Krullentopic

Ik heb op woensdagochtend alleen gel gebruikt, maar ik had nogal veel pluis en ook leek mijn haar vetter :flushed: Op donderdag toch weer wat leave-in gebruikt en had echt superveel pluis bovenop mijn hoofd (ook wel bij krullen, maar voornamelijk bovenkant) en leek echt raar in de spiegel op het toilet op mijn werk. Gelukkig was het op kantoor zelf minder erg door andere belichting. Gister en vanochtend voelde het wel wat vettig en dat heb ik in geen tijden gehad. Oja, dacht wel dat ik misschien iets teveel gel had gebruikt :woman_shrugging:

Dacht dat het misschien kwam omdat woensdag een refresh was en er dus mogelijk nog wel leave-in/conditioner resten in mijn haar zaten van zo, ma en di. Vanochtend mijn haar gewassen met co-wash en conditioner omdat het vrij droog voelde en daarna alleen gel in. Zit nu echt veel minder pluis op haar en het glanst ook mooi en lijkt zacht, maar zie nog wel wat pluis bovenop. Denk ook dat het verschil uitmaakt dat ik nog niet naar buiten ben geweest, meestal ga ik doordeweeks met vochtig (refresh) haar de deur uit omdat ik niet eerder wil opstaan om te föhnen of ik föhn het niet volledig droog omdat het anders zo gaat pluizen.

1 like

Ik doe mijn producten en conditioner er op zn kop in haha. Dan scrunch ik alles erin en met de restjes die ik dan nog op mn vingers heb schrunch ik het bij mn hoofdhuid erin. Zo krijg ik meer volume en pluist het bovenop wat minder.

1 like

Ik doe mijn co-wash en conditioner er in eerste instantie gewoon op (haar in twee delen) en daarna inderdaad op de kop. Ik was het laatste ook op de kop uit, haha. De leave-in of cream als ik die gebruik en gel doe ik altijd op de kop. Dan inderdaad nog even scrunchen (ook op de kop) en vingers door wortels en daarna microvezelhanddoek op de kop er in en weer rechtop staan.

1 like

Welke gel gebruiken jullie? Mijn haar heeft een lage porositeit en ik kom er net achter dat dat een slechte combi kan zijn met Aloe Vera en dat zit dus in mijn gel nu :sweat_smile:

Heb verschillende, maar gebruik nu vooral die van Cantu moisture retention ofzo. Omdat mijn haar snel droog aanvoelt met andere gel of de hold is niet goed en met mijn andere (Biotera) kreeg ik teveel pluis. Mijn Cantu heeft of geen glycerine of weinig, dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.

1 like

Gisteren bij de kapper geweest en het is nét te kort geknipt naar m’n zin. Scheelt echt maar een cm of 2. Maar vind het nu ineens heel moeilijk om het mooi te krijgen?
Ze heeft er veel lagen in geknipt waardoor ik nu meer krul heb en vanmorgen heb ik het gewassen en gestyled hoe ik het met lang haar ook deed, maar nu vind ik het ineens heel gek zitten :thinking:

Iemand nog leuke manieren om je haar te doen? Het komt nu tot net iets boven m’n schouders (de bedoeling was net iets eronder, maar goed, dat groeit wel weer haha)

Heeft iemand toevallig een tip voor een goede CGproof zilvershampoo?

Ja die van Fudge heb ik inderdaad nog van voor mijn CG tijd. Mijn haar wordt daar alleen wel gortdroog van. Dus ik dacht als iemand een pareltje weet is het misschien het aanschaffen waard. Ik ga m’n haar vrijdag weer laten verven en ik wil graag wit blond ipv dat het weer geel wordt. Maar anders moet ik maar Fudge gebruiken en dan een final wash en vervolgens een goed haarmasker.

1 like

Sommige mensen gebruiken een blauwe cg kleurspoeling in hun cg shampoo. Welke kan ik alleen niet zeggen

1 like

De kruidvat paarse tijdelijke haarkleuring is CG. Die dan mixen met je conditioner.

2 likes

@Pabbles @Madam-Mikmak heel erg bedankt voor de tip! Ik ga kijken bij de Kruidvat!

