4.2: superleuk stel, zo positief en nuchter. Echt een leuke aflevering.
(En toch hoop ik dat volgende week bijv een ouder stel, of een alleenstaande, of een gezin met pubers komt)
4.2: superleuk stel, zo positief en nuchter. Echt een leuke aflevering.
(En toch hoop ik dat volgende week bijv een ouder stel, of een alleenstaande, of een gezin met pubers komt)
Ja, niet normaal!
Er was ook een stel van het vorige seizoen waarin de familie ook onwijs hebben meegeholpen met klussen. Vond ik wel erg sympathiek van ze.
Ja ik verbaas me er over dat dat de enige keer was.
Er is toch altijd wel familie die wil helpen slopen, Schilderen, verhuizen? Dat spaart toch snel een paar duizend euro uit die je misschien wel heel goed kan gebruiken in deze markt.
Een stel of gezin met echt heel veel budget (miljoen ofzo) en dan een vrijstaande woonboerderij ofzo lijkt me ook heeel tof om te zien. Wat Bob daar dan van maakt
Ik denk ook dat een deel van de styling spulletjes weer wordt meegenomen na de opnames. Tenminste, het viel me op bij dat ene huis van laatst dat in de verkoop ging dat het interieur weer een beetje terug bij af was . En over VT Wonen programmaâs heb ik ook wel eens gehoord dat ze dat doen.
Ja van VT Wonen weet ik dat idd. Maar als roos een budget krijgt voor styling neem ik aan dat ze dat gebruiken en het blijft staan.
Of als het op is dat ze idd de aankleding voor de tv nog een beetje leuk doen en weer meenemen idd⊠zou wel suf zijn
Ja maar waar gaat dat budget aan op is de vraag. Volgens mij gebruikt ze dat ook voor vloeren, trap en muren, tegelwerk etc. en ik heb eigenlijk geen idee wat haar totale budget ĂŒberhaupt is.
Door het zelf te monteren? Als je handig bent scheelt dat gewoon heel veel geld. En ik denk dat de arbeidskosten in dat programma met flinke korting of misschien wel helemaal gratis zijn.
Dit. Dat is niet makkelijk en absoluut niet leuk, zeker als het dan dus alsnĂłg om heel veel geld gaat, voor een huis wat helemaal niet aan je wensen voldoet. Echt klaar met mensen die zeggen dat je âveel eisenâ hebt als je gewoon een normaal rijtjeshuis met tuin in een kindvriendelijke buurt wil. Dat is toch niet teveel gevraagd?
Heel erg met jullie eens. Als je een stel met kinderen/kinderwens echt veeleisend vindt omdat ze graag in een hoekhuis/rijtjeshuis met ruime tuin in de buurt van werk, vrienden en familie willen wonen en je hen de emotie kwalijk neemt als blijkt dat dat niet realiseerbaar is, moet je je echt afvragen waarom je geneigd bent ze dit aan te rekenen. Omdat ze meer willen dan ze nu kunnen betalen? Bedenk: als ze vijf jaar eerder waren geboren met precies dezelfde levensloop hadden ze vijf jaar geleden dat rijtjeshuis in de stad gekocht en nu twee ton overwaarde gehad. Dan had niemand het gek gevonden dat ze graag een hoekhuis met een bad en diepe tuin willen.
Maar welke gekke wensen hadden die mensen dan?
Ze hebben concessies moeten doen op de wijk ivm hun budget en hebben dit rationeel gedaan, maar waren even teleurgesteld toen bleek dat het niet een van de andere voorkeurswijken waren. Vind ik ook nog echt geen gekke reactie.
Ze wilden graag dat hun kinderen op dezelfde verdieping sliepen als zij (oftewel een rijtjeshuis met drie slaapkamers op de eerste verdieping, ook niet echt heel gek). En die man wilde graag een bad maar dat is toch ook geen hele gekke wens om te hebben (buiten deze markt om want nu moet je blij zijn met een huis met badkamer etc).
Uiteindelijk waren zij toch ook hartstikke blij met hun huis en de wijk nadat ze de tijd hebben gehad er aan te wennen tijdens de verbouwing (als ik het me herinner). Kan me gewoon erg goed inleven in die mensen dat het even slikken is als die keuze voor je gemaakt wordt dat je in wijk X gaat wonen (ook al heb je die wijk zelf groen gekleurd), terwijl je voorkeur uit gaat naar wijk Y (maar je daar een doodsimpel huis niet kan betalen).
precies dit, huizen zijn zoveel duurder geworden in zoân korte tijd. Echt wel een soort van hyperinflatie. De lonen zijn daar echt niet in mee gestegen.
Bedoel je ook echt qua meubels, of alleen accessoires? Want ik heb ook wel gelezen dat je juist zo veel mogelijk accessoires/prullaria uit je huis moet halen voor de fotoâs bij verkoop, zodat het ruimtelijker oogt.
Ik denk voor de accessoires, en de kunst en zo. Meubels lijkt me lullig als ze die ook weer meenemen, ook omdat roos bijv zo benadrukt dat ze een bed zoekt dat past bij hun smaak.
Wat betreft ruimtelijkheid; ik denk indd dat roos het heel minimaal inricht, en dat later als ze weg zijn pas (meer van) de eigen spulletjes weer worden neergezet. Dat kan bijv ook het gebrek aan kastruimte verklaren, misschien komen later nog de eigen kasten (erbij)
De nieuwste aflevering, 2 vrouwen op UrkđđŒ
Onder de vier ton hoef je als starter geen overdrachtsbelasting te betalen, is een regeling sinds dit jaar. En beleggers moeten juist meer betalen met die regeling.
Ik kijk nu de aflevering over het stel dat van Urk naar Almere willen. Zegt iemand van het stel âwe wonen nu in een huis uit 1900 ofzo dus dat willen we nu niet, en een jaren 30 woning hoeft ook nietâ
Alex ook meteen: dat gaat hem sowieso niet worden. Lijkt me inderdaad onmogelijk in Almere, lol.
Haha ja Alex de ambassadeur van Almere
Aflevering 3
Aah zo leuk om te zien hoe enthousiast het koppel uit Urk is! Terwijl ze er eerst (voornamelijk Lumanda) er nog heel twijfelachtig in stond. Echt tof opgelost met dat bad op die zolder
Jaaa ik werd er ook helemaal blij van op het einde. Je voelde gewoon het enthousiasme, leuk stel!
Ik kijk nog even dat stel dat naar Amersfoort verhuist, maar zo zoet, werd er helemaal emo van, dat wil ik ook
Hahahaha hij deed het weer hoor heeerlijk