Leiden en omgeving

Ik wilde ook maar je kon geen tijd reserveren? Dat was echt heel irritant vanwege een afspraak later op de avond dus toch maar los iets geboekt… wel heel jaloers op het prentenkabinet, have fun!

1 like

Ja ik wist ook niet zo goed meer of t vorig jaar wel met tijdstip was. Wij hebben voor de hele avond een oppas dus maakte ons niet zoveel uit. Maar is 19:15 geworden! Gekke specifieke tijd haha maar helemaal prima.

1 like

de scheldende oma is overleden :frowning:

Woow waar lees je dit?

2 likes

https://m.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20240113_59691568

Lees het nu hier idd!

Op aanraden van veel hier zit ik nu voor lunch bij Lot en de walvis and I love it already :smiling_face_with_three_hearts: kan niet kiezen alles is lekkerrrrr en het terras hier is heerlijk zo half in de zon :sunny:

5 likes

Jaaa lekkerste terras van de stad! Wat heb je genomen uiteindelijk?

2 likes

De homemade icetea was heel lekker. We hebben uiteindelijk gekozen voor het shared lunchmenu. Dus kregen de baobuns (:drooling_face: die net zo lekker waren als gehoopt), labneh hummus & flatbread, seranoham en olijven, de burrata en de loaded fries. Hebben het afgetopt met de Kataifi als desert :two_hearts:

Wil nog graag wat meer proeven van de warme bites, dus moet nog een keer terug haha! Met name de gyoza, lamskofte en ikan pepesan staan op het volgende menu haha. Ga wel een keertje met vriendinnen wijn drinken en snacken daar denk ik!

1 like

Hoi allemaal! Ik heb een hele tijd stilletjes meegelezen op dit forum maar toen ik dit topic tegen kwam vond ik het wel netjes om me toch eventjes melden :grin:

1 like

Ik ben op zoek naar een goede nagelsalon. Iemand aanraders?

Zoek je er echt eentje in Leiden? Anders Artistic in Warmond!

Dat is op zich ook prima! Thanks, ik ga ff op de website kijken. Doe je daar zelf biab oid?

2 likes

Ja ik doe daar idd biab en kom er al bijna 2 jaar en ben alleen maar tevreden. Fijne salon met een prettige sfeer. Ben benieuwd of het wat voor je is!

Weet iemand een (of meerdere) leuk cafeetje in Leiden met een goed speel hoekje voor kleine kids? Ik snak naar een goede kop koffie en een ontbijtje maar mijn kind wil alleen maar ontdekken en niet zitten

De Kleine Planeet!

2 likes

Het café van Naturalis is hier ook geschikt voor, als je een museumkaart hebt en het een beetje in de buurt is. Daar heb je een soort afgebakende hoek met allemaal blokken en diertjes. In de lente/zomer de Tuin van de Smit, daar heb je een zandbak en loopauto’s en zit er ook een hek om het terras.

1 like

Van Manen bakkerij, Anne&Max, Naturalis, De kleine planeet, de tuin van de smid

1 like

Naast wat al genoemd is ga ik ook weleens naar De Bosrand voor een taartje (en nieuwe planten). Daar zit ook een speelhoekje in het restaurant.

2 likes

Super dank voor de tips allemaal, kan ik ff mee vooruit :heart_eyes:

Waar in het gebouw is dit precies? Ik was er vandaag (en het was fantastisch! wat een mooi museum en mijn peuter vond het geweldig) maar het café op de 9e verdieping was gesloten en zag daar geen kinderhoekje. Is er ergens anders nog een café dat ik over het hoofd heb gezien wellicht? Heb idd museumjaarkaart dus kan makkelijk nog keertje terug

1 like