Krullentopic

Ik vond dit op het EGF altijd zo’n fijn topic en ik zag hier laatst ook wat berichten over krullen, dus vandaar!

Kom maar door met je tips en trucs voor een mooie pluisvrije bos met krullen.

Ik probeer zelf zoveel mogelijk producten te gebruiken zonder sulfaten en siliconen, maar ik heb laatst mijn haar geblondeerd en gebruik daar nu de Fudge zilvershampoo voor, helaas met sulfaten en siliconen :frowning: ik ben nog aan het puzzelen hoe ik dit in mijn routine krijg…

1 like

Ohhh ik ben ook benieuwd. Eeuwige struggle hier. Dunne haren maar wel echt krullen. Heb ook altijd een hekel aan mensen die een beetje slag hebben en dat ze dat krullen noemen.
Momenteel is mijn haar echt drama, door hormonen zijn een paar plukken stijl! Behalve de aanzet, die is wel krullend. Het lijkt alsof ik als een soort maniak een paar random plukken deels heb gestijld. Daarom nu dus een chopstick krultang gekocht, zodat het nog een beetje ergens op lijkt…

Fijn dat dit topic er weer is :slight_smile:

Mijn haar is ook een beetje chaos op dit moment. Ik heb redelijk lang haar, vrij fijn, maar wel veel. Bovenop is het steil/ recht/ uitgezakt en onderaan heb ik krul. Die krul varieert van pijpenkrul tot een soort s-vorm. En links krult het meer dan rechts om duistere redenen… In februari ben ik naar de kapper geweest en die heeft het droog geknipt (maar niet pluk voor pluk) en er lagen in gedaan. Toen zat het wel leuk, hoewel ze wel styling heeft gebruikt met siliconen en daar reageert mijn haar niet goed op. Ik twijfel nu een beetje of ik weer naar diezelfde kapper moet gaan of toch naar een krullenkapper. Of een stuk korter zodat mijn haar minder zwaar valt. Ik vind het ook lastig om kapselinspiratie op te doen, want veel voorbeelden op instagram en pinterest zijn van meiden met steil haar dat “gekruld” is en iets te netjes uitzien.

@Duif Misschien heeft DM in Duitsland wel een zilvershampoo? Sulfaatvrij wordt wel lastig, maar veel van de Balea shampoo’s zijn wel zonder siliconen.

Jaaa deze meid heeft ook krullen :tada:

Wat ik doe om het er beter uit te laten zien:

  • Als ik mijn haar was droog ik het met een theedoek ipv handdoek
  • Ik gebruik geen producten met parabenen/siliconen/sls/etc.
  • Ik borstel mijn haar alleen als het nat is (vinden mensen zonder krullen echt onbegrijpelijk haha)
  • Ik föhn mijn haar nooit want dan krijg ik echt idioot veel krullen en dan lijk ik net een poedel
  • Ik laat het niet te lang groeien, meestal tot op mijn schouder (dan komen mijn krullen mooier uit)

Maarja ik heb alsnog droge pluiskrullen 99 procent van de tijd helaas. 1x per jaar zit het echt per ongeluk heel mooi en dan heb ik precies dit haar:

haar

https://typeset-beta.imgix.net/lovelace/getty/83500089.jpg

Maar dat is dus bijna nooit :-1:

Ik ben nog altijd op zoek naar een haar serum/olie wat werkt tegen droog haar maar wat niet plakkerig is en waarvan je niet gelijk zo’n vette wet look krijgt.

1 like

Koekoek hier nog een rosse krullenbol!
Ik heb niet zo veel werk aan mijn krullen, laat het 2x per jaar bijknippen bij de kapper.

Ik gebruik perfecte krul shampoo + conditioner van Andrelon voor mijn haren te wassen. Verder borstel ik mijn haar tijdens het douchen, en gebruik ik gelijk na het douchen;

  • Haarschuim van de DM (huismerk)
  • Arganolie van de DM (Argan Oil of Morocco)
  • Anti-pluis spray van de DM (Gliss Kür)

Dan laat ik het een uurtje opdrogen en föhn ik daarna nog eventjes om volume er in te krijgen.

