Wat is er zo anders dan aan de koffie van daar?
Het is zachter van smaak, niet dat het slappe koffie is maar de melk wordt perfect opgeschuimd en de koffiebonen zijn ook lekkerder. Ik vind het hier nog wel eens te grote bubbels in de melk of dat de melk of koffiebonen verbrand zijn. Het is vooral een skill issue en niet per se qua ingrediënten.
Er is ook een hele grote koffiecultuur en er zitten overal goede koffiezaken. Ik hoop wel dat ‘mijn’ barista’s stiekem een off day hadden want normaal vind ik ze wel zo goed als de Australische koffie haha.
Sorry het klinkt allemaal heel snobistisch en dat is het ook wel, maar echt de koffie is gewoon zo goed daar.
Nou echt hoor!! Ik vind het zo jammer als m’n schuim meteen instort of überhaupt niet bestaat. Maar het vieste is verbrande melk, dan kan je je koffie echt weggooien vind ik.
Heeft iemand hier een gele moccamaster? Ik vind de kleur op de productfoto’s wisselt, ene foto meer warm geel en andere wat koeler, en ben benieuwd waar de kleur in het echt naar neigt.
Ja, die staat hier in de keuken te shinen! Ik heb nu ong. twee jaar een gele moccamaster en toen ik hem uitzocht waren er twee verschillende geeltinten. Een wat warmere zoals op je bovenste foto en een wat meer zachtgele richting pastel maar geen pastel. Ik heb destijds in fysieke winkels gekeken (coolblue, grote media markt) welke ik beter bij onze voorkeuren vond passen en toen hebben we voor de warmere geel gekozen. Deze gaat richting okergeel maar is nog wel echt warm geel. Mocht je een foto dan kun je een PB sturen. We zijn er echt heel blij mee en ik word er elke ochtend vrolijk van.
Yes ik heb die, komt het meest overeen met de bovenste foto. Hij is fel en warm geel in het echt, neigt bijna naar een soort oranje (maar er is ook een oranje mocca master en daar lijkt die totaal niet op).
Thanks allebei! We twijfelden tussen geel en roze maar denken toch dat die geel minder goed in de keuken past. Dus we gaan voor roze!
Mijn Senseo melkopschuimer heeft het begeven. Twijfel nu om deze opnieuw te kopen omdat er een soort anti aanbaklaag (weet even niet hoe ik dat anders moet noemen) in zit, en dat volgens mij best wat pfas bevat. M’n vriend heeft daarom een keer een glazen safecourt opschuimer gekocht maar ik vond deze niet fijn genoeg opschuimen, dus die is retour gegaan. Iemand nog tips? Ik houd dus van heel erg fijn schuim zonder grote bubbels.
Ik ben heel blij met mijn Severin spuma (rvs), enige minpuntje is dat het minimum ml melk dat erin moet te veel is voor 1 cappuccino, dus zit vaak met een restje of doe wat weg.
Edit: zie wel dat ze nu een kleinere hebben (400 ipv mijn 500) dus daar is dat dan minder/niet mee
Ik heb een Inventum! MK350 geloof ik. Had eerst ook Senseo maar deze is goedkoper en net zo fijn!