Krullentopic

Ik ga even dat overzichtje zoeken met types

Edit: 2c/3a

1 like

Overheen gelezen, sorry!

1 like

Ik hoop het. Ik heb veel, dik en zwaar haar, dus mijn grootste haarprobleem is dat de krullen gaan uitzakken.
Iemand zonder krullen zal nog steeds denken: wow wat een bos! Maar ik vind het dan plat en slierterig.

En ik was het 1x per week met sulfaatvrije shampoo en kam dan alle klitten en knopen eruit terwijl er een halve pot goedkoop haarmasker van Kruidvat in zit (met siliconen, dat wel)

Ik ben een tijdlang heel braaf siliconen- en sulfaatvrij geweest. Maar ik had niet de indruk dat mijn haar er mooier/gezonder van werd eigenlijk, en het drama van uitkammen met conditioner zonder siliconen kon ik op een goed moment niet meer aan… duurde uren en deed zo veel pijn. Hoe houd of krijg jij dan de klitten weg?

Ik ga vanavond voor het eerst naar een kapper die speciaal ook krullen knipt (normaal ga ik altijd naar yes of brainwash want student haha). Ik weet echt niet wat ik kan verwachten, hoop zo dat het wat is. Ik ben het gewoon zo beu dat ik altijd als een poedel de kapper verlaat omdat ze alles uitborstelen, of het doorweekt knippen waardoor ik opeens nog maar haar heb tot op mijn schouder.

Stiekem hoop ik ook dat ze er wat model in kunnen knippen maar vind het lastig wat dan precies

2 likes

Het was echt een verademing om eindelijk is geknipt te worden door iemand die wist wat ze deed. Heb het nu in laagjes waardoor de krul veel mooier is. Wel moest het daardoor een stukje korter dus dat vind ik wel wennen, maar het pluist al tien keer minder dus de lengte neem ik voor lief.

2 likes

Het stond heeeel mooi!!

2 likes

Hoe heet de kapperzaak? Ik ben zo erg op zoek naar een goede kapper voor mijn krullen.

Hmm misschien even in een algemeen topic vragen? Ik herken er namelijk geen krullen in dus denk dat t misschien makkelijker is voor iemand buiten dit topic te beantwoorden!

Ja goed hydrateren zou ik zeggen, maar op wat voor manier zou ik bij jouw haar zelf niet kunnen zeggen, omdat dat vaak op ander type haar heel anders uitpakt dan bij mij bijv

Utrecht!

Ik probeer nu producten te gebruiken zonder siliconen etc (curly girl methode heet het geloof ik?). Ik gebruik alleen conditioner, geen shampoo. Dan eens in de week haarmasker en leave in. Mijn krullen zijn er mooier door maar ik heb er ook wat minder pluis door. Ik probeer ook minder te borstelen, al moet het vaak wel door de klit. Maar niet borstelen helpt inderdaad echt.

1 like

Heel herkenbaar! Mijn haar is bovenop best steil en pluist er erg snel. Voor mij werkt uitspoelen met koel water en er tijdens het drogen NIET aan zitten het allerbeste, maar zonder product is het alsnog best pluizig.
Ik ben met deze hitte overigens écht lui en heb al bijna 6 weken geen “routine” uitgevoerd. Ik ben mijn haar alleen belachelijk vaak aan het wassen (met conditioner) en laat het aan de lucht drogen zonder enig product erin, soms zelfs vast. Ik heb het gisteravond wel zelf bijgeknipt en vind het effect best oké, hoewel ik laagjes bij de kapper overweeg om wat meer volume te creeëren, zonder diffuser ziet het er plat uit, maar het is zo heet:

5 likes

Ik ben jaren geleden bij simcha geweest en ik vond het toen niks, op aanraden van hun kreeg ik heel veel lagen in mijn haar waardoor ik echt zo´n big jaren 80 kapsel kreeg wat niet echt mijn smaak is. Wat ik ook minder goed vond is dat ze nat knippen terwijl ik verwachtte dat juist een krullenkapper droog zou knippen. Ik heb betere ervaringen met mogeen in Amsterdam, dat is geen krullenkapper maar daar knippen ze je haar wel als het droog is en ze knippen echt per krul. Daarna wassen > drogen > nog een keer knippen. En na een week kan je terugkomen (gratis) om het nog een keer bij te laten werken omdat krullen elke dag anders vallen :+1: Ze hebben daar verschillende kappers maar je kan vragen naar iemand die goed is met krullen. Het is daar wel super duur helaas :no_mouth:

2 likes

Niet dat je er veel aan hebt, maar mijn kapster heeft een cursus gedaan omdat ze twee klanten heeft met krullend haar.
Me lucky bastard

Ze knipt het droog en mag altijd bellen als het niet zit.
Liever eventjes een Krul bijknippen dan dat ik het zelf doe zegt ze

Dat laatste … oops. Ik ben toch eigenwijs hahaha

1 like

Moraal van het verhaal. Je kunt het ook bij gewone kappers. Navragen of ze krullen knippen en dan vooral hoe!

Hier ook krullen! Curly susie heeft hele handige krulroutine video’s op haar YouTube staan.

Zijn er mensen die aanraders hebben betreft gel ? Tot nu toe heb ik er geen een kunnen vinden die ik fijn vind.

1 like

Ik kom er net pas achter dat dit topic bestaat! Ik heb ook krullen, en heb het jarenlang lopen stijlen. Nu draag ik 1,5 jaar mijn krullen natuurlijk, en ik begin ze steeds meer te accepteren. Ik zelf gebruik meerdere producten!

Sinds kort gebruik ik shea moisture, curl enhancing smoothie en curl & style Milk! Ik merk dat mijn krullen een mooie glans daarvan krijgen én meer volume krijgen. Ook gebruik ik cantu leave in conditioner cream!

Dank je!

Ik ben ook bij Simcha geweest en was niet zo tevreden. Mijn haar krult gevarieerd, echte pijpenkrullen aan de voorkant en zachtere krullen/slag aan de achterkant. De voorkant had ze heel kort geknipt en achter was het lang. Dus dat lengteverschil zag er heel gek uit door mijn verschillende haarstructuren. Heb het thuis meteen zelf nog een keer geknipt.
En inderdaad dat nat knippen vond ik gek, weet ook niet wat ze nou heeft gedaan wat speciaal voor krullen werkt. En de sfeer vond ik ook niet fantastisch. Maar ik heb ook positieve verhalen gehoord, heeft natuurlijk ook altijd te maken met welke kapster je hebt.
Ik heb nu een krullenkapper die droog knipt, eerst kijkt ze waar het volume zit en dan begint ze je als een soort heg te trimmen haha. Dan wast ze je haar, knipt ze opnieuw, droogt het en knipt nog een keer. Heel zorgvuldig en mooi resultaat.
Maar dat is een stukje buiten Amsterdam.

Curlsys bij servaas!

1 like