Je hebt een pb!
mag ik ook?!
Tuurlijk, je hebt ook een pb!
Wil je het ook naar mij toesturen?
Het zijn 2 pdf-bestanden en die kan ik hier niet uploaden helaas. Als je lid wordt van de fbgroep curly forever, kun je ze vinden onder bestanden. Het is wel een groep met heel veel berichten (en heel veel taalfouten…) dus ik heb hem inmiddels op stil gezet.
Mijn haar groeit veel te snel en ik heb nu weer zo’n lengte die ik niet zo leuk vind. Zal ik knippen (meer volume en dichtere krullen bovenop, makkelijker) of het lang laten groeien (krulpatroon blijft hetzelfde, misschien staat het wel mooier)?
Mijn haar vandaag (dag 3 na mijn standaard routine cowash + haarmasker + lijnzaadgel):
Ik vind je haar echt mooi! Als je het langer laat groeien kan je het altijd nog afknippen?
Thanks!!
Mooi! Love de volume.
Hoe gebruik jij de combi? Ik heb een halve spuitbus mousse die ik gekocht heb toen ik besloot te stoppen met steilen, maar zodra ik gel ontdekte heb ik die volledig aan de kant gezet, wat ik toch wel zonde vind.
Hebben jullie met de komst van het herfstweer ook niet meer last van jullie haar? Bij mij pluist het echt super snel, en klit het heel snel (vooral in de puntjes). Zus heeft er ook al last van
Ik word er helemaal naar van, voelt soms net alsof ik rasta heb door de klitten! Mijn haar voelt ook echt enorm poofy aan. Als iemand een wondermiddel hier tegen heeft, let me know!
Als het door de hoge luchtvochtigheid komt dan gaat het pluizenn omdat het haar vocht uit de omgeving opneemt. Dit kan je voorkomen door genoeg vocht in je haar te hebben of door je haar te sealen met een bepaalde olie. Humectanten kunnen ook tegen werken.
Ja, een en al klitten en droog hier
Ja same here, ook een pluizenbol geworden.
Is er al iemand die de Micellair Shampoo van Nivea gebruikt heeft? Zag die nu voorbij komen in een reclame en wil die weleens proberen, heeft namelijk geen silliconen en parabenen zeggen ze. Of kan ik dan beter voor een luxer/duurder merk gaan?
Er zitten wel sulfaten in die shampoo van Nivea, dat droogt je haar ook enorm uit. Je kan dus het beste kiezen voor een shampoo zonder sulfaten of je haar met een conditioner (zonder siliconen!) wassen. Ik gebruik nu zelf de Blueberry Bliss shampoo van Curls en die bevalt goed! Schuimt niet als een shampoo, maar maakt mijn haar wel schoon.
Zit je in de CG facebook groep? Daar staan goede producten die je kunt gebruiken!
Die shampoo is puur marketing. ‘milde reiniging’ en er dan wel lekker sulfaten instoppen… Je kan bijvoorbeeld schwarzkopf kindershampoo kopen of een petal fresh shampoo. Meer kan je idd vinden in de Facebook.
Van de action! De salon tube
Ik ben benieuwd, allemaal cg proof. 25% korting op olaplex! Ik weet alleen niet of zoiets gaat werken op mijn haar. Bij no.tin.o trouwens. Het zijn allemaal favorieten van de facebookgroep.
Ik ben vandaag lid geworden van de Curly girl fb groep en nu ben ik verdwaald haha.
Ik werd eigenlijk vooral lid voor de productenlijst, maar nu zie ik er 2: eentje met producten met proteine en eentje met proteinevrije producten.
Ik heb die testjes voor elasticiteit en porositeit gedaan en bij beide kwam eruit dat mijn haar gemiddeld is. Uit welke lijst kan ik nu het beste producten kiezen?
En als ik op een rijtje zet welke producten ik kan/moet gebruiken kom ik uit op:
- Shampoo
- Conditioner
- Masker (1x/week)
- Leave in conditioner
- Krulcreme
- Gel of mousse
- Olie
Ik wil graag meer definitie en volume en merk dat mijn haar (2b/c) snel te zwaar is waardoor mijn krullen uitzakken. Wat kan ik dan het beste weglaten?
En kan ik beter een gel of mousse kiezen of maakt dat qua zwaarte niet zoveel uit?