Leiden en omgeving

iemand aanraders voor restaurants met goeie akoestiek (dus oké omgeving voor ouderen)? beetje luxe mag

Paco ciao is misschien wat. De menukaart is echter niet heel uitgebreid, maar ze hebben wel wat verschillende dingen en meer dan de standaard hamburger
Heel leuk ingericht vind ik zelf en goede kwaliteit

1 like

ja wel eens geweest maar ik vind het eten niet zo lekker daar haha, meer zorg voor de instagram dan het gerecht :sweat_smile:

4 likes

Kasteel Oud Poelgeest, Het Prentenkabinet?

2 likes

The Bishop!

1 like

Catootje aan de markt
Bistro Goeswijn

1 like

La Diva! Mijn favo

1 like

Ik vond het in Brasserie de Poort heel rustig qua omgevinggeluid (komt door de overdaad aan planten denk ik :potted_plant:)

1 like

Iemand hier misschien nog tips voor het vinden van een huurwoning/kamer in Leiden (of omgeving Leiden zoals Oegstgeest of Leiderdorp)? Mijn zusje (22 jaar) moet haar kamer uit en het is echt onmogelijk om iets te vinden dus ik ben haar aan het helpen. Max 750 euro en verder eigenlijk geen eisen, maar voorkeur gaat uit naar max 5 huisgenoten.

studeert ze nog?

Ja ze studeert nog!

1 like

ik weet niet of dit een open deur is maar heeft ze zich aan het begin van studie ingeschreven bij duwo/room? grote kans dat ze dan (verrassend) hoog kan staan op wachtlijsten

Ja ze staat ingeschreven, maar ze staat nog niet hoog genoeg helaas!

is ze ‘slachtoffer’ van de anti verkameringsregel met terugwerkende kracht? (uit interesse haha)

ik ga m’n ogen open houden!

Lief, dankjewel!

Nee, ze had een onderhuur kamer met zicht op een andere kamer in hetzelfde gebouw die vrijkwam. Maar die persoon heeft zich bedacht en nu moet ze er dus alsnog uit :frowning:

2 likes

Ik onderverhuur m’n eigen appartement van april tot oktober, maar dat is niet snel genoeg denk ik?

Toen ik nog studeerde werkte via via meestal het beste. En gewoon hospiteren totdat je erbij neervalt :grimacing:

Kleine tip tussendoor: je kunt je weer inschrijven voor de Restaurantweek! Heb ik vorig jaar gedaan en was echt mega leuk (toen bij Brasserie de Poort). Met name als je nog niet zo veel restaurantjes kent/bezocht hebt in Leiden denk ik.

https://leidserestaurantweek.nl/

2 likes

Haha oké ik ben denk ik de enige die zich heeft ingeschreven hier maar wij zijn geplaatst bij het Prentenkabinet! Ziet er supermooi uit van binnen en het water liep me in de mond van de foto’s :dizzy: zin in!

5 likes

omg het prentenkabinet is super!!! ik wilde me opgeven maar ben het vergeten😭

Neeee wat shit. Volgend jaar dan maar!

1 like