Zit er geen kappers(groot)handel bij je in de buurt? Daar heb ik de mijne gekocht, was dar 6 of 7 euro geloof ik (weet niet wat de prijzen doorgaans zijn?). Of misschien een toko? Weet dat ze bij de toko bij mij in de buurt ook niet belachelijk duur zijn.
Ik weet niet of je in de buurt van een TK Maxx woont, maar daar hebben ze af en toe hangen. Rond de 6 euro ongeveer!
en @megusta goeie tips allebei, maar helaas geen kappergroothandel of TK maxx in de buurt! In de toko zou ik nog kunnen kijken als ik daar langs kom!
Echt irritant dat ie in alle NLse webshops minstens 12 euro is + verzendkosten, dat vind ik het dan stiekem niet waard als ik weet dat hij op andere plekken niet zo duur is
Misschien een toko in de buurt?
Edit: zie nu dat dat al genoemd is
Hebben jullie een tip voor een creme oid die je haar beschermt tegen hitte van de föhn? En dan sulfaat en siliconen vrij?
Ik koop 'em bij Luxplus, was volgens mij 17 euro nogwat. Nog steeds prijzig, maar goedkoper dan elders.
Vraag me trouwens wel af of ik daar genoeg van gebruik. @Pabbles gaf een tijdje geleden geloof ik aan dat ze 6x met zo’n flesje doet en ik heb mijne nu 5 of 6 keer gebruikt en ben net over de helft… haarlengte is op/over de schouders
Eerste maand is gratis. Maar verder inderdaad lidmaatschap en dan kun je bestellen wat/wanneer je wilt zonder verzendkosten. Ik koop er veel dus het komt voor mij uit. Maar ik zou als ik jou was gewoon die eerste maand lidmaatschap nemen, alle olaplex bestellen (en eventueel andere dingen die je wilt kopen), en dan gewoon opzeggen
Uiteraard wel even de voorwaarden checken, maar dat was de deal toen ik vorig jaar lid werd.
PS.
Je kunt overigens maandelijks opzeggen.
Ik denk dat als je voldoende slip voelt en je haar van te voren niet te nat was dat je genoeg gebruikt hoor!
Thanks! Ik vind het nog altijd lastig om te bepalen wat “voldoende slip” is en probeer een beetje de vuistregel van Manes by Mell (omtrek haar = hoeveelheid product) te hanteren. Heb laatst, ondanks de glycerine, toch de leave-in/conditioner van Cantu besteld en had echt het idee dat ik maar spul bleef toevoegen om een beetje slip te krijgen toen ik het als conditioner wilde gebruiken, maar meestal kom ik volgens mij wel aardig uit
Ik heb van de week eindelijk mijn nep Dunman borstel van Ali ontvangen en heb 'em vanochtend in de douche gebruikt Heb er echt niets bijzonders* mee gedaan behalve met co-wash 1x gewoon recht naar beneden gekamd en vervolgens 1 of 2 keer per deel van hoofdhuid af (dus beetje omhoog/opzij) gekamd en wow! Ik merkte in de douche al resultaat, veel betere clumps en weinig squish nodig. Was nog even afwachten hoe het resultaat na het douchen zou zijn want heb de afgelopen week een paar bad hair days gehad, maar vooralsnog zit het goed! Heb een half uurtje ofzo geplopt met die microvezel haardoek van de Action en laat het nu aan de lucht drogen.
*Had gisteravond bedacht dat ik nog even snel een filmpje op YT zou kijken voor de verschillende draaitechnieken met de borstel, maar was het vergeten en ben rechtstreeks vanuit bed de douche in gestapt
Video van Spisha over DevaCurl
Blijkbaar is DevaCurl helemaal niet zo goed voor je haar. Blij dat ik eerst producten die ik makkelijk kon krijgen heb geprobeerd
Welke stylingcreme gebruiken jullie? Ik volg de CGM, maar kan niet echt een fijne vinden. Ik had eerst die van Cantu, maar mijn haar gaat niet heel lekker op kokos. Heb nu de Curl Maker van Camille Rose, maar dat is meer een gel heb ik het idee.
Oh, en tips voor deep conditioners?
Ik gebruik niet zoveel stylingcream (ben meer van de leave-in plus gel) maar heb die van DevaCurl. Geeft bij mijn haar 2b met beetje 2c niet super geweldige resultaten en gebruik het ook niet vaak. Nu sowieso niet vanwege de glycerine en mijn pluis.
