Krullentopic

Ik denk dat je 150ml 300ml Hair Beauty Spray Bottle Hairdressing Water Sprayer Salon Tools wel leuk vindt. Voeg het toe aan je verlanglijstje!

Super5 als kortingscode vandaag nog volgens mij

1 like

Ik maak het 's ochtends een beetje vochtig met mn handen (of plantenspuit zodra ik dat ding aan de praat heb gekregen) en dan crunch ik er een beetje gel in (genoeg, maar niet zoveel als na het wassen). Daar zet ik even de diffuser op tot het bijna droog is en dan laat ik de rest aan de lucht drogen. Als er nog harde stukjes in mn haar zitten crunch ik dat er nog even uit als het echt helemaal droog is. En dan doe ik tot slot een schietgebedje en duim ik dat het de rest van de dag zo blijft zitten.

Als final wash gebruik ik Andrelon Zuiver en Zen shampoo.

Oke update over m’n nieuwe verzorgingsproducten, die proteinemasker van Palmer maakte m’n haar gewoon steil… een ander proteinemasker zonder minerale olie ook. Heb dus blijkbaar geen behoefte aan proteine hahaha. Denk dat mijn haar dus wel hoge porositeit heeft want ik heb nu wat extra creme van Cantu ingedaan en geen gel gebruikt en m’n krullen zitten echt goed haha. Tot zo ver is Cantu een winnaar.

Ik ga de producten van controlled chaos uitproberen. Een rib uit mn lijf :money_with_wings:. Ik zal de resultaten later hier delen.

Ik ben benieuwd! Ik ben altijd zo ongeduldig haha, het is het beste als het echt 100% droog is om eraan te gaan zitten. Krijgen we een voor en na foto?

1 like

Nice! Dat ziet er goed uit. Nu lees ik vaker dat het na het wassen mooi zit maar gedurende de dag uitzakt of snel vet wordt, ben benieuwd.

Welke producten gebruiken jullie, die de CG methode doen?

Ik heb vandaag een leave in conditioner gekocht van Shea Moisture, curl activator cream van Cantu en gel Ecostyler. Heb een shampoo en conditioner van Petal Fresh.

Wissel af en toe af met de quench leave in conditioner van Aunt Jackies, omdat ie wat minder zwaar is dan die van Shea Moisture. En dan gebruik ik nog af en toe een masker van Kruidvat oil & repair? Zoiets

Vind het best lastig. Veel producten zijn best duur & al die ingredienten checken word ik soms ook zat haha
Maar wil het wel in elk geval een paar maanden proberen

Hmm nee denk het niet hoor. Het kan zijn dat je hoofdhuid minder talg is gaan aanmaken omdat je minder/zonder sulfaten wast. Of gewoon omdat het winter is. Je kan een prepoo proberen met hete olie misschien? Massage is ook goed voor haargroei

1 like

Misschien je hoofdhuid minstens een keer p/w goed met conditioner inmasseren

1 like

Maui moisture is niet cg. Sulfonate is in principe geen sulfaat maar wel te agressief voor cg. Welke producten gebruik je? Misschien zit er iets in wat je beter kan vermijden.

En ja ik zit in de fb groep!

Je ruikt dan wel nog 2 dagen naar saladedressing.

-edit: zelf ondervonden.

5 likes

Ja je shampoo is niet cg. Je conditioner bevat veel oliën, misschien kan je daar niet zo goed tegen? Sommige mensen vermijden kokosolie. Verder zit er in je mousse polyquats, deze zijn cg maar redelijk moeilijk uit je haar te krijgen. Misschien is dit je build up?

Ik weet niet waar je woont, maar je kan ook in deze groepen kijken: Curly Girl (Method) Support Group International en Curly Girl Methode - DE/ CH/ Ö - (shampoofreie Methode)

1 like

Ja, heb dezelfde dag mijn haar nog 2 x opnieuw gewassen, maar bleef het ruiken.
Kan zijn dat het aan mezelf lag hoor.

Zijn er hier mensen met 4C haar?

Wohooo, ik heb net mijn eerste aankoop specifiek voor krullen gemaakt:

Mijn moeders haardroger is kapot, dus ik heb haar die van mij kado gedaan en deze kleine haardroger met een gigantische diffuser die eraan vastzit voor mijzelf besteld. Hij is van het Italiaanse merk Bellissima Imetec en kost bijna 30 eur met een (altijd geldige) kortingscode wat ik best veel geld vind, maar hij is schijnbaar best populair en ik wilde de gok wel wagen. Ik ben benieuwd!

7 likes

Ben dus gisteren voor het eerst naar de krullenkapper geweest. Dacht dat ik goed bezig was met cg maar dat viel tegen, ze heeft me wel super veel uitleg gegeven en ben wijzer qua wat voor producten ik nodig heb! Resultaat is ook echt wel bijzonder mooi, al zeg ik het zelf. Was eerst een beetje tussen 2a en 2B in, nu zo tussen 2c en 3a, afhankelijk van de plek. Zou meer moeten worden na wekelijkse maskers zei ze, doordat het nu droog zo droog is is het lastig mooi te houden alleen.

Hoe slapen jullie qua haar? Die pine-Apple zakt gewoon uit bij mij dus wordt telkens s nachts wakker met mn haar los, en zo een satijnen hoes om mn haar zie ik niet zo zitten.

2 likes

Welke kapper ben je geweest? Klinkt goed

Ik slaap dan met een buff zo’n dun kolletje die ik als open muts draag.

1 like

JoAnn curls in Rotterdam! Werkt wel alleen op vrijdag… maar ze heeft echt elke Krul 1 voor 1 geknipt.

3 likes

Als je foto zou willen delen :)! Je kan medusa clipping proberen met het slapen.

Ik heb geld gekregen voor kerst voor de kapper. Ik ga 15 februari naar Tryshy in Rotterdam. Haar insta is echt geweldig. Ben zo benieuwd

1 like

Wacht op de foto’s van haar, zij had before en after foto’s gemaakt, dan post ik het!

3 likes