Koffie is leven

Ik vind een French press /aeropress echt een aanrader voor 1 persoon! Super cheap en je kunt er heel makkelijk en lekker een tas koffie mee zetten voor 1 persoon. En dan nog een eenvoudige doorloop koffiezetapparaat voor bezoek.

2 likes

Ik heb gewoon zo’n plastic filter van 2 euro wat je op je mok kunt zetten. Is denk ik voor de camping maar die gebruik ik veel voor filterkoffie (ben ook alleen).

2 likes

Oehh een french press is wel een goed idee, wou graag investeren in goede bonen of gemalen koffie dus dat is top! Zie dat je die ook in grotere formaten hebt. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Heb deze vakantie in Frankrijk mn oude cafetiere een update gegeven. Heb nu een rvs achtige voor 2 kopjes. Kan je rustig drinken en blijft je koffie warm.

Ik vind het ideaal!

1 like

Ja dit is perfect! Wil dan wel een goede kopen en het neemt ook minder ruimte in op mijn aanrecht.

1 like

Iemand hier ervaring met Kaldi koffiebonen? Ik heb net een nieuw apparaat gekocht (Sage) en loop een beetje te struggelen met de instellingen voor het malen :sweat_smile:

2 likes

Is het inmiddels al gelukt? Heb geen ervaring met Kaldi specifiek, maar wel een Sage. Dus misschien heb je wat aan algemene tips.

Ja gelukt! Na een halve zak bonen :sweat_smile: heb ik m’n instellingen geloof ik goed staan.
Wel een algemenere vraag: weeg jij je bonen en de koffie die eruit komt altijd af?

Ik heb geen Sage maar wel een espressomachine. Ik weeg mijn bonen altijd af, zo krijg je wel het meest consistent resultaat! Licht gebrande bonen moeten vaak fijner gemalen worden dan donker(e) gebrande bonen (dus als je straks een ander soort boon hebt dan moet je die waarschijnlijk weer opnieuw afstellen).

Ik weeg het trouwens altijd af voor ik het in de molen doe, dus niet daarna.