Huh maar wat is het concrete probleem met DevaCurl nou? Dat de bestanddelen niet “clean” (dus volledig natuurlijk en ecologisch verantwoord) zijn is toch al sinds dag 1 duidelijk geweest? Ik snap oprecht niet waar zij nu een lawsuit op baseert, op het feit dat haar haar er vergeleken met 6 jaar terug minder mooi uitziet en het volgens haar alleen kan liggen aan DevaCurl?
Ik zie het in CG-groepen op FB ook veel, dat mensen wanneer ze last hebben van haarverlies de schuld geven aan een product dat ze gebruiken en er ook altijd mensen in de comments zijn die hetzelfde hebben ondervonden. Daarom komt men dan massaal tot de conclusie dat product X haarverlies veroorzaakt, terwijl product Y dat precies hetzelfde is, maar dan in een andere verpakking of met een andere geur (bijvoorbeeld een andere conditioner van UltraDoux, ofzo) niet. Hoe dan?
Ik denk zeker dat Spisha baat zou hebben gehad bij het veranderen van haar haarroutine in 6 jaar, en het kan ook absoluut zo zijn dat DevaCurl niet (meer) goed voor haar werkt, of dat ze misschien niet zo goed tegen een bepaald bestanddeel kan. Maar om een video te maken over dat DevaCurl ~slecht~ is omdat je krulpatroon wat is veranderd en je haar vaker pluizig is en afbreekt na 6 jaar altijd dezelfde producten gebruiken en technieken toepassen, vind ik eigenlijk best kwalijk. Ik vind het ook raar dat ze de foto met Kelly Rowland niet had geplaatst omdat haar haar niet zo mooi zat, en het een beetje overkomen alsof ze een excuus moest vinden voor het feit dat ze in de video met Priyanka Chopra niet dezelfde glanzende krullenbos had als op haar foto’s die gemaakt zijn met een ringlight, ofzo.
P.S. Ik heb zelf nooit DevaCurl geprobeerd en zal het waarschijnlijk ook nooit doen want geen enkel product is mij die prijs + omslachtige bestelopties uit de VS waard, maar ik wilde toch even mijn mening kwijt.
Er schijnt een facebookgroep te zijn waarbij door heel veel mensen foto’s worden gedeeld van hun haarverlies etc.
Ik zag het, maar ik blijf een beetje skeptisch! Ik vind het vooral raar dat er mensen zijn (zowel in de comments op haar video als in die groep) die beweren dat alle DC-producten daar verantwoordelijk voor zijn, gels evengoed als shampoos. Zoiets zou betekenen dat alle DC-producten giftige bestanddelen bevatten, wat op basis van de INCI-lijsten totaal niet te achterhalen is - het zijn gewoon haarproducten met haarproductingrediënten, en als de ingrediëntenlijst niet zou kloppen zou dat allang zijn uitgekomen, bij een controle of door problemen op veel grotere scala.
Het is in elk geval goed dat ze hier onderzoek naar doen, ik ben benieuwd wat er uitkomt! Het zou echt heel heftig zijn als zo’n groot haarmerk daar verantwoordelijk voor was.
Heeft iemand hier weleens de aphogee leave-in gebruikt? Ik hem 'em laatst gekregen maar vind het zo’n vreemde geur hebben, bijna beetje muf ofzo. Of is dat gewoon dé aphogee geur?
Had al een tijdje pluizig, plakkerig, klitterig haar als ik m’n CG routine had gedaan. Vond het echt irritant worden want snapte niet hoe het kon. Maar las op een blog dat je, ondanks CG proof producten te gebruiken, alsnog buildup kan hebben. Nu net even met een shampoo met SLES gewassen en het voelde alweer veel beter onder de douche dus fingers crossed voor een goed resultaat zo!
Ik doe standaard eens per maand een wasbeurt met low poo en appelazijn om van eventuele buildup af te komen.
Aah ja appelazijn is misschien ook een goede! Ik was sowieso altijd met een low poo omdat ik 2c/3a golven/krullen heb dus m’n haar gaat niet zo goed op no poo.
Edit: heb m’n haar net tot 50% gedroogd en nu laat ik het luchtdrogen, maar voelt al veel beter dan een dag geleden! (toen was het echt al ontploft voordat het überhaupt droog was)