Kpop & Kdrama

Hoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi
Dit is hét topic over kpop, en kdrama.

Wat is kpop? Magisch, geweldig en underrated.
Wat is kdrama? Beter dan GTST.

Grapje.
Kpop staat voor Koreaanse pop muziek met onder andere groepen zoals BTS, TWICE, GOT7, MAMAMOO.
Kdrama zijn Koreaanse drama zoals de bekende Boys over flowers, Healer, Goblin, The masters sun.

Hier kunnen we allemaal losbranden over komende concerten, nieuwe muziek, geweldige drama’s series en natuurlijk: kei hard fangirlen.

2 likes

Ik weet helemaal niets over kpop, maar vind het zo jammer dat dit topic niet is opgeleefd… Het ziet er zo vrolijk uit en zou ideaal zijn om als afleiding te lezen

1 like

STAN LOONA!

2 likes

Iemand die Produce 48 volgt? Vond Produce 101 seizoen 1 geweldig. Seizoen 2 vond ik enorm saai.
Ik ben heel benieuwd en kijk nu aflevering 1.

1 like

Nee dit seizoen nog niet, hoorde wel dat het een echt knipoog-festijn is dit jaar haha. Ik vond het eerste seizoen ook leuker, vind mannen wat saaier om naar te kijken.

Ik luister trouwens voornamelijk SHINee, Day6 (:heart:️), Red Velvet en NCT maar ik hou eigenlijk van alles wel een beetje. Noem een groep en ik hou ervan :’) Speel ook trouw elke dag Superstar JYP/Superstar SMTOWN

Wie zijn jullie favoriete groepen/artiesten?

1 like

Yay! Eindelijk begint Kpop hier een beetje op gang te komen!

Mijn favo acts zijn ( in volgorde van fan worden)

2ne1, FX ,Miss A, Lee Hi , Epik High, Brown Eyed Girls, Orange Caramel AKMU, 4Minute, Mamamoo, BTS, G Idle

Ben in 2010 of zo begonnen met luisteren dus een aantal van mijn favogroepen zijn inmiddels niet meer actief. :frowning_face:

Luister inmiddels voornamelijk naar Mamamoo, Lee Hi, Epik High en BTS en Suran

3 likes

Wat K-drama betreft, op Netflix vind je Hello, my twenties! die ik heel erg leuk vond :slight_smile:

Kdrama heeft voor mij altijd wat pacing problemen maar ik vond Strong woman Do Bong Soon over de hele linie wel erg vermakelijk. Qua realityshows kijk ik altijd alleen maar als er artiesten bij zitten die ik leuk vond. Sister’s Slam Dunk was daarom erg vermakelijk want ex 2ne1’s Minzy zat erbij :slight_smile:

1 like

Bohhh 4 Walls is zo goed, ik mis f(x) echt. Dit jaar schijnen ze wel weer een comeback te krijgen, maar eerst zien dan geloven. Luna is mijn ava. :sunglasses:

1 like

Ik vind ze tot nu wel streng tegenover de Japanss meiden (als je dat bedoelt). Het is wel interessant qua verschillen in idol cultuur.

Mijn favo groepen zijn SNSD, SHINee en LOONA. Verder volg ik geen groepen meer echt. Ik luister naar van alles en nog wat.

1 like

F(x) is echt 1 van de meest underrated groepen ever! Pink Tape is zo’n goed album <3

Amber heeft trouwens een YT kanaal, What the Pineapple. die is wel leuk om te volgen. Oh, en ze heeft laatst een mixtape uitgebracht.

@Morganfreeman BTS is niiice. Ze komen in oktober naar Ziggo maar ik denk niet dat ik minimaal 60 euro wil uitgeven om mijn trommelvliezen door krijsende meiden te laten barsten :sweat_smile:

1 like

Ja, bizar he? Maar het schijnt in voor Koreanen makkelijker te zijn om in het buitenland tickets te kopen omdat in Korea al die evenementen zijn gekoppeld aan fanclub lidmaatschap. Er zullen vast wel weer duurdere tickets uitkomen maar ik wilde eigenlijk sowieso al niet gaan.

Mijn favo BTS tracks:




1 like

@Morganfreeman


Soms heb ik echt een hekel aan mensen :face_with_symbols_over_mouth:

Wat leuk, een topic over K-pop en K-drama!

Mijn favoriete K-popband is B1A4, echt al sinds drie jaar. Ik houd gewoon zoveel van die idioten en ze kunnen nog zingen ook. Dit is mijn favoriete performance van ze:

Sandeul, een van de members (en m’n favo), heeft ook een solo-album en zingt veel liedjes in voor drama’s. Zijn stem is echt geweldig, meer mensen zouden hem moeten kennen.

WINNER vind ik ook heel leuk.

En verder luister ik veel naar MAMAMOO en ik vind GOT7 en Astro ook nog wel leuk, haha. Oh en indiemuziek zoals Casker en My Aunt Mary.

Ik vond Hello, My Twenties ook heel leuk! Heb echt zo genoten van die drama. Net zoals The Flower Boy Next Door en Personal Space. W - Two Worlds was ook supertof, heel anders dan wat ik normaal kijk.

3 likes

Sandeul ken ik inderdaad van z’n OST’s, mooie stem!

Over mooie stemmen gesproken, ik vind dat iedereen naar de Immortal Songs optredens van Mamamoo moet luisteren
Dus hier is een playlist :wink:

Also, Hwasa is #goals.

1 like

Sandeul is toch die jongen van de bowlingbaan-prank? Of heb ik het nu helemaal verkeerd haha.

Rollin’ is echt één van mijn favoriete liedjes om in de auto te draaien

1 like

Haha ja, dat was Sandeul. En leuk om te horen dat mensen B1A4 kennen, ze zijn volgens mij niet superbekend? Of ja, minder populair dan BTS en EXO in ieder geval, haha.

1 like

Nice! Ik wilde nog vragen hoe het gegaan was Was het luid :wink: ?

1 like

Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als iedereen een leuk liedje van een minder bekende groep deelt? De meeste liedjes van grote artiesten/groepen ken ik wel, ben echt op zoek naar nieuwe muziek van de underdogs haha.

Ik trap af met Ladies Code:

En misschien polls waarbij je tussen groepen of liedjes moet kiezen?

3 likes

Love Ladies Code!

Ik vind Spica nog steeds 1 van de meest underrated groepen ooit.

Deze draai ik minimaal 1 keer per week :slight_smile:

4 likes

Aah leuk idee!
Ik post even 2 suggesties, want er zijn te veel underrated liedjes helaas :frowning:


2 likes