Ik gebruik zelf deze en vind die wel makkelijk uit te scrunchen: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/hairwonder-botanical-styling-gel-extra-strong-60003336?skuid=003336
Wat ook kan helpen is meer water toevoegen als je de gel in je natte haar squist! Totdat je niet meer voelt dat de gel in je haar zit. Dan wordt het minder plakkerig. Ik gebruik LA giovanni strong hold gel (alleen verkrijgbaar via internet), maar die geeft ook wel een crunch (wel redelijk makkelijk uit te scrunchen). Ik vind dat zelf juist wel fijn eigenlijk, merk dat m’n krullen daardoor beter blijven zitten door de dagen heen.
Yes thanks voor je tip! Ga het proberen :). Ik vind een crunch echt prima, fijn juist inderdaad. Maar bij mij wordt het gewoon hard en dan wil ik het eruit crunchen en dan blijft het gewoon zo’n gel-sliert
Dat heb heb ik wanneer er Castor olie in de gel zit. Misschien is dat het probleem?
Oh dat zit er wel in! Thanks, misschien is dit het wel. Eens kijken naar een gel zonder.
Voor mij geven Orange Marmelade en Cantu Define & Shine custard beiden een goede cast, die ook goed uit te scrunchen is.
Heb er wel altijd een leave-in conditioner onder, misschien maakt dat uit nog uit. Daarvoor gebruik ik de Kinky Curly Knot Today
Kinky Curly Knot Today werkte dus totaal niet voor mij
Wat is de hold van die custards? Om de een of andere reden dacht ik altijd dat gel een betere optie was.
Ah, gebruik je producten met of zonder proteïne?
Die custard heeft best wel goede hold, cast wordt echt mega hard ook! Maar moet wel echt wachten tot mn haar helemaal droog is voor ik het eruit scrunch, dan is de hold prima!
Zonder of met weinig proteïne. Mijn haar reageert minder goed op producten met veel. Maar hoorde laatst ook dat je haar in de overgangsperiode (normaal -> CGM) vaak veel vocht nodig heeft, dus misschien dat het daar ook aan ligt, aangezien ik er nu zo’n 3 maanden mee bezig ben
Hm die cantu custard is wel met proteïne. Ik heb nu net de KeraCare Textures Defining Custard binnen, die is zonder proteïne. Maar moet nog even testen of die een goede cast en hold heeft
Morgen ga ik weer naar de kapper Mijn haar is echt doodongelukkig de laatste tijd. Volgens mij is het ontzettend droog en het clumped niet meer. Ik krijg alleen maar zielige sliertjes. Mijn stylingsproducten vind ik ook niet meer fijn. Ik heb echt een bad hair fase. Meer mensen die dit hebben? Misschien ligt het aan het weer.
Welke clarifying shampoo hebben jullie? Is er een makkelijk te vinden bij de Kruidvat/Etos?
Dit had ik idd ook, afgelopen weken mijn haar alleen in een knot gehad of gestijld. Laatst nieuwe producten gehald (Curls Blueberry Bliss en Aphogee Curl Definer), toen zat het iets beter maar nog steeds niet zoals ik het zou willen. Afgelopen zaterdag naar een andere kapper geweest die wat meer ervaring heeft met krullen dan waar ik normaalgesproken naartoe ga en mijn haar zit PERFECT. Nog nooit zo tevreden geweest. Droog geknipt, een stuk af, een klein beetje uitgedund, dus ik kan mijn haar niet meer stijlen haha maar da’s ook alleen maar een voordeel voor de gezonde staat ervan. Nog nooit zo’n flinke bos gehad (ik heb heel veel en best zwaar haar, dus zakte altijd meteen uit en moest 1000x per dag met de afrokam erdoor om er weer volume in te krijgen). Zit nu op dag 2 haar en heb niks eraan hoeven te doen, het zit echt perfect nog, al kan ik meestal wel 4-5 dagen zonder refresh.
Heel verhaal maar lang verhaal kort: soms doet een kappersbezoekje ook wonderen.
Wauw wat fijn dat het zo goed is geknipt! Ik heb weer een fase van haaruitval (ik gok stress van mijn break-up want het is nu weer ok :’)) dus er is ook niet zoveel meer van mijn haar over. Ik zal er nog een masker en olaplex in gooien en laten we hopen op een wonder bij de kapper.
Ik heb het anderhalve week geleden bijna de halve week vast gehad (in dat snelle kapsel waar @Madam-Mikmak volgens mij over had gepost in normale haartopic) omdat het niet wilde zitten en ik alleen maar dunne slierten had. Daarna weer goed gewassen, dit keer eerst cremespoeling (zarqa) op alleen hoofdhuid en volgens mij mijn cowash (As I AM) voor rest van het haar daarna. Oja en mijn lichte biotera gel eerst gedaan, daarna mijn Cantu gel die kleveriger maar met stevigere hold is. Dat werkte goed.
Gisteren heb ik de Olaplex overgeslagen en alleen cowash gebruikt, want ik had geen zin in al dat gedoe en het zit vandaag echt prachtig! Heb mijn neppe Denman brush gebruikt toen de cowash er in zat, dat omhoog gedaan met klem terwijl ik mijn lijf en gezicht deed, daarna uitgespoeld en beetje leave-in (Curls Blueberry & Cantu gemengd) en gel (beide gemengd). Daarna geplopt tussen afdrogen en naar bed, misschien max 10 min. Heb het gewoon op mijn satijnen kussensloop laten drogen.
Vanochtend had ik alleen onderaan wat plukken waar de krul niet zo mooi in zat (waarschijnlijk op gelegen) en dat heb ik heel licht even nat gespoten, stelde echt niets voor en beetje mouse er in gedaan. Zit nu, na hele dag werken en 2x door windkracht 10+ (oké, niet echt, maar zo voelde het wel) echt nog mooi.
Ben echt blij met mijn neppe Denman. Krijg je goede clumps van.
Ik gebruik alleen één keer per maand een shampoo, de deep cleansing (ofzo) van Oblpehika Natura Siberica en daarna een water:appelazijn (2:1) mengsel en daarna cowash en evt. conditioner als het te droog is.
Voor de rest alleen cowash of conditioner.
Haarschuim van balea vind ik heel fijn! Daardoor pluist mijn haar stukken minder en maakt je krullen goed stevig.
Maui shampoo
Ik moet je helaas teleurstellen, Maui is niet meer te krijgen bij de DM.
Oh!!
Ik kocht het laatst bij de kruidvat en het was 4 euro duurder. Dacht nog “ik kan het deze zomer goedkoper kopen!”
Maar dan maar kruidvat dan