Krullentopic

Oh ga ik proberen, dankjewel!

3 likes

Ik ben net vanochtend bij More than Curls in Leidschendam geweest. Ze heeft het droog geknipt dus het is nu nog een grote poef op mijn hoofd maar ze luisterde wel heel goed naar wat ik wilde en op eerste zicht is het goed geknipt. Vanavond maar even onder de douche door en dan ben ik benieuwd hoe het er morgen uit ziet! (anders hou ik Kinki zeker in gedachten voor volgende keer)

4 likes

Ben benieuwd hoe het morgen zit, wil je dat laten weten? Ik durf nooit zo goed naar de kapper, dus ben benieuwd naar je ervaring.

2 likes

Ik ben er blij mee. Na de kapper had ik de uitgekamde poef in een knot gedaan en toen zat het aan het eind van de dag ook al best goed. Heb het gisteravond gewassen en nu zijn al mijn krullen terug. Vind het vooral ook fijn dat ze precies gedaan heeft wat ik vroeg (ik had haar een foto laten zien van hoe ik het eerder had). Dus ondanks dat het wel een stukje fietsen is, kan ik het aanraden. Ik heb overigens alleen knippen gedaan, dus niet wassen en stylen enzo erbij.

3 likes

Heeft iemand deze fohn (Bellissima Diffon)? Hij ziet er handig uit en niet te duur.

En heeft iemand nog een tip voor fijne producten zonder glycerine? Ik wil eens testen of mijn haar daar zo van gaat pluizen met dit weer. Ik gebruik shampoo (maar daar zit geen glycerine in dus die is prima), masker, leave-in/krullencreme en mousse.

1 like

@Duif ik heb die föhn (of nou ja net een ander model wel, maar zelfde merk), zie berichtje waar ik nu op antwoord.

Ben er nog steeds blij mee, maar soms zou ik wel willen dat ie wat harder kon blazen (om de tijd te verkorten). Denk ook dat een echt koude stand ook wel z’n voordelen kan hebben, en die heeft ie niet. Maar als je een kleine, lichte föhn wil die een mooi resultaat geeft is het wel een aanrader.

2 likes

Klinkt goed! Ik laat mijn haar nu meestal aan de lucht drogen maar met dit weer duurt dat zo lang, dan ga ik te snel aan mijn haar zitten en gaat het pluizen. Ik had ook naar de Chi Lava gekeken maar die is 2x zo duur.

1 like

Weet iemand of een losse, universele diffuser handig werkt (of blijft dat niet goed zitten op de fohn?). Ik zoek een diffuser waarbij de tanden meer in ‘een bak’ zitten in plaats van erg uitsteken. Dus bijvoorbeeld deze:

image
Komt van deze (onbekende?) site: klik

2 likes

ik heb m met ducttape vast geplakt aan de fohn

Ben je na een paar weken nog steeds tevreden? Ik twijfel namelijk over een afspraak, ik vind nieuwe kappers maar eng, haha. Maar nu zei zelfs mn vriend: Leuk dat je het laat groeien, maar je moet wel ff beetje model weer laten knippen. Geloof dat het dus echt tijd is voor de kapper

2 likes

Haha, ja ben nog steeds tevreden over het resultaat. Zou denk ik wel nog steeds liever naar mijn ‘oude’ kapper in Groningen gaan maar dat komt ook omdat dat een gezellige binnenstadssalon is. Maar ze knipte mij precies zoals ik het wou en het zit nog steeds goed in model. Heb overal mooie krullen.

1 like

En jij hebt alleen geknipt toch? Is dat dan die deva cut van 29 euro?

2 likes

Heeft iemand hier ook permanent laten zetten? En heeft iemand misschien een voor- en nafoto?

1 like

Ja

Welke krullenmousse van de Kruidvat raden jullie aan voor 2b-haar? Ik heb verschillende mousses gebruikt die niet voor krullen zijn (maar voor volume, gekregen van iemand) en die doen niet veel voor slag/krul merk ik. Ik ben nu dus op zoek naar betere mousse die wel voor slag/krul is. Hoeft niet CG-proof te zijn.

De Yari Green mousse vind ik wel fijn

Ik vind de nivea mouse voor krullen en andrelon perfecte krul fijn

Van Australian. Volume lijn

1 like

Ik vond deze altijd top, linkje van Etos maar kruidvat heeft ze ook. Wel even de cruch eruit knijpen als je haar helemaal droog is maar dat wist je vast wel met krullend haar :blush:

Ik gebruik die van Aunt Jackies op aanraden van de krullenkapper.

2 likes