En dat alles altijd groen wordt (spoileralert).
Vraag me altijd af of ze de eigen meubels ook gebruiken?
Aflevering 2 van seizoen 4
Samenvatting
Dit KAN niet. Totaal niet. Ze hebben 5000⬠- inclusief roos dr taak.
Daar kan je ECHT ECHT geen keuken badkamer trap en wand plaatsen.
En ineens was er 21.000⬠want de hypotheek kon hoger en er was spaargeld en etc etc š„²
Sorry maar wat ik altijd mega irritant vind is dat ze met een budget van 5000 zogenaamd zoveel kunnen doen.
en dan ineens een hoop meevallers waardoor ze 23500 budget hebben. Nog nooit gehoord hoor dat men zomaar een paar duizend euro ergens vandaan tovert, zogenaamd voor verduurzaming en blabla.
En dan kunnen ze een verbouwing die normaal zoān 40.000 zou kosten van 5000 euro betalen? En in de uitleg van bob hoor ik niks over verduurzaming. Ja een nieuwe pui waar ze ff 9000 euro voor krijgen?? Lijkt me gewoon bullshit eigenlijk.
Samenvatting
Ja dit is echt echt niet realistisch. Ook niet voor dat budget. Totaaaal niet.
En verduurzaming: ja misschien als het dubbel glas wordt? Maar meestal is dat voor isolatie en zonen panelen etc
Precies passende showroommodelletjes, een compleet nieuwe keuken en badkamer voor 5000 ammehoela. Als je naar sanisale gaat en zegt dat dit je budget is zoals bob dat deed, (voor dat extra budget) heb ik het idee dat ze je gewoon uitlachen hoor. En die man zei: ja geen probleem gaan we doen.
Het zit diep, ik vind niet dat ze moeten doen alsof dit realistisch is. Frustrerend voor veel mensen. Zeg gewoon dat t spon is.
Ja ik heb altijd issues met die trap renovaties
Kijk elke keer weer op die site maar ben altijd zoān 3-4K minimaal kwijt voor onze trappen in ākopen zonder kijken stijlā
Wij hebben daar bijna 6000 euro betaald voor onze trap!
Ja 3K per trap bedoelde ik hahaha
En die opmerking aan het einde: āja ik snap niet hoe het kanā¦ā
(Mān man op de bank: nee kan ook niet)
Martijn: āja dat moet je aan hem vragen.ā
JA WIL IK OOK WEL WETEN VRIEND š„²
Ik wil nu ook zoān ronde spiegel met verlichting in de badkamer.
Een bekende van me doet ook mee (huis is bijna klaar, wordt pas volgend seizoen uitgezonden), en de keuken, badkamer, meubels etc. krijgen ze voor inkoopprijs. Dat scheelt echt al flink! Ik weet niet precies hoe het zit met de uurtarieven.
Ik gok dat de trap gratis is #upstairs #traprenovatie #spon.
Heeft die bekende dat zo tegen jou gezegd? Want ze weten toch pas wat er is gedaan als alles af is en ze mogen kijken? Of ben ik nou mega goedgelovig?
Wij hadden ons ooit ook opgegeven, maar zo blij dat we het uiteindelijk niet zijn geworden. Het wordt vaak ook echt zó mooi en dan denk ik wel van wow zou ik ook wel willen, maar ik hecht ook echt waarde aan opbergruimte en praktische zaken ipv dat het alleen maar mooi is
Ja, ook omdat je moet doorgeven hoeveel budget je hebt voor inrichting. Dan is 10.000 euro inkoopprijs of verkoopprijs best wel een verschil. En dat kan je niet meenemen in je hypotheek.
Dat huis van vandaag mist inderdaad echt opbergruimte. Al was dat er meer geweest als ze niet persƩ alle slaapkamers op 1 verdieping hadden denk ik. Verder wel mooi gedaan. Roos mag hier wel mijn inrichting komen doen!
Samenvatting
Maar ze leggen toch prima uit waar het geld nu vandaan komt? Verduurzamingshypotheek kunnen we allemaal krijgen. Overdrachtsbelasting was voor velen een meevaller. Iets dieper het spaarpotje in kunnen veel huizenkopers ook. Ik zie juist alleen maar mensen die met budget x beginnen en uiteindelijk veel meer uitgeven. Daarnaast is in de badkamer eigenlijk niks gedaan. Er is over de oude badkamer heengetegeld en er is nieuw sanitair geplaatst. Dat is het duurste niet. Een wandje ook niet en een keuken ook niet. Zit vast nog wel sponsoring in maar ik vond het niet zo heel ongeloofwaardig.
Heb je zelf ook verbouwd of gebouwd? Ik heb dit echt anders ervaren.
Voorbeeld: Het wandje was ook helemaal gestuct en geĆÆsoleerd, niet ff van gips.
Samenvatting
Ik heb verbouwervaring. Weet precies wat er met 20k kan als je heel creatief bent, want dat was ongeveer wat wij hadden. Lijkt me irrelevant trouwens. Het is toch logisch dat je als koper vaak eigenlijk nog net iets meer geld hebt. Je zoekt niet per se op de uiterste rand, spaart en zij hadden het gelukje van de overdrachtsbelasting.
Tuurlijk kunnen zij met dat budget altijd nog net iets meer dan wij zouden kunnen want overduidelijke sponsoring en het hoeft niet perfect (over de oude badkamertegels tegelen etc), maar zo gek is een pui, een wand, een showroomkeuken, badkamer en trapreno voor 23.500 euro ook weer niet als je de inkoopprijs betaalt (ik heb verbouwingen gezien in dit programma waar ik meer verbaasd over was).
Ja, zelfs die sponsoring werd indirect gezegd vond ik. Bob zei: āEn ze hebben heel veel werk geleverd voor hun geldā, dus dat said it all vond ik.
Summary
Ik vind het ook nog wel meevallen wat er gedaan is, niet ongeloofwaardig iig. Volgens mij is de keuken (net als de badkamer) ook exact zo uitgezocht dat er geen echte verbouwing ervoor nodig was .En ze hebben extra geld vrij gemaakt door hun plan voor een nieuwe auto naar achteren te schuiven zodat er meer mogelijk is in de verbouwing.
Vind het wel weer vrij pijnlijk dat met deze markt twee fysiotherapeuten blijkbaar zonder dit programma niet aan een huis kunnen komen.
Plus, volgens mij werd verteld dat het voor hun lastig was een hypotheek te krijgen, omdat ze blijkbaar per behandeling worden uitbetaald oid, dus in hun situatie geeft dat niet genoeg zekerheidā¦
Ik vond hun wensenlijstje eigenlijk wel meevallen. Ze wilden een tuin en 4 slaapkamers en het liefst iets wat af is (logisch als je zelf geen klusser bent). Verder wilden ze in best veel steden rondom Utrecht kijken en later in het programma maakte het geloof ik al helemaal niet meer uit.
Echt erg dat dit al veeleisend is en je hiervoor al de hoofdprijs moet betalen