Krullentopic

En en en???
Mijn shampoo is nu op :worried:

1 like

@Madam-Mikmak @Tom_Riddle Ja je hebt helemaal gelijk! Ik gebruik ook altijd nog (wel cg dan) shampoo omdat co-wash niet zo voor mij werkt. Gewoon kijken hoe je er zelf uitkomt, iedereen gebruikt het anders. Maar bijv wel siliconen gebruiken en geen sulfaten oid werkt dan weer niet.

1 like

Ik vind het hele fijne producten! Mijn haar krult mooi en voelt echt gezonder aan, veel minder droog. Super thanks voor de tip!

1 like

Altijd spannend of het bij iemand anders ook werkt! Leuk

1 like

Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen. Ik heb inmiddels allerlei cg producten in huis en 2x mijn haar gewassen hiermee en gedroogd met een T-shirt. Maar mijn grootste probleem is nog niet opgelost en dat is dat ik super veel verschil heb in mijn bovenste en onderste haar.

slechte foto


Lelijke foto maar je ziet zo wel het verschil.

Doe ik iets verkeerd of heb ik onrealistische verwachtingen? What to doooo?

Dit is mij ook opgevallen idd. Schrijft iemand haartype 2c/3a, terwijl het op de foto toch echt 2b lijkt.

Ik zie op die Facebook ook echt hele mooie transformaties. Bij mij heeft het helaas (nog?) niet zo’n verschil opgeleverd.

@Tom_Riddle ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid dus was ook echt bang voor extreme jeuk! Tot nu toe valt het me mee gelukkig. Als het wel erger wordt ga ik denk ik gewoon af en toe met zo’n kalmerende shampoo van Eucerin wassen en dan daarna opnieuw een final wash.

Kan liggen aan dat je haar geknipt moet worden of op de manier hoe je je haar na het wassen behandelt. Hoe doe je de producten in het haar? Scrunchen, praying hands, raking, twisting. Het kan allemaal verschil maken en dat is vooral trial and error.

1 like

ik gebruik al jaren zarqa conditioner als leave in. en bij erge jeuk van zarqa de baby lotion op mijn hoofdhuid verdelen. heeeeerlijk

Het kan zijn dat je bovenste haar meer beschadigd is doordat de hete douche dit het meeste raakt of omdat je hier vaak het meeste shampoo gebruikt. Kan ook gewoon zijn dat je hier te weinig product hebt aangebracht. Deep conditioner en meer stylingproduct?

1 like

Ja dat is ook het meest beschadigd hoor maar ik vraag me af of het wat meer bij elkaar kan komen (redelijk zelfde krul) of dat ik die hoop moet laten varen. Ik blijf eea uitproberen (Heb nu een wat vette hoofdhuid wat ik nooit heb dus ik moet dat ook even aanpassen) en dan hoop ik dat het wat beter wordt.
En anders ga ik weer mijn bovenste haar krullen met de pearl wand.

Ik heb bij de Dille&Kamille shampoo gekocht maar begin nu toch te twijfelen (ik word altijd panisch van shampoo kopen). Volgens mij wel CG-proof.

Ja! Review? :wink:

Zal ik doen!

1 like

Zo, had er zin in! Hahaha flink stuk af.

7 likes

Heb je het zelf geknipt?

Nee, mijn kapster
Ik had al zoveel jaar hetzelfde kapsel, ben nu bijna 40. Hop! De schaar erin Haha (met een kleine sidecut)

1 like

Een sidecut zou ik ook niet zelf aan beginnen haha. Maar wel mooi icm krullen!

Het viel op mijn schouders. Onderkant van mijn haar groeit sneller dus de verhoudingen waren zoek.
Andere kant is een lok. Daar is bijna niks vanaf gegaan.
Even wennen maar i like!

14 likes

Ahhhhh! Vreselijk he! Zo herkenbaar, ik heb precies hetzelfde. Ook allemaal maskers geprobeerd enzo maar het helpt niet? Volgende week naar een krullenkapper dus hopelijk helpt dat.

1 like

Gebruik je na het wassen nog stylingproducten? Ik heb ook na het wassen of nog extra moisture nodig voor mijn buitenste laag.
Ik gebruik curlpower of gel en daarna Novex black leave in. Als laatste.
Dit is een lichte leave in die mijn krullen niet verzwaard. En goed vocht toevoegt
Monoi olie is ook erg fijn. Eigenlijk gewoon kokosolie met een bloemextract, maar het ruikt zo lekker!! Gebruik het voor alles, huid en haar

@quantum, dank je! Ik word al goed grijs Haha (niks geverfd)
Nu is het op foto’s wel altijd grijzer dan in het eggie

1 like