2 likes

Ik heb (ik denk door hormonen of zo) niet echt krullen meer, alleen heel kort na het wassen, maar mijn krulhaar zat het mooiste toen ik dit deed:

  • Wassen met siliconenvrije conditioner of alleen met water. Bij grote nood met baking soda en azijn of met sulfaatvrije shampoo. Maar alleen met conditioner was het mooist.
  • Bij het drogen de ‘plopping’-methode gebruiken (met T-shirt)
  • Alleen borstelen vlak voor het wassen, dus niet daarna en ook niet tussendoor

Zie hieronder een foto, die heb ik ook weleens gedeeld op EGT geloof ik.

Foto van before + after toen ik met conditioner-only-wassen begon

4 likes

Ook ik meld mij aan!

Wat vinden jullie van harde krullen? Door er gel of stylingscreme ofzo in te doen en dat er niet uit te knijpen?

Persoonlijk vind ik dat wel mooi, dan pluist het niet zo. Wel is het jammer dat het niet lekker vrij kan bewegen haha

1 like

Ik heb ook slag/krullen en gebruik altijd biosilk. Ik heb alleen wel snel last van klitten en dat is zoo vervelend, als ik het ga borstelen ziet het er natuurlijk niet meer uit. Iemand tips?

Yes, hier ook krullen! Ik heb eindelijk de schaar er wat rigoreuzer in laten zetten laatst. Dus nu valt het echt alweer stukken beter, zakt wat minder snel uit. En ze hebben het droog geknipt, dat is ook zoveel relaxer en beter voor het model van mijn haar.

Moet nu alleen nog weer even op zoek naar een goede routine (waarin ik niet te vaak was) waarmee het wat minder fluffy wordt en niet te vet. Dus ga hier even meelezen voor inspiratie.

2 likes

yes please!!

Waar koop jij Bouclème? Ik heb ooit een flesje van de gel gekocht in een biowinkel in Londen, maar heb hem in Nederland nog niet gevonden.

Ik ben echt een leek maar hoe kan je zien of er wel of geen siliconen in een product zitten?

Als ingrediënten eindigen op -one, is het meestal een silicoon. Demethicone is een vaak gebruikt silicoon. Maar fabrikanten zetten het tegenwoordig ook wel voorop de verpakking dat iets geen siliconen bevat. Waarschijnlijk marketing, maar wel handig.

1 like

Thanks!! Ik ga even op onderzoek in de winkel :nerd_face:

1 like

R&B van lush vind ik heel fijn

1 like

Ik kreeg van mijn kapper de tip om na het wassen mijn haar na te spoelen met bronwater omdat je dan het chloor wegspoelt en je krullen daar mooier van worden.
Ik heb nu een plantenspuit gevuld en spuit elke ochtend mijn haar nat (ik moet het sowieso nat maken want na een nacht slapen ziet het er niet uit) en ik heb het idee dat ik best wel verschil merk. Mijn haar voelt veel zachter en lichter aan en het krult ook mooi zonder te pluizen.
Ga er voorlopig in ieder geval mee door.

Ik moet zeggen dat ik daar ook meteen aan dacht en er daarom een beetje sceptisch tegenover stond. Maar zij spoelt dus bij al haar klanten na met water uit een pak/fles en gelooft er heilig in. En ze knipt dus alleen maar krullen.
Ik blijf het nog een tijdje proberen om te zien of er echt een verschil is, misschien zit het ook wel gewoon tussen mijn oren haha.

Ik mis even de link met krullen?

Ik had een prima routine maar ik ben de producten die ik gebruik een beetje beu. Kennen jullie dat, dat je denkt je holy grails en ultieme routine gevonden te hebben en dat het na een tijdje toch niet meer perfect werkt? Of dat de geur van producten je tegen gaat staan?

Als ik door mijn voorraad Kinky Curly, Aunt Jackie’s en Mixed Chicks (allemaal aanraders wel!) heen ben ga ik de routine van @anon91490777 eens proberen.