Krullentopic

Dankjewel @Zitzak @Mrs.Fraser @ZusjevanJoost @Alane

Ik ga kijken naar:

• Yari green mousse
  • Nivea mousse voor krullen
  • Andrelon perfecte krul
  • L’oreal Paris curl power recurling
  • Aunt Jackies

@Alane Die jij aanraadt zie ik niet bij Kruidvat (en dat vind ik wel makkelijk) dus die ga ik misschien later nog eens proberen als deze hierboven niet fijn werken op mijn haar.

@Scorpiovibes Ik kan die niet vinden, bedoel je Aussie?

2 likes

Oh ja haha

1 like

Ik brush mijn haar al jaren met een ronde borstel, maar ik ben er achter gekomen dat ik van nature 2B krullen heb. Nu wil ik de curly hair method wel eens proberen, maar er is zoveel info online beschikbaar, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ook wil ik niet allemaal fancy producten uit de US bestellen, maar liefst gewoon beginnen met zaken die ik hier bij de drogist kan kopen.

Wat raden jullie me aan om van start te gaan? Zijn er Belgische/Nederlandse influencers met 2B krullen en een simpele routine?

Welkom in het bos met de meeste bomen :sweat_smile:
Vergeet niet dat geen enkel persoon hetzelfde soort haar heeft en wat voor Truus werkt hoeft niet voor jou te werken. Beginnen met een lichte leave in, beetje gel en diffusen?

1 like

Ik vind haar handig voor 2b harigen:

En deze heeft meer krullen maar is gewoon een heel leuke vrouw met goeie tips:

En verder zou ik het idd niet te ingewikkeld maken qua producten: zoek een lichte leave in en een mousse of gel, en kijk wat ‘2b/wavy wash day’s op youtube bijv. Ik ben paar jaar terug helemaal in de CG rabbithole gedoken en veeel producten geprobeerd maar het kost vooral tijd om de technieken onder de knie te krijgen en te snappen wat je haar op welk moment nodig heeft.

1 like

Ik zou in iedergeval een shampoo gebruiken met de minste zooi dr in haha. Geen sulvaten enzo. En veder idd wat de andere zeggen.

1 like

Voor degene met kleine kinderen met krullen, wat gebruiken jullie? Haar haar is nog vrij kort maar heel frizzy en vooral vanachter droog en snel knopen/klitten.

1 like

Geen kind, maar ik heb wel krullen en vond dit vroeger altijd al fijn spul: https://www.kruidvat.nl/gliss-total-repair-anti-klitspray/p/827618
gebruikte het vooral na het zwemmen als mijn haar zo droog en stug was. Maakt het echt lekker zacht en goed doorkambaar.

5 likes

Ik heb dit gekocht voor mijn zusje. Die is 28 hahaha maar ze heeft van dat vele, fijne haar dat (Westerse) kinderen ook vaak hebben, met slag/krullen die heel snel knopen en klitten:

Ik heb hier haar haar mee gekamd toen ze in het ziekenhuis lag. Het ruikt heel lekker, voelt fijn en verzwaart het haar niet. Het is ook curly girl proof, als je dat belangrijk vindt (er zitten geen was of siliconen in, je krijgt er geen build-up van!). Werkt erg goed tegen klitten, kost rond de 11 euro.

2 likes

Ik doe babyolie in de haren van m’n baby. Gebruik dat ook voor haar lichaam en dan een druppeltje of twee door de haren heen. Vroeger deed m’n moeder dit altijd mij en ben gezegend met enorme bos haar. Is heel erg cultureel bij ons.

1 like

Ik zelf heb krullen en gebruik baby curls van aunt jackie. Voor mijn oudste dochter met veel krullen gebruik ik babyolie en mijn jongste heeft het haar van haar vader (plat en steil)

Houd er wel rekening mee dat babyolie, minerale olie is en niet uitgewassen wordt met sulfaat vrije shampoo

1 like

Niet heel gek toch dat je haar na een knipbeurt (enorm) kan gaan krullen. Of bedoel je dat niet?
Kan zijn dat je haar hiervoor te zwaar werd om een goeie Krul structuur vast te houden. Dus dat je wel krullen hebt maar bij langer haar dit meer uitzakt naar golvend haar. En je haar kan ook veranderen met periodes, evt afhankelijk van hormonen etc

Plus krullend haar doet wat ze wil is mijn ervaring, ga ook van kleins af aan door fases van steil tot krullend (en paar jaar geleden ineens 3c/4a shocker maar dat is nu ook opgehouden). Meestal 3a/b nu.
En ook div plukken die minder krullen (meestal voor) tov achter met fijnere krullen.

