Krullentopic

Hoi iedereen, ik heb 2b-2c krullen en in de winter heb ik sowieso platter haar, maar 1 week geleden heb ik mijn haar laten krullen met de stijltang voor een bruiloft, en na 3x wassen is mijn haar nog steeds zo stijl als iets, kaarsrecht is het. Dit heb ik nog nooit gehad, ik krijg er zelfs geen krul meer in door de plopping methode, mousse, met de diffuser drogen, niks helpt! En ik heb jaren mijn haar gestijld vroeger en zelfs toen verdwenen mijn krullen niet… ik moet wel zeggen dat er veel haarlak is gebruikt bij het krullen…zou ik een shampoo moeten gebruiken die mijn haar beter zuivert van de haarlak? Ik gebruik steeds de krul shampoo van Andrélon + conditioner.

De shampoo van Andrélon bevat gewoon sulfaten, toch? Die zouden de haarlak er prima uit moeten wassen! Als je verder geen dingen gebruikt die je haar slapper maken (zoals siliconen of te zware crèmes etc.) zou je misschien kunnen kijken naar de elasticiteit van je haar om aan de hand daarvan te checken of je baat zou kunnen hebben bij proteïnen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar zelf geen ervaring mee heb, maar als je niet al weet wat ik bedoel kun je “elasticity curls” ofzo googlen, er staat echt een hoop info online over!

1 like

Oo ik lees nu dat je zowel de shampoo als conditioner uit de krullenlijn van Andrélon gebruikt. Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat in de conditioner sowieso siliconen zitten die je haar kunnen verzwaren en slapper maken! Ik gebruik zelf graag af en toe crèmespoeling met siliconen, ik merk dat mijn haar daarmee makkelijker naar waves neigt (in plaats van 3a-3b), maar dat is dus niet wat je wilt. Ik zou als ik jou was proberen het te verzorgen met fijne maskers en siliconen gaan vermijden.

1 like

Mag ik vragen wat je bij haar hebt betaald?

UZe stuurt maar geen foto’s! Dus heb zelf even twee foto’s van nu gemaakt:

Maar heb niet echt een voor foto!

6 likes

Yes, ik heb 4b/4c haar. Ik heb het heel lang gerelaxed (spijt van) en heb het nu dmv vlechten laten groeien. Ik ga dit jaar natural

1 like

Ik ben nu al 3 jaar natural en vind het soms een struggle. Nu doe ik afwisselend mijn eigen haar, pruiken en vlechten. Moet echt een goede routine vinden.

1 like

Ja same. Ik heb echt dezelfde struggle. Ik heb nooit echt geleerd om met mijn natural haar te verzorgen, dus daar ga ik me dit jaar op focussen.

Ik volg ulovemegz. Ik weet niet of je haar kent, maar zij maakt leuke video’s over natural haar. Ze heeft haar haren jarenlang gerelaxed en is sinds een jaartje natural.

1 like

Ja die volg ik ook. Alleen is haar haar van een lichtere krul. Ik volg naturellytemi, zij heeft echt 4C haar.

Ik ken haar niet, maar ik ga haar even opzoeken. Thanks voor de tip!

1 like

Ik heb banana hair food gebruikt als deep conditioner in combinatie met een heat cap en ik zit gewoon al op dag 4 met goed haar :heart_eyes:

2 likes

Nou ik heb de producten van Controlled Chaos twee weken getest ( cleanser, conditioner en curl Cream). De producten maken mn haar heel zacht en het ruikt lekker, maar het haalt niet alle pluis weg. Ik heb toch nog een gel of mousse nodig. (Op de website claimen ze dat dit niet niet nodig zou moeten zijn.) . Ik zal de producten niet nog eens kopen. Ik ga weer terug naar mn vertrouwde Shea Moisture. Super jammer! Ik had na alle reviews op internet er veel meer van verwacht.

Heeft iemand suggesties voor een fijne krullenkapper in Utrecht? Het wordt weer eens tijd voor een knipbeurt en ik ben volgende maand in Nederland, dus het leek me leuk om eens te experimenteren met een echte krullenbehandeling.

