Ik geloof echt dat dat wensenlijstje voor de show is. Die mensen woonden in een super gevaarlijk appartement, die hebben echt geen wensenlijst als het maar veilig is. Maar ja, dat is niet het format van het programma.
Samenvatting
Ja dit vond ik ook bizar. Dat je met twee inkomens en een heel normale woonwens zelfs in Nieuwegein en IJsselstein niet slaagt. 325.000 euro is gewoon niks in de regio Utrecht.
ah die laatste aflevering is echt een leuk stel, en ook zo gegund, jeetje dat huurhuis dat mag toch eigenlijk niet.
Ik denk dat hier ook de ājubeltonnenā het verschil maken
@SpeedOfSound dit bedoel ik inderdaad. Ze hadden echt geen gekke eisen en echt een super groot zoekgebied. Ze wilden gewoon een tuin, genoeg kamers voor 2 kinderen + zichzelf en iets wat enigszins af was.
@Nova het stukje over onzekerheid kwam toch ook pas na dat het budget bekend was. Als in: ze dachten 325k te kunnen lenen (gebaseerd op hun inkomens van de afgelopen 3 jaar zoals dat altijd gaat bij zzpāers) en hebben met dit budget een huis gezocht, waarna bleek dat er extra onzekerheden waren.. Vind het zo bizar dat je voor dat bedrag geen huis kan vinden in hun zoekgebied met minimale eisen (los van het feit of er moeilijkheden zijn met je financiering) want als het geen zzpāers waren geweest waren er ook nauwelijks huizen geweest die voldeden.
Het is toch niet alsof ze zoān bizarre of specifieke wensenlijst hadden. Door dit soort dingen te zeggen bagatelliseer je het juist in mijn ogen. Mensen zeggen tegen mij ook heel vaak: ja, het is niet alsof je niets kan kopen. Daar in die buurt zie ik heel vaak flats te koop staan. Je moet gewoon geen huis met een tuin willen en je wensen aanpassen.
Ehh tja. Ten eerste is het niet zo dat die flats wel gemakkelijk te bemachtigen zijn want er is overal krapte. Ten tweede was wat ik nu zou willen kopen toen ik begon met sparen voor een huis een hele realistische optie. En zelfs 2 jaar geleden was dat nog zo. Wat je kan kopen voor je geld is in een enorme korte tijd bizar veel minder geworden. Het lijkt wel alsof je in deze tijd helemaal niets meer mag willen qua huis en locatie en dat iedereen maar verwacht dat je binnen een hele korte tijd dat allemaal maar overboord gooit āwant dan heb je tenminste ietsā. Terwijl dat echt niet zo gemakkelijk is als het om je eigen wensen of ideeen over de toekomst gaat.
Maar een hypotheek krijgen wordt niet makkelijker door het programma. Dat moet je nog wel zelf regelen.
Ik heb de aflevering van gisteren live meegekeken (geen videoland) maar ik vroeg me inderdaad ook af: kasten?! Verder wel cute dat hij helemaal blij was met zijn bad š„².
Nee, ik reageer ook alleen op de opmerking dat zelfs 2 fysiotherapeuten geen huis kunnen kopenā¦
Fysiotherapeut is wat dat betreft wel een apart beroep. Er is geen cao, je krijgt vaak alleen je behandelingen voor een bepaald percentage betaald. Je moet pensioen afdragen van je netto loon. Je moet het als een soort zzpāer zien.
Wat een leuk stel inderdaad in aflevering 2! En een heel mooi resultaat. Ik ben blij voor ze.
Ja deze mensen hebben zoān gunfactor. Echt lief
Na de bad-man vond ik deze aflevering zoān verademing! Ze zijn zo blij en dankbaar.
Dat huis waar ze in woonden Ik ben blij voor ze dat dat ook afgesloten is
Ik kijk nu laatste stuk van gisteravond terug omdat ik te moe was gister haha, maar ik vind het zo gek dat het stel klaagt over de plek waar het staat? Ze hebben die wijk zelf groen gekleurd op hun kaart.
Ze hadden 5000 āoverā van de aankoop.
Ze konden plots 9000 extra lenen voor verduurzaming, (neem aan dat je dat ook moet verantwoorden maar zag dat niet terug) dan nog iets met geen overdrachtsbelasting, geen idee hoeveel dat ook alweer scheelde. Ook raar dat zoān adviseur waar je flink geld voor betaald dat niet even meteen aangeeft maar pas na aankoop? kan toch ook niet? En ze besloten ook geen nieuwe auto meer te kopen.
Voelt wel heel uitgeknepen allemaal, hoop dat ze niet de rest van t jaar droog brood moeten eten nu. Want altijd halverwege de aflevering toveren mensen nog geld ergens vandaan, dat lijkt me ook vooropgezet. Anders had je ook niet zo hoeven te stressen om die hypotheek, maar dat is geen spannende tv natuurlijk.
(Sorry ben sceptisch haha)
vond ik een gek iets. Je kleurt een stuk groen op de kaart of niet denk ik danš
Ik denk dat inrichting niet onder het aankoop budget hoort. Dat zou je namelijk ook niet uit je hypotheek betalen. Dus Roos kan andersom nooit geld uit de hypotheek som gebruiken voor dr bed en sfeervolle sloot pluimen.
Kan me voorstellen dat je zegt: we willen een huis van 350K. En omdat we ook een nieuwe bank, verlichting en kast nodig hebben reserveren we daar 10K voor. En daar kan je dan van āsnoepenā
Ja precies haha, zo gek. Zo verwonderd zijn waar het huis staat uiteindelijk.
Wat een leuke aflevering 4.2, zoān blij en vrolijk stel! Zou ook echt een gat in de lucht springen als ik alleen al zou weten dat ik weg mocht uit dat armoedige flatje waar ze eerst in zaten.
Voor het eerst dat ik iemand ken (van vroeger) hahaha! Was helemaal enthousiast en viel niet tegen: ze is nog steeds zo vrolijk en positief. Onwijs leuke meid en stel!
Heel eerlijk denk ik dat ze dit puur voor de kijker doen. Ik denk dat er ENORM veel gesponsord wordt. Kijk naar hoe vaak die mannen met reclame rondlopen, zou je voor een reclameblok betalen op TV rond dat tijdstip betaal je je ook scheel. Maar om het geloofwaardig voor de kijker te maken, zeggen ze dan dit, dat is mijn vermoeden.