Krullentopic

Thanks!

Ik vond Simcha 3x niks!

Wat zijn jullie favoriete producten (shampoo en conditioner) en waar koop ik het? Ben echt zoekende naar fijne producten zonder siliconen.

Ref. En dan de ultimate repair shampoo ( bij Spullenvoorkrullen.nl. Koop dan meteen de curlpower :wink:
Maui, coconut oil shampoo bij de DM

En pas bij handdoekdroog haar een conditioner
Leave in van zarqa

Ik heb heel fijn haar, vandaar geen zware conditioners

1 like

Shampoo van Alverde (DM) en dan vooral die met avocado. En ik vind de vaste shampoo van Foamie heel fijn. Ook bij DM te koop. Uit de Nederlandse winkels vind ik Dr Organic prettige shampoo/ conditioner. Hema heeft ook een sles-/siliconevrije lijn, maar die vond ik zelf wat te uitdrogend voor mijn haar.

1 like

Ik was zelf ook echt niet tevreden over Simcha. Lawaaierige chaos daar en ze knippen inderdaad alleen erg veel lagen (nat), waarvan ze de achterkant heel lang laten vergeleken bij de voorkant. Dus inderdaad een jaren 80 kapsel. Volgende keer ergens anders heen!

@Madam-Mikmak @Hettie

Dank! Ah, de DM, de holy grail onder de drogisterijen :stuck_out_tongue:

1 like

Welke leave-in van Zarqa gebruik je? Of bestaat er maar 1? Ik moet nog een nieuwe en heb ook fijn haar.

Als gewone conditioner gebruik ik Neutral maar die is niet voedend genoeg. Mijn shampoo is van Shea Moisture (Raw nog iets, met shea butter), is mild maar mijn haar wordt er slap van.

Als mijn haar heel droog is gebruik Rainforest hair butter van the Body Shop. Echt een mini beetje en ongeveer eens per twee weken, het is al snel te zwaar.

het is de zarqa balancing treatment conditioner. die gebruik ik als leave in. 2 pompjes.

ik heb ook een tijd schea moisture gebruikt. maar na een overstap naar REF. en nu Maui merk ik ook dat sheamoisture te zwaar is voor mijn haar.
de maui is nog het beste voor mijn haar. apotheekenhuid.nl verkoopt het ook online als je te ver van een DM woont. iets duurder. maar een tripje naar Duitsland vanuit de kop van noord holland is een stuk duurder haha!

en ik zweer dus al een jaar bij curl power. het was van REF maar zij hebben de ingrediënten gewijzigd en het was meteen troep. spullenvoorkrullen.nl hebben het nu in eigen beheer weer uitgebracht,
samen met een diffuser en mijn haar zit drie dagen goed!

1 like

Thanks! Jij spoelt de conditioner dus niet uit?

Er is wel een verschil tussen leave-in conditionner en conditionner die je als verzorging gebruikt. Ik zou de laatste echt niet in je haar laten @macklemore

1 like

@anon91490777 @Daelyss Thanks voor de tips! Ga kijken naar die Bouclème conditioner.

Meanwhile in mijn zoektocht naar de Holy Grail heb ik deze gekocht bij de Etos:


4 likes

Ah, dank je voor de tips! Ik ben vooral nieuwsgierig naar die curl power. Wat is je krultype?

Ik herinner me trouwens dat ik de styling cream van Bumble & Bumble ook fijn vond, deze gebruikte mijn kapper altijd. Maar dat spul is zo duur

Ik heb dun fijn haar type 3a tot c

Wat ik fijn vind aan curl power is dat ik feb volgende ochtend ook niet wakker word met coupe frizz en met wat water de crème weer activeer. Dus het is ook nog zuinig in gebruik.

2 likes

voeding en styling, dat mis ik nu denk ik.

tips:
-voedende shampoo en conditioner zonder siliconen. om mee te wassen. en onder de douche je haar borstelen
-koop bij de xenos een sporthandoek, dat zijn van de sneldrogende dingen, daar kun je je haar mee drogen… eigenlijk alleen water eruit knijpen.
-met je vingers je haar ontwarren en redelijk nat wat krul erin knijpen.
-stylingproduct gebruiken, (wat gebruik je nu?) gel / creme mousse.

  • je “natte” krullen met een diffuser drogen, of aan de lucht late drogen.
    -na het drogen nog een creme/smoothy gebruiken om glans en bounce te geven,

succes!

1 like

Waarom wordt het afgeraden om conditioners die als verzorging dienen in je haar laten als leave-in?

1 like

Ik heb het zo geleerd. Er staat toch altijd op een gewone conditionner dat je moet uitspoelen? Zou je haarverf langer dan nodig in je haar doen?

Nee haarverf sowieso niet. Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat conditioner erin laten ‘schadelijk’ kan zijn, totdat ik jouw bericht las. Vandaar mijn nieuwsgierigheid. Als ik te lui ben voor een leave-in laat ik namelijk de gewone conditioner in mijn haar (als in ik was het niet volledig uit). Om de een of andere reden zijn mn krullen dan ook veel mooier gedefinieerd. Maar ik ga daar toch maar mee stoppen denk ik, je hebt me iig aan het denken gebracht.

1 like

Zou toch echt even stoppen met sls shampoos als je dat doet, conditioner erin gaan gooien en een goede kapbeurt bij een Krullenkapper! Alle dode punten eruit en fresh start

Oke ik zie door de bomen het bos niet meer! Op dot moment gebruik ik shampoo en conditioner van dr organic. En that’s it. Ik wil graag een wat vollere bos haren met vooral na een nacht slapen meer definitie en minder pluis. Iemand tips? Ik gebruik nu niks van conditioner. Ik heb heel fijn en dun haar.

Edit: foto werkt niet meh, maar heb wel echt flink krullen die neigen naar pijpenkrullen, maar dat wil ik dus liever niet haha