2 likes

Ik heb de afgelopen jaren ook (een stuk) korter haar gehad dan nu! En gelijk na het knippen was het ook gewoon een stuk steiler, het is echt van de ene op de andere dag plotseling weer ~2b~. Bij mij ligt het volgens mij voornamelijk aan hormoonschommelingen. Prima verder, maar ik vind het wel vervelend dat ik na 30 jaar nog steeds geen flauw idee heb van wat ik met mijn haar aanmoet. Het voelt alsof alle product- en stylingtips toch geen zin hebben.:woozy_face:

3 likes

Ik ga zaterdag naar de krullen kapper.
Twijfel zo om er een flink stuk af te doen.
Mijn haar is lang (bijna tot op mijn billen) maar het is zo veel werk. Waardoor ik het altijd vast heb. Ga ik spijt krijgen ?

1 like

Nee.

Goed geknipte krullen op een mooie lengte zijn zoveel fijner! Elke keer weer ben ik trots op mijn opgespaarde lengte en wil ik het het liefst niet laten knippen. Maar nu een week na het knippen ben ik er zo blij mee, je krullen zijn zoveel makkelijker te handelen en te stylen!

3 likes

Ik heb hier al even gezocht, maar kom m’n antwoord niet tegen (of ik zoek niet goed, sorry dan!).

Mijn dochter van 2,5 heeft 3A krullen. Prachtig, maar voor mij is het best zoekende wat ik kan gebruiken hiervoor (ik heb stijl haar). Ik gebruik al de baby curls van aunt Jackie na het wassen en heb de naïf spray voor in de ochtend als ik het wil kammen. Ik gebruik een grove kam en eigenlijk gaat dat allemaal wel goed. Gedurende de dag gaat het echter enorm pluizen. Is er een bepaalde gel of schuim die hier goed voor is? Ik zag hier vooral veel crèmes en sprays voorbij komen, maar dat is dus niet helemaal wat ik zoek.

Als je minder pluis wilt kom je toch eerder uit bij crème of olie. Of… durex glijmiddel op waterbasis. Gel is meer voor de hold.
Ik zelf vind de krul crème van Kruidvat erg fijn. Niet zwaar of te vet.
Krullend haar is veel droger dan stijl haar en mag echt veel meer moisture hebben.

1 like

Kam je haar haren als het droog, vochtig of echt nat is? Doe je de styling voor of na het kammen? Krullend haar, en vooral het type dat je dochter heeft, moet eigenlijk gewoon zeiknat en uitgekamd zijn vóór je de producten gaat aanbrengen. Deze haarstructuur heeft vaak ook meer hold nodig, waardoor je uit komt bij een gel of mousse. Het haar wordt dan na het opdrogen vaak hard en crunchy, maar dat kun je eruit knijpen met je handen en een beetje olie. Tijdens het slapen moet het haar ook ‘beschermd’ worden om pluis te voorkomen, dit kun je bijvoorbeeld doen door haar te laten slapen met een satijnen bonnet die je bij elke haartoko wel kunt kopen. Je kunt de crunchy cast ook laten zitten, vaak kan het haar dan wat langer mee, al vraag ik me af of dat mogelijk is bij een peuter haha.

Zelf heb ik ook dit haartype en ik gebruik de blauwe Skala, mousse van Wella en jojoba olie.

2 likes

Ja, ik bedoel misschien ook wel wat meer hold. Vind het lastig, ben daarom ook wat zoekende.

@MeGusta ik kam haar haren alleen als het echt nat is. Dan doe ik ook die aunt jackie’s erin. Styling (die naif spray dan dus) gebruik ik alleen als het haar droog is, om er daarna staartjes of een strikje in te doen. Dan gebruik ik de kam alleen om een scheiding te maken, verder gebruik ik veel m’n vingers. Die bonnet wordt hem voorlopig nog niet, haha. Ik ga wel even kijken naar je producten! Dankjewel! Bedankt voor de uitgebreide antwoorden :slight_smile: M’n dochter heeft echt prachtig haar, het groeit ook zo hard nu. Echter, als ik er niks mee doe ziet het er heel onverzorgd uit. Vandaar mijn hulpvraag. Dank!

1 like