Leuke/handige apps voor je telefoon

Volgens mij @dazed die daylio gebruikt!

3 likes

Jaa dat is m! Thanks!

En excuus @Lula

2 likes

Denk dat ik het inderdaad was, maar de oorsronkelijke tip kwam idd drie jaar geleden van @Dazed :smiling_face:

2 likes

Net mn eerste entry ingevoerd en ik denk echt dat dit precies is waar ik op zoek naar was. Thanks!

4 likes

Trivit?

4 likes

Ik ga met een vriendin in september naar Parijs. We willen graag van te voren leuke restaurantjes reserveren om te lunchen en te dineren. Uitzoeken waar je lekker cocktails kunt drinken en andere plekjes kunt bezoeken.

Daar zoek ik een app voor, iets waarin je een lijstje aan kunt maken met plekken, en dat een gezamenlijke lijst kan maken, zodat we beiden in die lijst kunnen en dingen kunnen toevoegen.

In Google maps heb ik zoiets gevonden maar het lijstje kan zij niet bewerken als ik dat naar haar stuur ondanks dat de instellingen goed staan. Ook heb ik notities aangemaakt in mijn telefoon en die gedeeld maar dat werkt niet omdat ik een iPhone heb en zij een Samsung. We vonden de app visit a city maar daarin kun je geen lijstje delen. Deze app ziet er wel fancy-er uit dan Google maps of een notitie-app dus het liefst wil ik iets soortgelijks.

Heeft iemand een fijne tip?

Nou geen tip maar ik had ook zo’n lijstje op maps gemaakt en die kon mn vriendin ook niet bewerken. Echt super storend want alles stond goed ingesteld.

Echt stom hè?!

In maps.me kon je altijd je lijstje met opgeslagen locaties makkelijk delen! Ik heb 'm zelf nu niet meer geïnstalleerd dus kan niet controleren of het nog bestaat, maar ik heb die functionaliteit in het verleden gebruikt en was heel chill.

Dank je! Ik heb nog niet helemaal door hoe het werkt maar ik ga er even mee spelen.

Weet iemand of er een app bestaat om agenda’s te delen/naast elkaar te zetten, die werkt op zowel iPhone als Samsung? Mijn moeder en ik doen dat nu via WhatsApp maar dat is eigenlijk heel onhandig omdat het niet aan te passen valt als er iets wijzigt in één van onze agenda’s.

Gewoon google agenda? Daarmee kan je je agenda delen zodat je de afspraken van de ander in je eigen agenda kan zien. Die kan je ook makkelijk visueel aan/uit zetten zodat je niet de hele tijd de ander zijn afspraken ziet.

6 likes

Heb je elk al een bestaande agenda die je dus wilt delen met elkaar,? Wat voor agenda’s zijn dat?
Of wil je een niet kalender maken en die kunnen delen?

Goeie! Had ik niet eens aan gedacht…
@Eileen mijn moeder en ik laten elkaar nu elke keer onze werkplanning weten. We doen dit eigenlijk sinds het overlijden van mijn vader een halfjaar geleden. Vinden we beiden fijn. Maar dit doen via WhatsApp is niet handig en als je dan iets wil weten van de planning van de ander moet je zo terugscrollen.
Ik ga eens naar Google calendar kijken!

1 like

Hey dat is ook best een goede en slimme tip! Tnx!

Ik heb zelf de get sorted app op m’n mobiel (iphone), die ik superchill vind voor het opruimen van mn foto’s. Nu wil m’n vriend dat ook maar hij heeft android. Heeft iemand dé tip? Een app dus die je stapsgewijs door al je foto’s laat lopen en waarin je kunt verwijderen

1 like

Ik gebruik daar Slidebox voor met Android, vind het alleen jammer dat je daarmee geen filmpjes kunt sorteren.

1 like

Wat vinden jullie een fijne en betrouwbare (in hoeverre dat mogelijk is) weerapp?

Buienalarm

2 likes

Weer&radar is top

3 likes