Krullentopic

Oke, ik heb vandaag shampoo en conditioner gekocht zonder parabenen, sls en sles. Ook gelijk een microfiber handdoek gekocht om mijn haren mee te drogen. Vanaf deze week zal ik dus gaan beginnen met de CG methode! Alleen het niet stijlen gaat een lastig ding worden, omdat ik redelijk kort haar heb en vaak rare bulten achter heb wanneer ik wakker word. Maar ik ga mijn best doen om het niet meer te stijlen en ben benieuwd!

1 like

Edit: sorry ik las niet meer stylen maar je bedoelt met een tang stijl maken zeker…

1 like

Mogen ook geen sulfonates in zitten! Gebruik je geen verder geen stylers? Je haar stijlen met een stijltang zonder siliconen in je haar is wel heel schadelijk voor je haar

1 like

Nee, die zitten er ook niet in. Heb de shampoo en conditioner van Petal fresh gekocht. Stijlen bedoel ik inderdaad met een stijltang die ik niet meer wil gebruiken. Ik heb vandaag een gel cast geprobeerd en zie alleen daar mee al een onwijs groot verschil. Producten met olie of vet moet ik erg mee oppassen omdat ik erg fijn en dun haar heb en het erg snel vet wordt.

1 like

Oh tip voor fijn en dun haar.
Ik heb de gel van cantu (glue) en dan kneed ik ze uit met novax black leave in.
Dat laatste scheelt echt. Mijn krullen zakken nu niet uit.

2 likes

Hebben jullie tips voor wat te doen met je schuine lok? Mijn haar krult nu best mooi, maar mijn lok krult dus totaal niet mooi mee. Hij staat een beetje alle kanten op en ik weet echt even niet wat ik er mee aan moet. Mijn lok vast doen en naar achter dragen staat mij namelijk totaal niet.

Dankzij @Madam-Mikmak en haar enthousiasme een bestelling bij spullenvoorkrullen geplaatst. Heb nu de REF ultimate repair shampoo en conditioner en de curl power. Nu al zin om mijn haar te wassen!

1 like

Òh, succes!!!

Ik kan me dan ook zo op een wasbeurt verheugen.
Tip 2. Novex black leave in om de crunch eruit te crunchen :smile:

2 likes

@fiooltjes als je haar poreus is, dan is iets met proteïne juist niet goed.
Ik vind het lastig wat je er dan wel in zou moeten smeren.
Zo dacht ik dat kokosolie echt goed was voor mijn droge haar, blijkt van niet.

Hebben jullie wel eens iets besteld bij my hairshop punt nl? Is dat legit?

Yes, ik heb daar besteld! Ging gewoon goed, kreeg netjes een track & trace code voor mijn pakketje en had alles snel in huis

1 like

Tnx! Ga ik daar wat cg approved producten bestellen! Met welk leave-in product ben jij tevreden?

Ik gebruik Quench van Aunt Jackie, die is heel fijn en ruikt ook lekker! Ik heb ook een masker van Shea Moisture, die is ook erg lekker

Ha! Die Quench had ik in mn mandje! Dan weet ik die nu zeker haha

Ik ben mijn haar zooo zat! Ik heb megalange lagen die echt voor geen meter zitten en één driehoekige nevel frizz en klit zijn, en witte haren aan de voorkant die rechtovereind staan en die het frizz-effect nog erger maken. Aan de achterkant heb ik daarbij ook een soort van rattenstaartje, een streng haar die heeft besloten steil te worden precies in het midden van mijn rug, juist tussen mijn dichtere krullen in. Ik snap er niks van en draag mijn haar maar steeds in een staart want fuck dit. :tired_face:

En omdat ik toch op de zeurtoer uitben: ik heb een stomme ergernis wat de CG-groep op fb betreft en dat is dat heel veel mensen een foto van hun 2B-haar ofzo plaatsen en er dan bij zetten dat ze 3A-haar hebben. Of van hun 2C/3A en dan zeggen dat het 3B is. Of dat ze allemaal zeggen dat het vroeger 3C haar hadden en nu 2B. Of dat ze allemaal het doel hebben om 4 haartypes “omhoog te gaan”, alsof het daarom draait - terwijl het gaat om het omarmen van je eigen textuur en die zo liefdevol mogelijk behandelen, toch?
Ik snap niet zo goed waarom er wordt gedaan alsof waves of lossere texturen mislukte krullen zijn, dat vind ik om eerlijk te zijn net zo ergerlijk en kwalijk als doen alsof krullen lelijker zijn dan steil haar. Ik heb echt een afkeer tegen zo’n idolisering van één schoonheidsideaal en moest het even kwijt, sorry.

1 like

Nja is toch best logisch? Het willen behalen van het schoonheidsideaal? Dat is net als met het schoonheidsideaal van je lichaam. Je kan jezelf wel proberen te omarmen, maar wilt toch eigenlijk wel het schoonheidsideaal bereiken.

En verder is het beoordelen van je haartextuur moeilijk omdat je vaak meerdere types hebt en er geen duidelijke regel is wanneer het het ene type is en wanneer het het andere. Je hebt soms ook meer krullende dagen of zie je niet de volledige textuur op een foto.

Als mensen met golvend haar ook zeggen dat ze krullend haar hebben dan worden ze vaak afgesnauwd dat het ‘maar’ golven zijn en dat ze het niet krullend haar mogen noemen (zelf vind ik 2-4 gewoon tot krullend haar behoren maar wie ben ik).

Ik vind het persoonlijk gewoon jammer dat er zo’n kleine range wat “schoonheidsideaal” bestaat in de krullengroep. 2A wil naar 3B toe, 4B wil naar 3B toe, terwijl dat voor de meeste mensen gewoon niet realistisch is - en dat ook helemaal niet zou hoeven. Ik zou het een stuk leuker vinden om blije posts te lezen wanneer de conditie van het haar verbeterd is in plaats van dat mensen zich bijna verontschuldigen als ze geen hoofd vol kurkentrekkerkrullen hebben, en er dan bij moeten vermelden dat dat nog wel komt/vroeger wel zo was.
Wat betreft afsnauwen en bepaalde haartypes niet krullend beschouwen ben ik het totaal met je eens, wat mij betreft is alles tussen waves en coils in krullen en zou het niet eens nodig moeten zijn om je krultype te benoemen wanneer je op zoek gaat naar producten (want de conditie en eigenschappen van je haar zijn veel belangrijker). Ik vind alle krullen leuk en zou gewoon graag zien dat mensen er blijer zouden zijn met hun eigen textuur in plaats van het idee in stand te houden dat sommige types praktisch universeel beter zijn dan anderen.

5 likes

Hmm klinkt als build up en overmoisturized. Je kan appelciderazijn proberen en rijstwater/gelatinemasker.

Omdat ik deze al in 3 topics heb geplakt haha.

https://www.curlsbot.com/
Hier kan je ook ingredienten in plakken (deze is niet altijd accuraat, maar wel heel handig)

1 like

Oh ik was mijn haar ook elke douchebeurt
Heb ik veel meer volume.
Ik probeer het maar kom toch telkens weer bij mijn eigen methodes terug.

Gewoon je eigen curly methode!
Bij mij zijn siliconen echt no-go. Maar een sls-je tussendoor heeft mijn haar nooit kwaad gedaan Haha

1 like