Kpop & Kdrama

Haha ja, dat was Sandeul. En leuk om te horen dat mensen B1A4 kennen, ze zijn volgens mij niet superbekend? Of ja, minder populair dan BTS en EXO in ieder geval, haha.

Kijkt iemand Live op Netflix?

@Kamerbreed wil ik nog gaan kijken, enkel omdat Lee kwang soo erin zit :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Iemand die morgen naar Monsta X gaat?

Haha, nou Ik vind het echt een toffe serie! Aanrader. :grin:

Afgelopen week naar Monsta X geweest in Amsterdam en het was echt enorm leuk! En dit weekend naar het Moshi moshi fair geweest waar ik een BTS shirt heb kunnen scoren :smiley:

Nice! Ik wilde nog vragen hoe het gegaan was Was het luid :wink: ?

Ja! Het was echt leuk, muziek stond lekker hard en ze hadden ook echt momentjes waarin ze relaxt gingen kletsen op het podium en vertelde wat leuke verhalen over Amsterdam, want het was hun eerste keer dat ze er waren. En ze begonnen om 8:00 en eigenlijk zou het stoppen om 22:00, maar ze vonden het zo leuk dat ze doorgingen tot 22:30, dus dat was echt nice!

Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als iedereen een leuk liedje van een minder bekende groep deelt? De meeste liedjes van grote artiesten/groepen ken ik wel, ben echt op zoek naar nieuwe muziek van de underdogs haha.

Ik trap af met Ladies Code:

En misschien polls waarbij je tussen groepen of liedjes moet kiezen?

Love Ladies Code!

Ik vind Spica nog steeds 1 van de meest underrated groepen ooit.

Deze draai ik minimaal 1 keer per week :slight_smile:

Ik ben er net (door dit topic) pas achter gekomen dat Kdrama Koreaanse soap-series zijn, en niet drama in Kpop-land :redface: Ik dacht altijd dat Kdrama ging over de strijd tussen de verschillende groepen en hun fans. Ik las laatst een geinige thread over twee fangroepen die op Twitter de strijd aangingen (super dramatisch) en dacht dat dat dus een voorbeeld van Kdrama was, hehe.

Aah leuk idee!
Ik post even 2 suggesties, want er zijn te veel underrated liedjes helaas :frowning:

Ik heb altijd een beetje moeite met Stellar gehad omdat het sexy concept altijd zo geforceerd voelde. Kreeg er een beetje zo’n gedwongen sekswerker vibe bij :disappointed_relieved:

Ja ik vind het ook rot dat ze nooit van dat sexy imago af zijn gekomen, want hun liedjes zijn, vind ik, heel erg goed. Hun management heeft gewoon zoveel fouten gemaakt waardoor hun eerdere werk en liedjes als Mask en Fool niet bij het publiek aansloegen.

Ik ben sinds kort echt fan van BTS en zou erg graag naar BTS willen, maar inderdaad uitverkocht. Zou er een extra concert gegeven worden?

Kennen jullie Stray Kids? Een nieuwe boygroup van JYP.

Ik voel me trouwens echt super oud tussen al die jonge kpop sterren…

Er is op zich ruimte in hun tourschema voor extra data en in de agenda van de venue dus wie weet?

@MayStorm ik vind Stray Kids ook echt nice.
Ik vindt 2PM ook erg underrated.

Ken ik eigenlijk niet zo! Luister je ook girlgroups? TWICE, Red Velvet, BlackPink, WJSN, Apink etc?

Ik luisterde veel amerikaanse popmuziek, zoals Taylor Swift, Selena Gomez enz, maar laatste tijd boeit het me niet meer en luister ik eigenlijk alleen nog maar kpop.

Ik zou eigenlijk ook graag koreaans willen leren, maar ben er te lui voor. Haha.

Ooh, ik vind zelf ASTRO heel erg leuk! Volgens mij zijn ze super onbekend, haha. :’)

@MayStorm I feel you… Ik kwam laatst TheEastLight. tegen en zij zijn echt allemaal van rond 2000. Dan voel ik me écht oud, haha.

Wel leuk liedje trouwens, haha. Lekker catchy.

Ooh en even een blast from the past. Wie herinnert zich deze nog? (Of ben ik nu écht oud? Haha).

Het Koreaans schrift is iig heel makkelijk te leren. Ik heb het in de trein van Seoul naar Busan geleerd. Blijkbaar is het destijds speciaal ontworpen door het staatshoofd om analfabeten te leren lezen en schrijven. Destijds was schrijven iets voor de elite en hij wilde dat iedereen in het land toegang zou hebben tot het schrift. Het is volgens mij het enige schrift ter wereld dat in zijn geheel is ontworpen en geïntroduceerd.