Zijden sjaal misschien? Dat wordt nog weleens gebruikt ipv bonnets.
Dankjulliewel voor alle reacties!
Ik heb haartype 2c/3a, fijn en dun, zeer elastisch en hoge porositeit.
Het gaat hier vooral om de achterkant dat echt een vogelnest wordt snachts…
Een satijnen kussensloop zou misschien ook al genoeg zijn. Die al eens geprobeerd?
Nee nog niet! Ga ik eens naar kijken.
Zo moooi! En zó veel haar haha
met recht, zit echt mooi!
Ohhhh wij hebben een beetje hetzelfde soort haar! Mijn haar zit helaas vaak nog lang niet zo goed
Mag ik je washday routine weten? En gebruik je alleen cg proof producten?
Prachtig! Lijkt weer helemaal hersteld te zijn.
Foto als je het hebt laten knippen? Ben heel benieuwd.
@crazyplantlady, dat lijkt zo, maar dat is het dus écht niet, haha! Als je het steil ziet is het best een dun bosje en vooral voorin is mijn haar dramatisch dun en breekbaar. (Dit is ook de #1 reden dat ik mijn slag/krul niet kwijt wil, want dat zorgt echt voor goede volume op mijn grote hoofd. )
@Madam-Mikmak, dankjewel!
@Hmoke, ik gebruik bijna alleen CG-proof producten, maar volg de CG-methode niet. Ik heb het een jaar gedaan en vond het volgen van pagina’s en groepen met duizend nieuwe producten en technieken om uit te proberen alleen maar vet overweldigend. Ik probeer wel bewust te zijn van wat ik gebruik, voornamelijk omdat ik een gevoelige hoofdhuid krijg wanneer ik build-up heb en ik te agressieve producten gebruik, daarom gebruik ik al 10+ jaar vrijwel geen zwaardere siliconen etc.
Haarroutine
-
Ik was mijn haar ongeveer één keer per week met een shampoo met sulfaten, op dit moment eentje van Balea Med zonder parfum, voor de gevoelige hoofdhuid.
-
Na het wassen met een shampoo met sulfaten gebruik ik altijd een masker. Mijn haar heeft volgens mij een lage elasticiteit, dus ik heb baat bij hydraterende maskers. Ik heb het afgelopen jaar Novex Black gebruikt, die vond ik erg fijn. Nu is die op en maak ik steeds een masker door 200 ml water met 2 eetlepels maizena en een half theelepeltje honing of suiker te koken tot het een gel wordt. Het is mijn favoriete masker, heel goedkoop en makkelijk te maken, maar omdat ik heel lui ben, wil ik wel weer een kant-en-klare kopen! Ik ben tot nu toe nog geen masker tegengekomen waar ik smoorverliefd op ben geweest.
-
Ik was mijn haar nog één à twee keer per week met een cowash, de Low Poo van Yves Rocher. Dat is het enige product dat ik al 2 jaar trouw opnieuw blijf kopen. Hij is heel mild maar effectief, en niet duur.
-
Na het wassen met de cowash, spoel ik mijn haar met de haarspoeling met frambozenazijn van Yves Rocher. Dat is veredeld water met azijn en parfum, maar blijf ik kopen omdat het lekker ruikt en ik geen zin heb om zelf water en azijn te mengen voor het wassen, haha.
-
Mijn favoriete product is zelfgemaakte lijnzaadgel, als ik die heb gebruik ik het zowel als leave-in als stylingproduct. Als ik die niet heb, gebruik ik meestal bodylotion als leave-in en Nivea mousse als styling. Ik heb sinds kort de Air-dry cream van Fructis die ik best fijn vind!
@hoppa, dankjewel! Ik ga er zeker een foto’s van delen, kan niet wachten om weer korter haar te hebben!
Is de haarspoeling met frambozenazijn wel geschikt voor zulk frequent gebruik? Of is het percentage azijn heeeel laag? Ik meng wel altijd water en (appel)azijn omdat ik te gierig ben dit kant-en-klaar te kopen maar er wordt echt aangeraden dit niet vaker dan 1-2 keer per maand te gebruiken omdat het je haar anders erg kan beschadigen, waaronder broosheid/breekbaar.
Ja, natuurlijk! Anders zou het niet verkocht worden als haarspoeling voor elke wasdag, het azijn is gewoon om op de juiste pH-waarde te komen. Ik gebruik sowieso al 15+ jaar regelmatig water en azijn in plaats van conditioner en mijn haar is er nooit droog of breekbaar door geworden. Ik ben wel benieuwd naar waarom het slecht zou zijn voor je haar, trouwens! Het is echt iets dat mijn ouders altijd hebben gedaan enzo, ik had geen idee.
(Mijn haar is sinds het stoppen met de pil pluiziger, dunner en daarom breekbaarder geworden, maar dat hangt samen met hormonale problemen die door een dokter zijn gediagnosticeerd, enzo!)
Waaauwww! Wat ontzettend mooi, en ook een mooie lengte!!
Ah, oké!
Ho, ik gebruik 1 theelepeltje appelazijn voor 1 anderhalve-literfles water, trouwens! Ik zie nu op internet dat mensen een 1:1-ratio gebruiken bij het maken van de spoeling, dat lijkt me niet de bedoeling en inderdaad heel uitdrogend! Het gaat er voor mij echt alleen om het zuurder maken van het water voor de laatste spoeling, aangezien waar ik woon het water heel hard is.
Ik heb water:appelazijn op 2:1, geloof ik. Of 3:1. Maar gebruik het dus ook maar één keer per maand
Ik ben hier sinds kort mee gestart en ben van vrij stijl haar met lichte slag naar best wavy haar gegaan. Lijkt me leuk om tips uit te wisselen met anderen die deze techniek gebruiken.
Ik ga vanavond m’n routine posten maar dit is in ieder geval m’n ‘voor final wash’ en ‘na 1 dag’
Ik was mijn haar ook al een tijdje met producten zonder sulfaten en siliconen, maar op dag 2 is het meestal zo stijl als wat terwijl ik normaal toch wel heel slag heb. Ik weet ook niet zo goed wat ik fout doe, behalve dat ik er verder niet heel veel andere producten in doe zoals mousse voor krullen of krullencreme.
Edit: prachtig haar heb je trouwens.
Ik doe het nu een jaartje maar waar mijn onderste haar in pijpenkrullen valt, blijft mijn bovenste haar enorm achter met wat slag. Erg balen.
Wat lief, dankje!
Doe je de rest van de curly girl method ook? Dat maakt voor mij wel echt het verschil!
@anon22402465 Mijn moeder heeft precies andersom! Krullen aan de bovenkant maar blijft achter aan de onderkant. Heb je lagen in je haar
Ehm ik doe sowieso alleen kammen als het nat is met conditioner, microvezel doek ipv handdoek en scrunchen! Dat laatste helpt wel, maar het blijft niet zitten. Soms ook krullenmousse maar had niet het idee dat het daar beter van werd.