Krullentopic

Jaa heel jammer! Ik was vorige week bij de DM en alle Maui producten waren weg en er stonden andere producten op de plaats.

Als laatste stap gebruik ik een olie (castorolie) zonder dat om mijn cast eruit te scrunchen heb ik heel snel pluis

1 like
foto

Jaa :tada::tada: wat een kapper en een deepco wel niet kan doen

14 likes

Prachtig!

1 like

Mijn vriend gaat zaterdag met een vriend iets doen voor het eerst in 5 jaar ofzo en toch irriteert het me omdat hij normaal altijd bij mij is in het weekend

:hot_face: onredelijk I know

Heeft hij krullen?

13 likes

Ja heel erg veel, vandaar

1 like

Hahahah sorry verkeerde topic dus

1 like

Oké wie heeft voor mij misschien wel de ‘gouden’ tip…
Ik volg momenteel al anderhalf cgm en heb vorige week een big chop gedaan.
Ik ben ook anderhalf jaar al op zoek naar DE methode voor Second day hair zonder te moeten refreshen… voor een pineapple is m’n haar veel te kort en te fijn. Daarnaast wel 3 verschillende bonnets geprobeerd maar eentje is te groot, ander heeft een irritante rand en krijg ik hoofdpijn van en de laatste is weer te klein voor m’n hoofd…
Als ik de te grote vast klem met speldjes van m’n dochter dan blijft hij wel ‘redelijk’ zitten, maar dan nog ligt hij er de helft van de keren dat ik hem op heb de volgende ochtend af…

Methodes met klemmetjes etc. vind ik echt niks, maar wat zou dan wel iets zijn… of is er iets waar ik op kan letten bij bonnets? Ik had iets gelezen over het gebruik van een buff, gebruikt iemand dat?

Buff ging bij mij ook af ‘s nachts :frowning: te glad ook denk ik

Ik weet niet wat je krultype is maar ik heb geaccepteerd dat ik mijn haar echt moet refreshen omdat het ‘s ochtends gewoon weer praktisch steil is :joy: maar refreshen duurt bij mij niet lang: even nat sprayen, beetje leave-in conditioner, beetje mousse en dan paar keer scrunchen en laten opdrogen!

1 like

Het enige wat ik nog redelijk fijn vind slapen “maar niet doe want refresh gaat bij mij redelijk makkelijk”

En buff, zo’n dunne kol.
Die doe ik om mijn nek, sla een stukje om en dan omhoog trekken. Knelt niet. Lekker zacht.

Staan ook voorbeelden op YouTube

1 like

Zijden sjaal misschien? Dat wordt nog weleens gebruikt ipv bonnets.

1 like

Dankjulliewel voor alle reacties!

Ik heb haartype 2c/3a, fijn en dun, zeer elastisch en hoge porositeit.
Het gaat hier vooral om de achterkant dat echt een vogelnest wordt snachts…

Een satijnen kussensloop zou misschien ook al genoeg zijn. Die al eens geprobeerd?

Nee nog niet! Ga ik eens naar kijken.

Zo moooi! En zó veel haar haha

met recht, zit echt mooi!

Ohhhh wij hebben een beetje hetzelfde soort haar! Mijn haar zit helaas vaak nog lang niet zo goed :wink:

Mag ik je washday routine weten? En gebruik je alleen cg proof producten?

Prachtig! Lijkt weer helemaal hersteld te zijn.

Foto als je het hebt laten knippen? Ben heel benieuwd.

@crazyplantlady, dat lijkt zo, maar dat is het dus écht niet, haha! Als je het steil ziet is het best een dun bosje en vooral voorin is mijn haar dramatisch dun en breekbaar. (Dit is ook de #1 reden dat ik mijn slag/krul niet kwijt wil, want dat zorgt echt voor goede volume op mijn grote hoofd. :upside_down_face:)

@Madam-Mikmak, dankjewel! :heartbeat:

@Hmoke, ik gebruik bijna alleen CG-proof producten, maar volg de CG-methode niet. Ik heb het een jaar gedaan en vond het volgen van pagina’s en groepen met duizend nieuwe producten en technieken om uit te proberen alleen maar vet overweldigend. Ik probeer wel bewust te zijn van wat ik gebruik, voornamelijk omdat ik een gevoelige hoofdhuid krijg wanneer ik build-up heb en ik te agressieve producten gebruik, daarom gebruik ik al 10+ jaar vrijwel geen zwaardere siliconen etc. :slight_smile:

Haarroutine
  • Ik was mijn haar ongeveer één keer per week met een shampoo met sulfaten, op dit moment eentje van Balea Med zonder parfum, voor de gevoelige hoofdhuid.

• Na het wassen met een shampoo met sulfaten gebruik ik altijd een masker. Mijn haar heeft volgens mij een lage elasticiteit, dus ik heb baat bij hydraterende maskers. Ik heb het afgelopen jaar Novex Black gebruikt, die vond ik erg fijn. Nu is die op en maak ik steeds een masker door 200 ml water met 2 eetlepels maizena en een half theelepeltje honing of suiker te koken tot het een gel wordt. Het is mijn favoriete masker, heel goedkoop en makkelijk te maken, maar omdat ik heel lui ben, wil ik wel weer een kant-en-klare kopen! Ik ben tot nu toe nog geen masker tegengekomen waar ik smoorverliefd op ben geweest.

• Ik was mijn haar nog één à twee keer per week met een cowash, de Low Poo van Yves Rocher. Dat is het enige product dat ik al 2 jaar trouw opnieuw blijf kopen. Hij is heel mild maar effectief, en niet duur.

• Na het wassen met de cowash, spoel ik mijn haar met de haarspoeling met frambozenazijn van Yves Rocher. Dat is veredeld water met azijn en parfum, maar blijf ik kopen omdat het lekker ruikt en ik geen zin heb om zelf water en azijn te mengen voor het wassen, haha.

• Mijn favoriete product is zelfgemaakte lijnzaadgel, als ik die heb gebruik ik het zowel als leave-in als stylingproduct. Als ik die niet heb, gebruik ik meestal bodylotion als leave-in en Nivea mousse als styling. Ik heb sinds kort de Air-dry cream van Fructis die ik best fijn vind!

@hoppa, dankjewel! Ik ga er zeker een foto’s van delen, kan niet wachten om weer korter haar te hebben! :blush:

1 like