens niets bijzonders haha. Heb een nespresso apparaat en een melkopschuimer en drink dan Starbucks blond of lor Colombia (beiden espresso) met opgeschuimde oatly barista.

Zie dat jij Wakuli ging proberen, hoe beviel dat? Ik heb namelijk heel veel wakuli cups liggen en vind ze als ik er een espresso mee zet vrij licht van smaak en zelfs wat waterig ofzo? Vraag me af of ik iets verkeerd doe haha.

Oh en heeft iemand enig idee hoe je goede koffie zet met een French press ding? De ene keer is het echt zo sterk en de andere keer slappe hap. Ik kom maar niet achter de juiste verhouding en zetwijze.

Dit is een goede uitleg (van een absolute koffienerd, dat wel… haha)

4 likes

Dat is heel anders dan wat ik doe ja. Thanks ga het morgenochtend proberen! :slight_smile:

1 like

Heb je je de opschuimer ook van Nespresso en is die fijn?

Nee ik heb deze van inventum en vind hem echt super fijn! Echt een aanrader.

Ah top, daar heb ik al meer goeds over gelezen. Bedankt!
Nu de horeca dicht is mis ik echt lekkere melk-koffies… dus ga hem maar snel bestellen haha.

Je kunt er ook koud melkschuim mee maken! Dus in de zomer voor Ijskoffies enzo!

1 like

Hmm wel okee! Maar ik houd niet zo van sterke koffie, vond met name de rode cups (de sterkste van het proefpakket) best wel sterk. En dan zet ik nog alleen maar lungo’s :smile: Maar ik drink koffie zwart dus misschien is het dat ook?

Ik heb nu een proefpakket van de Koffiejongens (met lungo en decaf) en dat is meer mijn smaak, net iets minder sterk.

Daarnaast vind ik de cups van de Plus ook heel fijn - fair trade, klimaatneutraal (weet alleen niet hoe dan precies want de cups zijn niet recyclebaar of afbreekbaar), lekker en niet duur. Ook hiervan heb ik weer de niet-zo-sterke maar er zijn wel sterkere varianten zag ik!

1 like

Heeft iemand trouwens al de limited editions van Nespresso geprobeerd? Ben benieuwd of dat de moeite waard is.

1 like

Yes ik! Vind ze wel lekker op zich, maar had iets meer van die amaretti variant verwacht. Twee jaar geleden hadden ze een vergelijkbare smaak en die was zo lekker :heart_eyes: Vind t wel lekker als afwisseling met mn normale koffie.

Maar vind t wel lastig want t is vaak ook zo persoonlijk wat je lekker vindt qua koffie.

Ik drink voornamelijk lungo’s van starbucks (zowel house blend als pike place heten ze denk ik) en van nespresso zelf de arpeggio (al dan niet decaf) of kazaar. Dat zijn wel sterkere.
Ik heb wel vaker andere merken geprobeerd op zoek naar een goedkopere optie maar nog niet echt gevonden. Ik vond die van de koffiejongens niet zo.

1 like

Thanks! Ik had denk ik ook hier over de amaretti-achtige versie van eerder gelezen, dus ik zat me er al op te verheugen :smile: ga het nog wel proberen denk ik.

1 like

Ik las van de week ook dat er ook een pecan biscotti is en die wil ik zo graag proberen, maar die is er alleen voor de vertuo :frowning_face:

welk apparaat heb jij?
ik heb ook een losse melkopschuimer btw.

ik zie zo veel keuzes, dolce gusto, nespresso… wil er niet al te veel geld aan kwijt. denk dat het scheelt dat ik dus al een losse melkopschuimer/warmer heb?

Weet niet of je er inmiddels al uit bent, maar ik kan Casabarista aanraden als winkel om je te laten adviseren. Ze hebben verschillende vestigingen, ik ken alleen die in Velp, maar dat is een eerlijke kerel die je zegt waar het op staat en geen rommel verkoopt. Hij doet ook al het onderhoud en heeft ook ingeruilde gereviseerde machines die gunstiger geprijsd zijn.

Bedankt! Ik was er nog niet uit en had inderdaad casabarista gemaild, maar heb nooit meer iets van ze gehoord :expressionless: ga het denk ik nog wel een keer proberen.

1 like

Ik zet koffie met mn handmalertje en mokapotje. Vind ik veel lekkerder dan al die dure apparaten. Het is ook lekker meditatief. Het is ook heel duurzaam want je hebt geen afval zoals filters of cups. De gemalen koffie gaat in de wormenbak die er compost van maken of sinds kort heb ik een bak waar oesterzwammen uit komen groeien waar de koffie in gaat.

7 likes

Heeft iemand wel eens met een French press en een handmatige melkopschuimer een cappuccino achtig iets gemaakt? Ik zie wel wat filmpjes maar dat is vooral met een mokapotje en die heb ik niet.

Je zet gewone koffie (americano) met french press en een cappuccino is met espresso, dus vandaar. Het smaakt waarschijnlijk dan een beetje waterig, maar je kan het vast proberen. Iets meer koffie dan normaal in de french press doen dan.

1 like