haha heb je een punt ik voel me altijd te veel aanwezig maar ik zet me er overheen!
Oeh ja, ben heel benieuwd naar het boutique hotel. Zit te twijfelen om die ook te halen!
De fietsenwinkel is af, love de kleuren van de gevels en het contrast met het dak. Van binnen zijn de bovenste 2 verdiepingen wat minder spannend: 5 slaapkamers met allemaal een bed, stoel bureau en weinig verdere spannende inrichting. Wel 2 x een badkamer wat ik altijd wel leuk vind om te bouwen. Het gebouw heeft een werkende lift (zie midden van het gebouw), leuke feature. Maar de leukste details zitten in de fietsenwinkel natuurlijk.
Aaaah wat ziet die straat van jou er al geweldig uit zeg!
Heel tof!!
Zo mooi is die! Ik heb zelf alle Harry Potter sets en geen plek voor iets anders, maar deze past wel op de Wegisweg toch
Haha als je naar maar wilt dan past het qua stijl past het sowieso wel goed trouwens!
De begane grond is af, lego heeft weer een super leuke set gemaakt! Er zitten allemaal leuke verwijzingen in naar andere sets uit deze lijn, die worden ook benoemd in de handleiding. Ik heb m’n nieuwe lampjes helaas nog niet binnen dus ik kan die nog niet gelijk inbouwen. Beetje irritant want nu moet ik het later nog een keer voorzichtig loshalen om de draadjes weg te werken
Ik ben nieuw in de wereld van Lego, had geen idee dat er ook lampjes in die huizen enzo kunnen. Wat leuk! Zijn dat dan echt Lego lampjes die werken of koop je gewoon kleine random lampjes op batterij ofzo die je er zelf in hangt?
Je hebt verschillende opties! Sommige zijn steentjes met een batterijtje die als je een knopje indrukt aan gaan. Maar als je die dus in een huis wilt hebben, moet je alles open maken om hem aan te doen.
Voorbeeld:
En een mogelijkheid is om alles bedraad te doen. Nadeel is dat het duurder is, en je de draadjes weg moet werken. Maar voordeel: je sluit alle draadjes aan op 1hub en dan kun je alles in 1 keer bedienen. Ik heb er 1 dat je met een app zelfs per groep kunt aanzetten of laten knipperen ed.
De hub bij mij:
Edit: ook nadeel is dat de draadjes best kwetsbaar zijn omdat je het tussen de steentjes wil wegwerken dus dan kan het bekneld zit. Lampje kapot is lampje kapot. En best duur dus haha, ik haal het uit China maar ook dan ben je voor je het weet 50 euro lichter
Wow wat cool! Had echt geen idee dat dit bestaat, wel even wat werk inderdaad maar ziet er denk ik wel echt leuk uit als het allemaal in elkaar zit (en de draadjes niet kapot gaan haha)
Joe ik word dit jaar 40 maar ik doe lekker mee met mijn dochter hoor!
Ik vind al die setjes van Lego Friends zo gaaf. Ze heeft o.a. een bakkerij, en diverse magazines waar ook kleine polybags bij zaten met een leuk setje daarin. Zo kan je van een simpele bakkerij een uitgebreide bakkerij maken met koekjesdisplay etc.
Als deze sets er in de jaren '80 waren geweest, was ik zeker eerder met Lego begonnen.
Laatste heb ik de bloemen van Lego gekocht en het in elkaar zetten vond ik heel erg leuk, nu zou ik graag een nieuwe set kopen maar ben benieuwd naar jullie tips. Welke sets vonden jullie vooral leuk en een aanrader voor iemand die nog niet veel Lego ervaring heeft.
Heb ook al even op marktplaats gezocht naar 2de hands maar tot nu toe kwam ik weinig tegen of net zo duur als op de website van Lego zelf.
Ik vond zelf de boomhut heel tof, het assembly square en de boekwinkel. Maar dit zijn meteen wel sets die wat duurder zijn en waar je even mee bezig bent. De appartementen van Friends vond ik ook leuk
Het volkswagen busje
Allemaal
Ik hou vooral van die expert huizen of de creator huisjes omdat ze drie in 1 zijn. Dan kan je ze nog eens uit elkaar halen en een andere bouwen.
De paradijsvogel plant!
thanks voor alle tips! Ziet er allemaal ook heel leuk uit, ga daar maar is voor sparen.
Zo leuk om hier de updates van anderen te volgen