2 likes

Je hebt krullenkapper ebony, maar ik vind die man echt naar en of hij me haar nou goed knipte ben ik nog steeds niet uit. Verder heb je niet echt bekende krullenkappers in Utrecht. Een paar knippen wel volgens de curlsys methode.

1 like

Dat klinkt niet echt positief, dankje voor het delen van je ervaring. Een vriendin van mij laat haar haar inderdaad curlsys knippen in Utrecht (bij Kapper &Zo) en het is echt PRACHTIG, maar ze heeft een veel losser krulpatroon dan ik en ik heb eigenlijk voornamelijk negatieve ervaringen gelezen over de techniek van mensen met 3-4 haar, waardoor ik liever naar mijn eigen kapper ga (die het prima doet) dan de gok waag.


Bij de action voor volgens mij 89 cent per stuk. Je kan het fijn om je hoofd/haar vouwen en het heeft zelfs een elastiekje/knoopje om het vast te maken.

Ik ben bij de krullencompany in Den Haag geweest. Ik ben blij met hoe het geknipt is. Weet niet zeker of het nou echt beter is dan bij een niet krullen kapper. Ik merk sowieso dat kappers altijd kritiek hebben op hoe het door een ander geknipt is en ik heb eigenlijk altijd geen idee. Ik had nu wel voor het eerst dat het prettig gestyled was en ik niet thuis het zelf nog moest aanpassen naar mijn smaak.
En ik heb fijn advies over wanneer welke producten te gebruiken dus komende maanden ga ik iets gerichter aan de slag.
Oh en zij had juist kritiek op de curlsys methode? Weet niet precies waarom. Volgens mij omdat het iets van uitdunnen gebruikt ofzo. Dit was een kapper die cg aanhoudt.

eidt; oh ik heb dit als reactie op @anon24802271 maar dat was niet per se de bedoeling.

Ik snap die hele curlsys methode niet. Ik heb mijn haar dus al bij verschillende kappers met deze methode laten knippen en allemaal doen ze iets anders. Ik heb er een gehad die alleen een aantal plukken met die techniek knipte met een soort kromme schaar. En nu was ik bij een kapper die echt elk plukje zo knipte maar dan met een normale schaar. (zonder uitdunnen trouwens @kringel, dat lijkt me inderdaad niet wenselijk voor krullen)
Maar die kapper gebruikte dus allemaal producten die niet cg zijn. En ondanks dat ik had uitgelegd dat ik bepaalde delen van mijn haar langer wil houden omdat die sterker krullen dan de rest, heeft ze toch alles nat op dezelfde lengte geknipt, waardoor ik nu dus allemaal plukken heb die zo sterk opkrullen dat ze een stuk korter zijn, waardoor mijn minder krullende plukken er een beetje onderuit hangen. Ze is wel 2 uur bezig geweest maar ik weet nog niet of ik nou heel tevreden ben.
Ik denk dat mijn vorige kapper mijn haar het beste begrijpt, maar die snijdt het en volgens deze krullenkapper is dat heel slecht voor krullen, omdat je de krulbundels daar stuk mee maakt.
Het blijft toch lastig om een kapper te vinden die de juiste techniek voor je haar gebruikt en begrijpt wat je haar nodig heeft.

Ja, ik vind het ook lastig. Om zelf te bepalen wat goed is maar inderdaad ook dat kappers het allemaal anders doen. Ik ga nu maar voorlopig het advies van deze kapper volgen en kijken wat dat doet.

@infidel Zodra een kapper mijn haar nat wil knippen ben ik sowieso weg. Zo vaak mn haar door verpest vroeger! En op één lengte knippen doe je juist niet bij krullen, omdat iedere pluk anders opkrult indd. Vreemd!

Ging echt al jaaaaren bij dezelfde kapper maar soms met een uistapje naar een andere kapper (en dan had ik direct spijt). Deze kapper is nu gestopt dus ga na een jaar weer naar de kapper… Ook een special krullen kapper. Ben heel benieuwd! Het is nu net een bosje stro.

Iemand ook nog tips? Het is echt zo droog. Ik gebruik al conditioner maar echt helpen doet het niet.