1 like

Om en nabij ben ik al zo’n 6/7 jaar CG (de laatste 4 jaar echt flink praktiserend) maar ik merkte dat mijn haar toch nooit echt ‘goed’ zat. De laatste tijd volg ik Manes by Mell op YT, zij heeft een heel andere aanpak mbt tot krullend haar (volgens haar zijn bijvoorbeeld siliconen helemaal niet zo funest voor je haar, ze gelooft niet in je haar uitkammen met je vingers etc.). Ik probeer dus sinds een tijdje haar manieren uit en haar adviezen te volgen (zoals haar “hover method” tijdens het diffusen) en mijn haar heeft nog NOOIT zo goed gezeten als nu. Gebruik voor nu ook even geen gel meer omdat ik merkte dat mijn haar door glycerine icm met het vochtige weer enorm ging pluizen. Gebruik nu een krullencrème in plaats van gel.

Dus als er mensen zijn die ook een beetje struggles hebben met de CG methode (en niet in een transitieperiode zitten), is dit misschien ook wel een tip!

4 likes

Ja ze heeft fijne tips! Siliconen zijn ook niet perse de duivel voor je haar, maar als je bijv. sulfaatvrij wilt wassen moet je eigenlijk bepaalde ingrediënten vermijden. Als je genoeg leert over cg kan je makkelijker de regels interpreteren en weten of je ze kan breken en hoe. Dit bericht is niet persoonlijk op jou trouwens! :blush:

2 likes

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb me in de afgelopen jaren echt veel proberen in te lezen over de cg methode en merk ook dat ik een hoop regels die anderen als gouden, absoluut niet te breken regels beschouwen, al flink verbroken heb :joy: echter, siliconen blijven voor mij wel een knelpuntje omdat ik heel snel last heb van build-up. Zo kwam er ook uit een haartest dat ik proteïne moet vermijden. Ik heb echter wel geverfd haar (wat dus betekent dat ik wel proteïne nodig heb). Gaandeweg kom je er wel achter wat voor jou werkt en door Manes by Mell heb ik wel geleerd dat dat echt niet 100% cg hoeft te zijn. Dit is trouwens geen spon haha, ben gewoon heel lovend over haar omdat het voor mij allemaal zo goed werkt :slight_smile:

1 like

Ik ben ook fan van Manes by Mel, maar helaas blijf ik toch pluis houden met haar diffuser techniek :frowning:

Nu vraag ik me wel af in hoeverre dat van föhnen komt en hoeverre van omgeving, want ik werk sinds eind vorig jaar in een ander kantoor en heb bijna dagelijks dat ik statisch ben als ik de deur open. Dus misschien komt het van het tapijt of de stoel ofzo. Geen idee. Vermijd glycerine en andere humectanten al als de pest, dus…

1 like

Pluis is bij mij iets dat er gewoon standaard is. Een beetje pluis hoort ook gewoon bij krullen vind ik. Wat bij mij overigens heel erg hielp, is om niet de föhn op de hoogste blaasstand en hoogste temperatuur te zetten, want daardoor werd het bij mij ook nog pluiziger en ging het plat zitten! Wellicht is dat een tip?

1 like

Ik doe 'em meestal op de laagste blaasstand en midden/hoge temperatuur of laagste temperatuur en midden blaas (aangeraden door Mell). Beetje afhankelijk van hoeveel tijd ik heb. En een beetje pluis vind ik ook niet erg, maar op sommige dagen heb ik nu echt dat het een paar centimeter ‘omhoog’ staat op mijn hoofd. Dan is het echt zo’n halo, vooral in kantoor/toilet verlichting :roll_eyes:

Maar zelfs als ik niet föhn en mijn haar met cast perfect lijkt, krijg ik daarna alsnog pluis. Dacht laatst nog dat ik misschien te agressief ‘crunchte’ ofzo, maar soms doe ik het niet eens bovenop mijn hoofd dus… :woman_shrugging:

@Pabbles o.a.
Er waren hier een aantal meiden die een denman brush via Mankind.co.uk hadden besteld toch? Bij mij geeft ie deze melding :frowning:

Denman D3 Medium Classic Styling Brush

We are sorry we are unable to send ‘Denman D3 Medium Classic Styling Brush’ to your chosen delivery address. Please remove this item from yourbasket

Ik heb mijne daar besteld idd. Ik had geen problemen met mijn adres. Gek!

Jaa ik had even gechat met de klantenservice, blijkbaar heeft het merk het aangepast. Shit, wil er nog wel graag 1 hebben maar in NL zijn ze veel duurder