LEGO

Begonnen! Leuk dat het eerste poppetje Gunther is. :blush:

12 likes

Hoe weet je eigenlijk of een Lego-set er bijna uit gaat?
Ik twijfel over de appartementen van Friends, ik zou ze voor mijn verjaardag kunnen vragen maar dat is pas over een half jaar. Zijn dergelijke sets kort te koop?

Mijn broertje behaalt binnenkort zijn phd (iets met kleine deeltjes). Iemand een leuk idee voor een legoset voor hem (man, 28)?

Mijn man had statue of liberty van z’n collega’s gekregen en hij vond m heel interessant om te maken.

Oooh das een goeie

Ik heb de appartementen gekregen en vond ze echt mega leuk om te maken (enorme friends fan!). Ze staan hier nu in de kast en word er zo vrolijk van als ik er naar kijk! Sorry, niet echt een antwoord op je vraag maar ik zou ze je wel aanraden :blush:

1 like

Miss had je hier al wel gekeken hoor. Maar hier staat dan ook bij of het zeldzaam is of niet. Soms is er wel een nalevering en het kan best lang duren voordat het uitverkocht is als ik een lego fan in mijn buurt zo hoor. Van spongebob bijv. Waren ook ooit eens sets die zijn nooit meer terug gekomen tot op heden. Weet alleen niet of hier dan weer veel nalevering van waren.

1 like

Dank! Ja klopt, had ik gekeken en ook een alert ingesteld als ze weer op voorraad waren. In de tussentijd zijn ze wel gewoon leverbaar bij Bol.
Ik ga niet wachten tot mijn verjaardag denk ik, want ik zie inderdaad dat diverse sets echt flink over de kop gaan als ze niet meer via Lego verkocht worden maar bijvoorbeeld via MP.

Die SpongeBob Lego kende ik niet. OMG wat gaaf die huizen!

2 likes

Ja gaaf hé! Ik weet toevallig dat diegene spijt heeft dat die die sets nooit heeft gekocht. Die prijzen zijn nu ook door het dak gegaan. De sets zijn ook wel echt heel tof.

Slim om niet tot je verjaardag te wachten! Dan weet je bijna zeker dat je niet misgrijpt.

2 likes

Ik heb de zonnebloemen af :grinning:
Heel leuk, was wel zo klaar.

De bloemen en de plant had ik al. Zie nu dat ik de plant nodig moet afstoffen haha.

20 likes

Na de eerste avond was ik hier gebleven:

Ik doe het alleen in de avond als mijn dochter op bed ligt, dus sorry voor de crappy foto’s met kunstlicht. :sweat_smile:

Gisteravond ben ik weer verder gegaan met Joey, Chandler, Phoebe en Ross en hun zakjes. Echt leuk dat ze per poppetje een zakje doen (en in het geval van Ross en Phoebe zelfs 2 poppetjes per zakje).

Ik Lego natuurlijk nog maar kort, en ben begonnen met de setjes Lego Friends van mijn dochter. Dat zet ik zo in elkaar, dat is eenvoudig. Dit is duidelijk een set voor volwassenen en omdat mijn ruimtelijk inzicht niet zo goed is, moet ik soms 3 keer kijken voor ik snap hoe een bepaald blokje ergens op moet. Maar hoe meer je het doet, hoe sneller je het doorkrijgt.

Vanavond hoop ik verder te gaan met het laatste deel!

Edit: op 1 van de foto’s zie je de voetjes van mijn kat. :sweat_smile:

16 likes

Ja zo leuk! Dit was één van mijn favorieten om in elkaar te zetten. De appartementen wil ik ook nog heel graag.

Eerst dezelfde set als die van @MACdonalds maar eens afmaken.:sweat_smile:

3 likes

Ondertussen ben ik alweer aan m’n volgende set bezig :rofl::rofl:

Heb ik net het boutique hotel besteld? :woman_shrugging:

Ben afgelopen weekend ook veel aan het bouwen geweest. Had 1 november ee moc besteld uit China en die kwam afgelopen donderdag EINDELIJK aan. Een moc is geen namaak van een officieel lego pakket, maar helemaal legaal zal het ook niet zijn. Maar ik wilde deze zooo graag voor m’n straat, en hij is ook echt leuk. Als hij af is post is wel details, want ik spam jullie veel te veel de laatste tijd met alle updates

14 likes

Neeee is geen spam! Ik geniet juist van je updates. Wat een leuke huisjes zeg! :heart:

3 likes

Merk je verschil in kwaliteit met de steentjes?

Oh gelukkig! Ik voel me soms echt te veel posten, maar volgende project zal ik weer posten! Close-ups in spoiler scheelt al veel spam voor iedereen die niet geïnteresseerd is denk ik :rofl: leuk de gebouwen al samen he! Ik heb nu al een deel verlicht dus het staat ook nog eens super gezellig in huis

@puntjes
Ietsjes verschil! Ze klikken net iets minder soepel in elkaar dan echte lego vind ik. En de basisplaat was door het vervoer wat verbogen in de doos maar die is door het gewicht van het gebouw wel recht getrokken.
Heb in het verleden wel eens vaker namaak lego pakketten gekocht en dat was eigenlijk ook altijd wel goed. Maar dat vind ik moreel gezien niet meer juist dus doe ik niet meer. Dit vond ik net randje randje, want het is geen bestaand pakket, maar nog steeds geen originele lego natuurlijk. Heel goedkoop is het trouwens ook niet, dit pakket kostte 120 euro geloof ik

2 likes

Thanks voor de uitleg. Ik was vorig jaar in Aken in een soort namaak lego winkel, blue brixx. En ze hadden prachtige dozen, ook veel aanvullingen op de bloemen. Waren dus ook eigen dozen met niet nagemaakte lego sets zeg maar. Maar toch voelde het raar, dus heb ook niets gekocht.

Ze hadden zelfs vazen van lego voor de bloemen. Misschien toch maar keer terug… :see_no_evil:

1 like

Ik vind het ook heel leuk om te zien, totaal geen spam haha!

2 likes

Is dit niet het doel van dit topic? :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik vind je updates heel leuk.

3 likes